eigen domein voor fotosite

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06-2025
Hallo allemaal

Ik loop nu al een paar keer tegen een probleem aan. Ik zet mijn foto's altijd op het stukje homepage dat ik van mijn provider (xs4all) krijg neer. Echter als ik een showcase of iets dergelijks hier op GoT begin krijg ik stee vast een mailtje van ze dat data limiet van website overschreden gaat worden etc blablabla

Een ander nadeel vind ik dat de ruimte vrij beperkt is (50 MB) zodat ik oudere foto's steeds weer moet verwijderen.

Mijn vraag is nu of er mensen zijn met een eigen foto site?
En waar wordt deze gehost? En welke aanbieder is hiervoor het beste?

Ik zit zelf een beetje te denken aan iets van 200 MB homepage ruimte, uploaden via ftp; mogelijkheid tot draaien van CGI, Perl en evt zelfs mySQL.
Het limiet voor data verkeer mag niet zo heel laag liggen (bij xs4all is dat nu 5 GB) dus iets van 15 GB ofzo.

Heb even gedubt of het wel waard is om te posten, maar ik denk dat er wel meer mensen zijn die min of meer hetzelfde probleem ervaren.

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-02 14:49

Beaves

Usque ad Finem

Je kan ook zelf een domein hosten, doe ik ook en dat gaat redelijk goed.

Ik heb gewoon een XS4ALL basic ADSL abbo met een domeinnaam die naar mijn IP adres door verwijst. Ik draai zelf Windows 2003/IIS + PHP en MySQL en als gallery gebruik ik Coppermine. Werkt best goed zolang heel Tweakers.net niet tegelijk langs komt :+

edit:

Ik weet niet of ik nu aan het spammen bent, maar als je op deze link klikt kom je op mijn site uit en kan je zien hoe snel het e.e.a. gaat als je het zelf host.

[ Voor 24% gewijzigd door Beaves op 04-01-2005 14:27 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:09

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

edit:
wat beaves zegt dus

ik zit ook bij xs4all en ik host mijn foto's gewoon thuis op mijn eigen servertje... (nu nog aan het scripten :) ) gewoon in het service gedeelte van xs4all.nl je adsl aansluiting een andere naam geven en mensen kunnen je foto's zien op bijvoorbeeld "jeronimo.xs4all.nl" ... dan heb je het in eigen beheer en geen down/upload beperking meer...

[ Voor 9% gewijzigd door Mysteryman op 04-01-2005 14:25 ]

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 20:33
Of misschien een abo nemen op pbase.com. Zelf heb ik hier trouwens geen ervaring mee.

Het probleem is altijd dataverkeer. En dan voornamelijk de kosten die je kwijt bent als je hier overheen gaat. Dat kan behoorlijk oplopen!

Ennuh, wat seven of nine hieronder zegt \o/

[ Voor 54% gewijzigd door Jasper op 04-01-2005 14:27 ]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Een t.net abbo nemen, dan heb je ook fotoruimte :).

[ Voor 3% gewijzigd door RSpliet op 04-01-2005 14:26 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Jeronimo78
OK daar had ik zelf ook al aan gedacht....

Probleem is echter wel de bandbreedte; welke dan niet zo heel hoog is :(

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Koraks.NL is op dit moment gehost bij E-Dentify.
Voordelen:
- 350Mb voor iets van € 1,- per maand
- Volledige controle over je domein (dus subdomeinen, MySQL databases, ftp access, noem maar op)

Nadelen:
- Uptime; de server waarop mijn domein is gehost is ca. een maand slecht of helemaal niet bereikbaar geweest. Sinds midden december is de uptime echter prima en is de verbinding ook lekker vlot.
- Continuïteit bedrijf; E-Dentify wordt gerund door een paar middelbare scholieren. De vraag is hoe lang ze met hun bedrijfje door zullen gaan. Ik heb de hoop dat een dezer dagen een serieuze hostingprovider de toko overneemt zodat de kwaliteit en continuïteit van het product gegarandeerd zijn.

Kijk ook eens op hosting.pagina.nl voor een overizcht van nuttige sites. De website WebHosters.nl biedt de mogelijkheid om verschillende hostingpakketten te vergelijken en heeft een database met gebruikerservaringen. Zeker een aanrader.

