[htpc] verschil SoundStorm en andere (onboard)geluiskaarten

Pagina: 1
Acties:

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-07 06:17

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Hoi wil een nieuwe HTPC gaan bouwen in een DIGN HV5 HTPC Case en die verbinden met mijn Harman Kardon AVR-4550 (hij heeft alle Dolby Digital goodies die je maar wenst)

Ik hoor overal dat de SoundStorm die op Nforce mobo’s zit zo geweldig goed is.
Mijn vraag is: is er een verschil tussen SoundStorm en SB Audigy of onboard S/PDIF als ik naar films en muziek luister of geld dit alleen voor games

En kan iemand mij uitlegen wat het verschil is tussen een SoundStorm en andere (on)board geluidskaarten wat betreft het aansluiten op een geluidsinstallatie

Ik heb nu een XBOX met een SoundStorm onboard en gebruik XBMC waar ik zeer tevreden over ben maar hij heeft een paar tekortkomingen

- 96KHz playback van een DVD ISO
- Vooruitspoelen alleen 2x 4x en dan 30x
- Terugspoelen alleen 30x
- Geen online tv-gids
- Geen PVR via de XBOX (gaat wel maar moet dan allen naar de server)

+ zeer simpel en handig in gebruik (zelfs mijn pa snapt het :D)
+ meer gerijpt dan andere (HTPC) oplossingen (maar die worden wel steeds beter)
+ speelt 99,9% van alle A/V codec’s

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• Sv3n
  • Laatst online: 22:18
xbox met soundstorm :? afaik kan dat niet

maar even kort het voordeel van de soundstorm: de soundstorm apu kan dobly digital encoden, als je dat inschakeld zal er ALTIJD een dd signaal uit je s/pidf komen :)

Last.fm
Films!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-07 10:16

sphere

Debian abuser

Volgens mij beseffen veel mensen niet dat SoundStorm compleet nutteloos is voor audiostreams die al in dolby 5.1 zijn. Dat ding is om te encoden, decoden doe je vaak toch weer op je receiver.

Ik heb tweedehands een soundstorm plank gekocht, puur voor de digitale uitgang (aansluiten op receiver) en de pci/agp lock (ongestoord downclocken). Dat encoding gebeuren kan me niet zoveel boeien.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Voor mij boeit het encoding gebeuren ook niet maar ik heb mijn computer alleen optisch verbonden met de receiver en volgens mij sturen die soundstorm dingen letterlijk al het geluid door de spdif en sommige normale kaarten niet.

• player-x
  • Laatst online: 29-07 06:17

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
tnx voor de info
dus als ik het goed begrijp maakt het totaal niet uit wat voor een geluidskaart ik gebruik
tenzij ik gamegeluid over een Dolby Digital versterker wil horen
Sv3n schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:02:
xbox met soundstorm :? afaik kan dat niet
de nForce 420-D is volledig op de XBOX design gebaseerd
NVidea heeft eerst de XBOX moederbord ontworpen “daar na” / “of tegelijk” hebben ze de nForce 420-D ontworpen met soundstorm
Both parts are PC-oriented versions of the Northbridge and Southbridge chips Nvidia developed for Microsoft's Xbox
nieuws: nVidia Crush chipset gaat nForce heten?

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?