Toon posts:

router functioneert niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Hoop dat dit bericht op de goede plek gepost is.

Ik zit hier met drie pc's (alle in goede conditie), een SMC router (SMC7004VWBR V.2) een @home (kabel) internet verbinding (groot com21 modem).

Deze opstelling heeft maanden achtereen probleemloos gedraaid. Op een gegeven moment weigerde de router echter en gaf deze het internet niet meer door. Steek je de RJ'tjes om dan heb je probleemloos internet op alle drie de pc's (niet tegelijk dus!) zonder instellingen aan te passen.

-Router gereset
-kabel modem gereset
-kabel router --> kabel modem gecontroleerd
-pc instellingen zijn nooit gewijzigd

Wanneer ik nu echter inlog op de router dan geeft deze aan dat de internet verbinding disconnected is. De pc's krijgen echter wel de juiste ip-adressen (192.168.2......) en bij vernieuwing (prompt ipconfig/renew) ook gewoon. De router blijft echter zeggen dat hij geen verbinding kan maken met de ISP.

Weet een van jullie misschien wat hier aan de hand kan zijn of wat ik moet doen? want iedere keer aan de gang met die stekkertjes is ook niets.

Alvast bedankt!!

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 15:54
probeer eerst eens met een pc naar internet te connecten? dus zonder router
mischein weet je dan iets meer?
ook handig om te vertellen wat voor ISP en modem je hebt?

[ Voor 10% gewijzigd door Fat Baba op 04-01-2005 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
internetten zonder router lukt probleemloos (doe ik nu ook). Pc zit dan direct in het modem van de ISP. Wel met een totaal ander ip-adres dan die 192.1168.2...... maar dat is logisch.

Internet provider is @home (breedband verbinding) en het modem van @home is een com21 modem.

Verwijderd

Idd, gewoon modem direct aan een werkstation hangen zodat je zeker weten dat WAN => PC werkt. Weet je iig. zeker dat je het probleem bij de router moet zoeken.

Ok, werkt dus. DHCP werkt blijkbaar ook omdat je clients netjes ipadressen krijgen. Kabels al gechecked? modem => router Weet je zeker dat de passwords juist zijn ingevoerd in de router?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 14:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt dus probleemloos en ik was er zelf al achter dat het probleem idd bij de router ligt. Ik kom er alleen niet achter wat dan het probleem is. Dus wat moet ik doen jongens??

• Fat Baba
s het bij At home niet zo dat je moet connecten met vast gelegd mac adress?
of met een speciale hostname?
of is het gewoon ppoe?

[ Voor 191% gewijzigd door Fat Baba op 04-01-2005 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
poe, daar vraag je me iets.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 14:22
Steek je de RJ'tjes om dan heb je probleemloos internet op alle drie de pc's (niet tegelijk dus!) zonder instellingen aan te passen.
Ja dan werkt er altijd maar één ja, je hangt nu de internet verbinding rechtstreeks aan de switch! dus zonder NAT e.d., zodoende krijg je maar één IP-adres. De andere zullen nooit werken en dit is iets wat absoluut niet mag en dient ook niet voor te komen, dus zorg ervoor dat de kabel van het modem altijd in de wan poort zit.

Al geprobeerd de modem te resetten/tijdje zonder spanning e.d.?
Fat Baba schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:38:
Is het bij At home niet zo dat je moet connecten met vast gelegd mac adress?
of is het gewoon ppoe?
Met een mac adres zowiezo, een hostnaam weet ik niet, maar het is geen ppoe

[ Voor 25% gewijzigd door FireWood op 04-01-2005 14:41 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Fat Baba schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:38:
Is het bij At home niet zo dat je moet connecten met vast gelegd mac adress?
Nope, da's UPC/Chello
Yes, dat doen ze met je cp123456-x naam.
of is het gewoon ppoe?
Nee.

Abort, Retry, Quake ???

• Fat Baba
anders post je een screendump van je router config?

Verwijderd

Topicstarter
modem is ook al gereset ja. hielp ook niet.

De kabel tussen modem en router zit idd altijd op de wan poort maar om te kunnen internetten steek ik de kabel van de pc direct in het @home modem.

Ik heb net even geprobeerd verbinding te krijgen met de computernaam en het mac-adres maar dan loopt de router vast lijkt wel. Hij geeft dan "deze pagina kan niet weergegeven worden...." en doet pas weer iets nadat hij gereset is.

Verwijderd

Topicstarter
na nog wat pogingen gedaan te hebben gisteren (alles nog eens gereset, instellingen gecontroleerd) kan ik nu helemaal niet meer inloggen op de router.

Ik krijg nu het volgende ip adres: 169.254.223.252 ipv een 192.168.2...... adres. En wanneer ik vervolgens het adres wil vernieuwen krijg ik een error (DHCP server niet bereikbaar).

Ik snap echt niet waarom het allemaal niet lukt. Eerste installatie toen der tijd was een eitje
Pagina: 1