Voor professionele hosting voor mijn klanten gebruik ik ASHosting (ik ben zeer tevreden over de service daar) of, als het echt geld mag kosten, XS4ALL. Maar ik heb ook goede ervaringen met SiteBytes en ICMC.

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 20:44
Is http://fotopic.net niks voor jou ?
Dat is gratis en je krijgt 250MB opslag. Over een datalimiet is niks te vinden.

Ziet er ongeveer zo uit dan:

http://westerein.photos.us.com/

[ Voor 23% gewijzigd door JvdW op 04-01-2005 14:29 ]

• Jasper
Jeronimo78 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:26:
OK daar had ik zelf ook al aan gedacht....

Probleem is echter wel de bandbreedte; welke dan niet zo heel hoog is :(
Is er een limiet op het bandbreedte verbruik bij t.net?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Jasper schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:27:
Haal je bandbreedte en traffic niet door elkaar? Bandbreedte is een probleem als hij het zelf host.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-02 14:49

Beaves

Usque ad Finem

[...]

Hij bedoeld als je het zelf host denk ik, met bandbreedte heb ik nog nooit problemen gehad hier op Tweakers terwijl ik best veel foto's in mijn fotoalbum heb staan hier.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• peter_the_hobbit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 22:19
mijn vader gebruikt er webshots voor.
www.webshots.com. Kan je gratis foto's op store. En als je betaalt tot 30.000 zelfs Denk ik wel genoeg. :)

• Jeronimo78
[...]

Weet niet precies waar je op duidt.
Mijn xs4all adsl abo heeft upstream snelheid van (uit mijn hoofd :? ) 50 kb/s. Als er dus veel personen tegelijk zouden kijken, kijken ze allemaal super traag....

• Mysteryman
  • Laatst online: 20:09

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Mijn xs4all adsl abo heeft upstream snelheid van (uit mijn hoofd :? ) 50 kb/s. Als er dus veel personen tegelijk zouden kijken, kijken ze allemaal super traag....
en dat ligt er aan hoe groot je je foto's maakt

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• Jasper
Jeronimo78 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:32:
[...]

Ik bedoel dataverkeer bij een t.net abo :)
Maar voor zover ik weet loop je daar niet tegen problemen aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasper op 04-01-2005 15:00 ]

• Bor
  • Laatst online: 23:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bij tweakers heb je maar 100MB tot je beschikking. Dat gaat best snel afhankelijk van de resolutie waarin je de beelden aanbied.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 10:57

wiewatwaar

whatever

Ik zat met hetzelfde dilemma. veel rondgezocht maar nu gewoon een oude PC permanent als server aan staan. Draait met Win XP en het XAMPP pakket. Staat o.a. een paar GB aan foto's op. Maak je niet te druk om de bandbreedte. Zo populair zijn wij gewone persoontjes nou ook weer niet. :Z
En voor wie het uit wil testen: zie de link hieronder...

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• Bor

Bor

Een eigen pc vreet alleen zo aan de portemonaie helaas.

• koraks
  • Niet online
wiewatwaar schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:51:
En voor wie het uit wil testen: zie de link hieronder...
"Operation timed out when attempting to connect to jp.scowo.nl". I rest my case.

• Jasper
Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:54:
Een eigen pc vreet alleen zo aan de portemonaie helaas.
En jij post nu vanaf je ... tv :?

• bartvdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
koraks schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:27:
Voor professionele hosting voor mijn klanten gebruik ik ASHosting (ik ben zeer tevreden over de service daar) of, als het echt geld mag kosten, XS4ALL. Maar ik heb ook goede ervaringen met SiteBytes en ICMC.
Ik vind de bedrijven die jij noemt nogal duur. Bij www.in.nl heb je 100mb ruimte + 10Gb dataverkeer per maand en heel veel extra (php, mysql, domein, etc.) voor €60,- per jaar (de prijzen op de site zijn ex. BTW)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zelf hosten: Niet doen.

Met 5 ~ 15GB aan dataverkeer met pieken is het echt niet leuk om op je thuisconnectie met 40kB/sec die foto'tjes te uploaden. Daarbij zal het geen geld besparen aangezien een servertje aan stroomkosten al meer is dan een leuk hostingsaccountje. Als je toch al een thuisserver hebt staan kun je het prima proberen natuurlijk.
Het fotoalbum van Tweakers.net heeft geen datalimiet overigens, 5~15GB aan traffic zal vast niet een probleem zijn.

