Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] paginanummers - huidige pagina kleur.

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11 16:23

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
De pagina nummering voor langere topics boven en onderin hebben 2 kleuren; Iets van #C30042 voor de actieve pagina, en #555555 voor de rest:

Nou zal dat voor de meeste mensen superduidelijk zijn :) maar ik ben zelf kleurenblind, en zie tussen die 2 kleuren zo goed als geen verschil, in die vlakjes hierboven al amper, en als fontkleur helemaal niet meer. Als ik door de pagina's heenklik met de nummers eronder moet ik dus op de onhover underline afgaan (die bij de actieve pagina niet komt) om te kijken welke pagina ik heenmoet :'(

Mag er dus tussen de actieve en de andere pagina's een iets ander kleur verschil of meer licht/donker contrast komen? Dit namens veel kleurenblinde tweakers ook gok ik ;) #888888 oid, dat is zowel op wit als op de donkerdere achtergrondkleur onderin prima te lezen, en daar is wel voldoende contrast tussen:

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:05

TwoR

Gekleurde stippen

was laatst ook al een topic over kleuren blindheid, ben er nu toch echt achter dat ik niet de enige ben die niet alles kan onderscheiden.

Ik had zelf namelijk nog niet eens gezien dat er kleurverschil in zat. Wat mij betreft goed idee dus.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Zijn er trouwens nog andere punten waar je contrast mist ?
Want dan kan crisp in 1 keer zijn mening erover geven, c.q. toepassen i.p.v. stukje bij beetje ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

moto-moi schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:43:
Want dan kan crisp in 1 keer zijn mening erover geven, c.q. toepassen i.p.v. stukje bij beetje ;)
Van mij zouden de grijze balken tussen de posts ook wel donkerder mogen of alleen bijvoorbeeld de lijn die erboven zit. Die lijn zie ik namelijk wel alleen ik moet echt heel goed kijken wil ik de rest van die balk zien die is voor mij net wit. volgens mij is deze kleur (#555555) wel goed voor die tussen lijn.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
TwoR schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:33:
was laatst ook al een topic over kleuren blindheid, ben er nu toch echt achter dat ik niet de enige ben die niet alles kan onderscheiden.

Ik had zelf namelijk nog niet eens gezien dat er kleurverschil in zat. Wat mij betreft goed idee dus.
ik idd ook niet, maar ik dacht laat ik het ff checken in ps met het pipetje, en er bleek idd verschil te zijn :)
moto-moi schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:43:
Dit is eigenlijk het enige waar ik echt over struikelde. Ik geloof idd niet dat er nog meer is, of het zit onder features die ik nooit gebruik, of niet door heb dat ze bestaan ;)

edit:
voor de volledigheid, dit geldt bij zowel de grijze als de beige skin

[ Voor 5% gewijzigd door Clay op 04-01-2005 15:54 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

De huidige kleuren zijn respectievelijk #c00042 en #7f7a70 :

Ik ben bang dat #888 te licht gaat worden voor de paginanummers onderin, maar ik zal het eens proberen :)

Intentionally left blank

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

nog een klein detail, het is opzich helemaal niet storend maar het lijntje tussen de post en de signature is voor mij zo goed als onzichtbaar net als de lijntjes om een quote heen.
Het zou wat mij betreft wel iets donkerder mogen.

In vergelijking met het oude layout moet ik we zeggen dat het nieuwe layout tot op heden iets minder kleuren-blind-vriendelijk is. Wat ik daar in tegen wel geweldig vind is dat de devvers/crew de opmerkingen serieus nemen en er wat aan proberen te doen.

Goed werk !!

[ Voor 1% gewijzigd door TwoR op 05-01-2005 14:59 . Reden: typo ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat het onderscheid tussen de grijze lijntjes (en dat geld ook voor de grijze balk die als postafscheiding fungeert) en de achtergrond meer te maken heeft met de instelling van je monitor dan met kleurenblindheid ;)

Intentionally left blank

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

tja met contrast en brightness is inderdaad wel wat te doen maar zeker de dunne lijntjes blijven ongeveer onzichtbaar voor mijn ogen. Dit is hetzelfde op een CRT en TFT en dan ook nog eens van vershillende merken dus ik denk niet dat het daar helemaal aan ligt.

Maar ik snap ook dat je niet alles kan aanpassen omdat andere users het dan weer te donker vinden. Je hoeft het van mij ook niet perse te wijzigen ik wilde alleen even aangeven dat dit voor mij moeilijk te zien is.

Verder heb ik trouwens helemaal niks te zeuren hoor en vind ik het nieuwe layout, volgens mij als één van de weinige, echt helemaal geweldig kwa functies en layout.

Edit:
he nu ik mijn contrast lager heb gezet zie ik ineens dat er tussen de lijntjes van de quote alles ook gekleurd is. Er gaat een wereld voor me open hier :)

[ Voor 12% gewijzigd door TwoR op 05-01-2005 15:18 ]

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:14:
De huidige kleuren zijn respectievelijk #c00042 en #7f7a70 :

Ik ben bang dat #888 te licht gaat worden voor de paginanummers onderin, maar ik zal het eens proberen :)
ah ok. 'k heb cleartype aanstaan, dus 't was een beetje een gok met het pipetje tussen de antialiased pixels ;) Het verschil is idd iets duidelijker met de echte kleuren, maar als letters eerlijk waar niet te onderscheiden (imo).

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het inmiddels een stuk duidelijker is ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.