Toon posts:

[XP] Na gebruik programma Sysinternals logt pc niet meer in*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Computervrienden,

Na een avond en ochtend Tweakers afgestruind te hebben, toch maar een topic openen, want ik kom er niet uit.

Probleem: in de ComputerIdee stond een "handig" programma waarmee je kon zien welke programma je PC allemaal in het geheugen laadt tijdens het opstarten. http://www.sysinternals.com en het programma heet "Autoruns v.6.1"

Ik vond mijn PC trager worden en dacht wel via dat programma wat zaken uit te kunnen schakelen. Dat heb ik dus gedaan. Resultaat: XP start op, ik kom bij het welkomsscherm en kan op mijn naam klikken om door te gaan (voorheen had ik dit scherm nooit en startte gelijk mijn bureaublad op)

Als ik op mijn naam klik, staat er: "loading your personal settings" en 1 seconde later "logging of/saving your settings" en ik ben weer terug bij af.

- Ook veilige mode zorgt voor het zelfde probleem, alleen zie ik dan wel "administrator" erbij staan
- Ik heb geen Adaware gedraaid, ik heb alle forumposten over "userinit.exe" gelezen en zelfs via dos de "userinit.exe" van mijn pc overgezet, zonder resultaat
- Ik heb een netwerk, maar via het netwerk kom ik niet in de PC. Grappig is dat wel mijn wifi werkt, want ik heb via DHCP gewoon internet, echt in mappen komen lukt niet (dat lukt ook niet, want Norton zit volgens mij een beetje in de weg)

Kan iemand me helpen??? Ik heb dus duidelijk een soort van opstartprogramma voor profielen uitgezet met mijn stomme hoofd!! Hoe kan ik dit oplossen?

Mijn computer: SONY VAIO / 512MB intern/ 2,4 gHz
XP Home Edition standaard op PC meegeleverd...

Thanks voor jullie reply!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 14:54 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zet ik je Os [XP] nog even in de titel conform Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben alweer iets verder, ik heb in het programma hetvolgende uitgeschakeld:

C:\WINDOWS\system32\userinit.exe Userinit Logon Application Microsoft Corporation c:\windows\system32\userinit.exe

En dat moet ik op 1 of andere manier op afstand weer aanzetten.... wie of wie helpt?

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Je kunt van de originele XP CD opstarten en dan recovery console kiezen. Je kunt met 'listsvc' geloof ik alle beschikbare services zien en met enable 'servicenaam' de services weer aan zetten.

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dat heb ik gedaan en met dat commando krijg ik een hele lange lijst met services sommige handmatig, andere automatisch, aantal uitgeschakeld. Maar geen userinit.exe... nieuwe tip? Thanks voor je moeite!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

userinit.exe is geen service, en die ga je daar dus ook niet tussen zien staan. Je zal bv. eens in http://support.microsoft.com/?kbid=307545 kunnen kijken om je registry te restoren :)

Verwijderd

Topicstarter
Euh jaaaa, ik ben aan de slag gegaan met de instructies op de pagina van Microsoft... maar nu hangt mijn computer in een oneindige cyclus.

Hij start op, komt met deze medeling: "When trying to update a password, this return status indicates that the value provided as the current password is not correct" (en ik heb een volledige officiele versie van Windows)

AAAAAAAAAAhg, volgens mij ben ik nog verder van huis. Andere tips???

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 16:47 ]

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33
Is het misschien niet de snelste en makkelijkste manier om een nieuwe install te doen. Lijkt me dat je iets te fanatiek een service of iets wat opstarte hebt uitgevinkt waardoor je niet meer kan aanmelden. Als je nu nog verder in de problemen zit dan zou ik het wel weten.

• Marlibica

Marlibica

Ik zal je ff een hart onder de riem steken (not). Die ken ik en daar ben ik NIET uitgekomen *schaam*. Heb me SUF gezocht, ook op GoT en ik ben vrolijk opnieuw gaan installen..

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
*snik* ik ben nu ongeveer ook tot die conclusie gekomen, want nu kent het systeem mijn adminwachtwoord écht niet meer. f*cked up registry...

Nu volgende probleem: hoe krijg ik in hemelnaam de data van mijn disk af???
Ik heb een recovery DVD van Sony VIAO, maar die waarschuwd dat alle gegevens van C zullen verdwijnen en hij de computer zal installeren zoals ie uit de winkel kwam. Niet doen dus.

Maar,aangezien dit een OEM versie van Windows is, heb ik dus geen cd van XP die ik eroverheen kan installeren... Pfft, dit is echt zwaar k*t...

Dus: hoe krijg ik op een handige manier mijn gegevens van C: en D:?

Verwijderd

De harddisk tijdelijk aan een ander XP systeem hangen via een externe harddiskcase (dingen kosten 10 tot 30 euro) voor notebook drives (Usb, Firewire), pricewatch: Externe Behuizing HDD (2.5", USB2.0)
Let op de rechten en evt. ownership nemen om bij de gegevens te komen.
Volgende keer voor een backup zorgen als je gegevens je lief zijn.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 23:17 ]

Verwijderd

nee dat hoeft niet, heb je een linux live cd, bij voorbeeld (KNOPPIX) dan kan je zo op je hd.

Verwijderd

Die gegevens moeten toch ergens naar toe? Je kan ze misschien wel via Knoppix benaderen, maar dan. Het is een notebook niet een normale PC waar je "even" een disk bij hangt.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 23:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ga morgen wel even naar computerland met mijn pc om vervolgens de HD aan de laptop te hangen.

Laatste vraag: hoe kan ik ervoor zorgen dat alle rechten goed staan? Is het niet zo dat zodra ik de HD in zo'n behuizing schuif en via USB aansluit op mijn laptop, dat ik gewoon bij alle bestanden kan?

Thanks alvast,
groet
Barry

• Marlibica

Marlibica

Het kan zo zijn dat je bepaalde directories niet meer in kan. Zeker de profielen hebben hier wel eens last van. Je kunt hier 'owner' van worden (take ownerschip), ik geloof dat je daarvoor het 'eenvoudig delen van bestanden' moet uitschakelen.

Sign here against sigs

Pagina: 1