🌞🍃

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 10:57

r0b

Zeg ik iets heel vreemds als ik zeg: vul de checklist hier in en kijk wat er uit rolt :?

Overigens heeft www.thyatia.net ook leuke prijzen.
Per maand: € 8,75
Per kwartaal: € 26,25
Per jaar: € 94,50

Per 1Gb extra bandbreedte betaalt u € 0,50 - € 0,75 (vooraf/achteraf)

Alle prijzen zijn exclusief 19% BTW.
Voor 500mb ruimte en 15Gb datatransfer per maand.

[ Voor 51% gewijzigd door r0b op 04-01-2005 17:57 ]

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-02 17:23

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik heb een hoster in de VS. Kost $7,95 per maand.

Daar zit bij:
* een domein (gratis)
* 100 (dacht ik) subdomeinen
* 1 GB webspace
* 30 GB dataverkeer per maand
* ASP & PHP ondersteuning
* een bult e-mail accounts & aliassen

Ik zet ook fototjes op mijn site, heb een CMSje ervoor opgezet zodat een en ander gemakkelijk bij te houden is. Zo wordt er een thumbnail aangemaakt, wordt de foto op een acceptabel formaat geresized en de foto wordt er ook nog in origineel formaat opgezet. Die acties worden allemaal tijdens het uploaden gedaan.

Ik heb een aantal bruiloften gehad dit jaar, het bruidspaar kreeg van mij een accountje met subdomein. Omdat de foto's er in origineel formaat opstaan, scheelde dat enorm in gezeik met bijbestellen.

Voorbeeldje: http://vanderkamp.bleermakers.com

De hoster is: http://www.brinkster.com

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
DataBeest schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:51:
Zelf hosten: Niet doen.

Met 5 ~ 15GB aan dataverkeer met pieken is het echt niet leuk om op je thuisconnectie met 40kB/sec die foto'tjes te uploaden. Daarbij zal het geen geld besparen aangezien een servertje aan stroomkosten al meer is dan een leuk hostingsaccountje. Als je toch al een thuisserver hebt staan kun je het prima proberen natuurlijk.
Het fotoalbum van Tweakers.net heeft geen datalimiet overigens, 5~15GB aan traffic zal vast niet een probleem zijn.
Mja, hostspace raakt sneller op dan HDD space...

Ik denk dat ik binnenkort eens een script maak wat ik op mijn hostspace kan gebruiken voor pics waarmee requests voor oude pics (die van mijn hosting verdwenen zijn) geredirect worden naar mijn thuisserver ofzo... dat lijkt me toch een ideale combinatie, snelle toegang voor de "piekload", en oudere topics toch nog leesbaar zonder verdwijnende pics e.d.... :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• koraks
  • Niet online
bartvdl schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:44:
[...]

Ik vind de bedrijven die jij noemt nogal duur.
Valt wel mee. Als je even goed leest zie je dat de bedrijven die ik onderaan mijn post heb staan zeker niet de goedkoopste zijn, maar het zijn wel bedrijven waar ik voor mijn klanten betrouwbare, professionele hosting kan krijgen. Zelf gebruik ik, zoals je zelf ook had kunnen lezen, e-Dentify (€ 1,- per maand voor 350Mb + domein + full control over domein). Niet echt duur, wel?

• Jeronimo78
XanderH schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:11:
[...]

Mja, hostspace raakt sneller op dan HDD space...

Ik denk dat ik binnenkort eens een script maak wat ik op mijn hostspace kan gebruiken voor pics waarmee requests voor oude pics (die van mijn hosting verdwenen zijn) geredirect worden naar mijn thuisserver ofzo... dat lijkt me toch een ideale combinatie, snelle toegang voor de "piekload", en oudere topics toch nog leesbaar zonder verdwijnende pics e.d.... :)
Hee dat laatste lijkt me heel erg ideaal....

Heb zelf inmiddels een beetje rond gestruind en overweeg een website bij chemical web hosting.
Niet duur en een vrij uitgebreid pakket....
En dan op den duur dus expirimenteren met server voor de oude meuk.... :)

Bedankt voor de ideeen allemaal; vooral die webhosters site heeft me geholpen.

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Jasper schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:00:
[...]

