Toon posts:

[iPod 2gen] HDD gestopt met werken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren zat ik in de trein en ik had een nummer aangezet en wou volume aanpassen; deed 'm dus wat zachter maar er veranderde niks aan het volume... toen zette ik hem even uit maar toen ik 'm weer aan deed kon ik nog wel door me mp3s browsen maar ze niet afspelen (skipte gewoon oneindig door naar de volgende); had ook even een soort van vastloper (geen beeld, wel licht)

nu heb ik hem aangesloten aan me PC; hij begint gewoon netjes met baterij laden maar iTunes opende niet zoals normaal - ik zie helemaal geen verbinding met de PC
ik zou dan concluderen dat mijn hdd gestopt is met werken? of kan het nog wat anders zijn?

het is een 10 gig 2e gen. iPod trouwens, voor het geval dat nog wat uitmaakt :)

Is dit nog te herstellen of moet ik er nu mee terug naar waar ik 'm vandaan heb?

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik heb net dezelfde pod, paar maanden geleden ook gestopt, begint ook gewoon op te laden in pc. Of de liedjes spelen kan ik niet testen, staan er geen op, had net geformateerd, en er op zetten gaat dus niet zonder connectie :) Ik heb zo al wat zitten neuzen, volgens mij is het het moederbordje erin (bij mij werken de 2 andere nog - bij jou ook denk ik, anders zou je de firmware niet kunne laden) en herstellin is zeker niet onder de 200 euro denk ik, wat het ding dus hellemaal niet meer waard is. Ik zou 'm gewoon net als ik - open laten wegrotten op de kast en sparen voor een nieuwe :p

Verwijderd

Topicstarter
en iets met garantie dan misschien? :P
bedoel, was er toch wel gek mee en toch wel wat geld voor betaald... en ook niet bepaald geld om weer een nieuwe te kopen...

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 00:00
Nee, lijkt me sterk he:9 geen garantie. Dat moet je binnen 1 jaar doen. Anders zit je ermee.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou terug gaan naar de winkel waar je de Ipod hebt gekocht. Je mag namelijk verwachten dat wanneer je geen gekke dingen doet met je Ipod, deze langer mee gaat dan 1 jaar.

Stel bijvoorbeeld dat je verwacht dat de harde schijf 5 jaar mee gaat en hij begeeft het na 2 jaar, dan is het redelijk dat je maar 2/5=40% van de herstel kosten betaald. Je hebt immers maar 40% van de levensduur van het apparaat gebruik kunnen maken. Of wanneer je het apparataat terug geeft, je 3/5=60% van je aankoop bedrag terug krijgt, ondanks dat er geen garantie meer op je speler zit.

Meer informatie :?
1) StaIkSterk.nl
2) Postbus51
3) Ministerie van Justitie

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
lol, ik denk niet dat dat gaat werken. Ik weet niet waar de TS z'n dingetje gekocht heeft, maar de meeste mensen kopen 'm in een grote winkel waar ze dat echt niet gaan doen. De winkel waar ik heb gekocht heb is fallit :(

[ Voor 4% gewijzigd door Tofu op 05-01-2005 17:22 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
tofu schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:21:
lol, ik denk niet dat dat gaat werken. Ik weet niet waar de TS z'n dingetje gekocht heeft, maar de meeste mensen kopen 'm in een grote winkel waar ze dat echt niet gaan doen. De winkel waar ik heb gekocht heb is fallit :(
Als de winkel failliet is, is het idd lastiger :P. Maar je kan in dit geval nog altijd met Apple overleggen, zij zijn verantwoordelijk voor het maken van een goed product.

Verder is het niet zo dat grote winkels een keuze hebben om mee te werken aan de wet. 't Moet gewoon :).
Pagina: 1