Beste tweakers,
Ik heb een paar dagen geleden een nieuw systeem samengesteld met het doel het te laten fungeren als HTPC met het besturingssysteem MCE 2005. Na alle hardware succesvol te hebben geinstaleerd leek alles op het eerste gezicht prima te werken. Echter na uren (inmiddels dagen) proberen ben ik er nogsteeds niet in geslaagd de Tv-out werkend te krijgen. Ik heb echt van alles geprobeerd (wat onder andere in de FAQ Tv-out staat). Nieuwste drivers geinstaleerd, verschillende kabels geprobeerd, force Tv detection, etc. etc. Maar de pc lijkt de tv niet te herkennen (als ik kijk onder het tabblad ''displays/weergaves''). Wat het probleem nog frustrerender, en hopelijk voor jullie duidelijker
, maakt is het volgende. Als ik mijn laptop (zie specificaties hieronder) op de Tv aansluit gaat alles als een speer. Ik vink gewoon aan ''het bureaublad uitbreiden naar deze monitor" en zonder verdere instellingen heb ik met precies de zelfde kabel op precies dezelfde Tv met bijna dezelfde videokaart (zie specificaties hieronder) binnen een mum van tijd wel beeld. Ook bij het eerdergenoemde tabblad ''displays/weergaves'' wordt de tv feilloos herkent (1024x768 Pal B, etc.) Wie o wie helpt mij met dit frustrerende probleem!?
Specs HTPC: (MCE 2005)
Amd Sempron 2600+
512Mb DDR
Asus A7N8X-E mobo
Asus Radeon 9550 128mb
Hauppage PVR-150 MCE
etc.
Specs Laptop: (WINXP)
Acer Aspire 2012 WLCI (dacht ik???)
Intel Centrino 1,5ghz
Mobility Radeon 9700 64mb
etc.
Dit alles aangesloten via svideo naar tulpstekkertje die ik aansluit op mijn Samsung 70cm 50hertz breedbeeld.
Alvast vriendelijk bedankt!!
Jeroen
Ik heb een paar dagen geleden een nieuw systeem samengesteld met het doel het te laten fungeren als HTPC met het besturingssysteem MCE 2005. Na alle hardware succesvol te hebben geinstaleerd leek alles op het eerste gezicht prima te werken. Echter na uren (inmiddels dagen) proberen ben ik er nogsteeds niet in geslaagd de Tv-out werkend te krijgen. Ik heb echt van alles geprobeerd (wat onder andere in de FAQ Tv-out staat). Nieuwste drivers geinstaleerd, verschillende kabels geprobeerd, force Tv detection, etc. etc. Maar de pc lijkt de tv niet te herkennen (als ik kijk onder het tabblad ''displays/weergaves''). Wat het probleem nog frustrerender, en hopelijk voor jullie duidelijker
Specs HTPC: (MCE 2005)
Amd Sempron 2600+
512Mb DDR
Asus A7N8X-E mobo
Asus Radeon 9550 128mb
Hauppage PVR-150 MCE
etc.
Specs Laptop: (WINXP)
Acer Aspire 2012 WLCI (dacht ik???)
Intel Centrino 1,5ghz
Mobility Radeon 9700 64mb
etc.
Dit alles aangesloten via svideo naar tulpstekkertje die ik aansluit op mijn Samsung 70cm 50hertz breedbeeld.
Alvast vriendelijk bedankt!!
Jeroen