Ik bedoel dataverkeer bij een t.net abo :)
Maar voor zover ik weet loop je daar niet tegen problemen aan.
Zover ik weet niet, maar kan niet zeggen dat het handig is om je fototjes bij te houden met dat vage upload script :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Bor

Bor

Jasper schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:52:
[...]

En jij post nu vanaf je ... tv :?
Nee, maar die mijn pc staat dan ook zeker niet 24x7 aan :)

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11-2025
Met een stel kameraden hadden we het laatst ook gedaan. Een van hen werkt bij een internetbedrijf en kon goedkoper een domeinnaam pakketje regelen.
We maken geregeld foto's op feestjes en die mailden we dan naar elkaar, of op onze eigen webspace, maar die was snel op. Nu zetten we de foto's op de nieuwe server en we zijn bezig onze eigen gallery aan het bouwen.

• bartvdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
koraks schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:09:
[...]

Valt wel mee. Als je even goed leest zie je dat de bedrijven die ik onderaan mijn post heb staan zeker niet de goedkoopste zijn, maar het zijn wel bedrijven waar ik voor mijn klanten betrouwbare, professionele hosting kan krijgen. Zelf gebruik ik, zoals je zelf ook had kunnen lezen, e-Dentify (€ 1,- per maand voor 350Mb + domein + full control over domein). Niet echt duur, wel?
Met die laatste heb je helemaal gelijk, maar de uptime vind ik het belangrijkste. Beetje raar: het kost niet veel, en ja...we zien wel of hij online blijft, kan een maandje fout gaan." www.in.nl is voor zover ik weet heel betrouwbaar ik heb er verschillende sites gehost.

• koraks
  • Niet online
bartvdl schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:23:
[...]

Met die laatste heb je helemaal gelijk, maar de uptime vind ik het belangrijkste. Beetje raar: het kost niet veel, en ja...we zien wel of hij online blijft, kan een maandje fout gaan." www.in.nl is voor zover ik weet heel betrouwbaar ik heb er verschillende sites gehost.
De uptime is me zwaar tegengevallen bij e-Dentify, dat een host het presteert om een maand lang voortdurend storingen te hebben op een server is natuurlijk volstrekt belachelijk. Maar sinds een paar weken is de boel heel mooi stabiel, de performance prima en merk ik in praktijk geen verschil met professionele hosts, behalve in mijn portemonnee. Kun je een provider afrekenen op het feit dat er op een bepaald moment veel problemen zijn geweest? Ik weet het niet. In het geval van e-Dentify was het ook maar één van de vijf (?) servers die problemen had, sites op andere servers werkten gewoon prima. Wat betekent dit voor de toekomst? God knows, misschien gaat het vanaf nu wel heel goed. Of misschien zijn ze over een maand wel failliet. Ik denk wel dat providers zoals e-Dentify een prijserosie kunnen veroorzaken in hosting-land, iets waar de wereld misschien wel rijp voor is. Hoeveel moet hosting nu eigenlijk kosten? Hoe ver kun je die kosten, en daarmee de prijzen voor de afnemer, drukken? Is alle waar naar zijn geld of kun je ook voor € 1,- per maand 99,9% uptime, hoge bandbreedte en 500Mb webspace garanderen? Ik heb de indruk dat er bij de echt goedkope hosts zoals e-Dentify nog wel een schifting moet plaatsvinden. De echt slechte zullen vanzelf verdwijnen, maar ik ben er eigenlijk van overtuigd dat er ook bedrijven zullen zijn die je wél voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen laten zitten.

Voor mij was Koraks.NL een testcase om te zien of supercheape hosting een haalbare kaart was. Vooralsnog moet ik uiteraard concluderen dat een prijsniveau à la e-Dentify nog geen professionele oplossing kan opleveren, maar het is niet gezegd dat met een goede aanpak dit per definitie niet mogelijk is.

Eén ding is zeker: als de uptime echt het belangrijkste is, dan zou ik zelf niet kiezen voor een host à la e-Dentify of zelfs in.nl, dan zou ik toch voor een bedrijf gaan dat zijn sporen ruimschoots heeft verdiend, duidelijk voldoende know-how in huis heeft en de continuïteit van de geleverde diensten (in bedrijfskundige zin) kan garanderen. En dan kom je nog steeds bij relatief dure hosts zoals XS4ALL uit. But perhaps, one day...
Pagina: 1