Toon posts:

Vreemd probleem POP mail bij Sonera.

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een vreemd probleem wat ik niet begrijp. Mijn situatie. Computer 1, windows 2000 waarop internet binnenkomt. Hier zit ook mijn hub aan vast.

Computer 2, mijn laptop. Hangt dus aan die hub. Mijn netwerk doet het, icq, www en een aantal mail accounts in outlook, zoals bv yahoo, hotmail, tmfweb e.a. die ik uitlees dmv pop3, deze doen het allemaal prima. Echter mijn sonera pop aacount doet het niet.
Hoe kan dit in hemelsnaam ? Ik krijg het aanmeld scherm van outlook 5.0 voor me waarin ik mijn wachtwoord moet intikken.
In een tikfout geloof ik niet want geen van mijn 4 sonera accounts werkt vanaf mijn laptop. Ik heb het idee dat het misschien komt omdat de pop en smtp server bij Sonera als volgt zijn Soneramail.nl.

Kan het zijn dat de windows 2000 internet sharing dit niet goed afhandelt ofzo ?
Want de andere doe het wel.

Moet ik iets extra's instellen in windows 2000 ?

Suggesties zijn van harte welkom.

Groeten :)

Verwijderd

Topicstarter
Verzenden gaat trouwens wel goed ....

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 22:18
vaag :7

Verwijderd

Topicstarter
There was a problem logging onto your mail server. Your Password was rejected. Account: 'Tycho Sta (Soneramail)', Server: 'Soneramail.nl', Protocol: POP3, Server Response: '-ERR invalid usercode or password, please try again', Port: 110, Secure(SSL): No, Server Error: 0x800CCC90, Error Number: 0x800CCC92

Dit is de foutmelding.
En echt waar mijn wachtwoord is en username zijn goed ingevuld. Ik heb de werkende profielen n.l. geexporteerd vanaf mijn server, en de andere doen het wel, maar deze dus niet !!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 januari 2001 21:25 schreef JJE het volgende:
vaag :7
Ja het werkt daar wel ...

• robbe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11-2025

robbe

Heb je ook connectie met sonera of ben je ingebeld/geconnect met een andere provider?

If it ain't broke still fix it!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 januari 2001 21:27 schreef robbe het volgende:
Heb je ook connectie met sonera of ben je ingebeld/geconnect met een andere provider?
Heb kabel, via sonera ...

• robbe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11-2025

robbe

gister een soortgelijk probleem gezien bij een maat. Bleek dat die fileserver over zijn nek ging en dat je er maar heel af en toe door heen kwam. kwestie van geduld en proberen?

If it ain't broke still fix it!

Verwijderd

Topicstarter
Echt vaag mijn studentennet, zonnet, tmfweb en yahoo pop mail haalt ie wel goed op ikke niet snappen :?

• Yohost!
je meld je wel aan bij de pop3 service van sonera, alleen bij de verificatie gaat wat mis...

al eens een andere emailclient geprobeert?

Verwijderd

Het zal wel aan Slownera liggen :Z

Verwijderd

Topicstarter
Ik word nu helemaal gek, mijn quicknet mailaccount doet het wel ... en deze gaat via dezelfde pop smtp server. Soneramail.nl
hoe kan dit nu ???

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
Op donderdag 04 januari 2001 21:26 schreef Tycho het volgende:
There was a problem logging onto your mail server. Your Password was rejected. Account: 'Tycho Sta (Soneramail)', Server: 'Soneramail.nl', Protocol: POP3, Server Response: '-ERR invalid usercode or password, please try again', Port: 110, Secure(SSL): No, Server Error: 0x800CCC90, Error Number: 0x800CCC92
met name dat secure lijkt mij niet echt nodig, mijn broertje komt ook steeds met dit soort vragen, van het werkt niet.

bij je logon gegevens dus pop/smtp server, daar heb je ook 2 vakjes voor je username en wachtwoord, en daaronder is een vink box (secure authentication) zet die ff uit, dan vermoed ik dat het wel werken zal.

May the Force be with You instead of Bill

• Yohost!
helpt nix, dat die poort nou eenmaal secure is daar kan hij niks aan doen...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 januari 2001 21:42 schreef Jedi Lord het volgende:

[..]
met name dat secure lijkt mij niet echt nodig, mijn broertje komt ook steeds met dit soort vragen, van het werkt niet.

bij je logon gegevens dus pop/smtp server, daar heb je ook 2 vakjes voor je username en wachtwoord, en daaronder is een vink box (secure authentication) zet die ff uit, dan vermoed ik dat het wel werken zal.
Staan allebei uit ...

Maar nogmaals, al die instellingen zijn hetzelfde op mijn server. Zou het aan de verschillende versie van outlook kunnen liggen. Heb op mijn laptop nl windows me

• manyac
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Als je een email adres nodig hebt dan neem je er GEEN bij slownera!! |:( Knap overigens dat het je gelukt is extra accounts aan te vragen.
Bij :rslownera:r mag je al blij wezen dat je verbinding hebt, meer moet je niet van ze verwachten, bijv. dns servers op xs4all instellen werkt VEEL beter. ;)

• Yohost!
windows me (zucht)

• Yohost!
wat ik al zei, probeer eerst es ff een andere emailclient

• Jedi Lord
dan week het ff niet zo snel, icq checkt wel mijn slownera box en dat gaat goed.

Verwijderd

Topicstarter
Dat wil ik liever niet want ik hang deze laptop in verschillende andere netwerken en wil dus gewoon met outlook blijven werken.

P.s. heb dit nog niet geprobeerd dus hoe het daar gaat weet ik nog niet !

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 januari 2001 21:50 schreef Jedi Lord het volgende:
dan week het ff niet zo snel, icq checkt wel mijn slownera box en dat gaat goed.
\

Ja het vreemde is dat ie mijn quicknet account wel aanpakt ... en ook daar is de mailserver Soneramail.nl

Nu hoort deze bij een ander kabelaccount en heeft dus een andere inlognaam magiru..

Terwijl die andere beginnen met mwb....

:?

• Jedi Lord
ik vindt alleen wel dat ze met hun poten van die login namen af hadden moeten blijven en iets normaals hadden moeten maken.

Maar je kan idd als pop server dezelfde als quicknet opgeven, hij kijkt namelijk naar de username

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Waarschijnlijk bakt de Server van je provider je IP-adres en herkent het niet als zijnde een IP-adres dat van hun provider afkomt. Daarmee voorkomen ze dat het mogelijk is om vanuit een andere provider hun mail te bereiken. Wat je moet doen is een IP-masquerading opzetten waardoor het IP van de laptop wordt vervangen en doorgestuurd naar de server van de provider.

• Yohost!
dat doet ICM van win2000 toch?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 januari 2001 22:06 schreef Bart B het volgende:
Waarschijnlijk bakt de Server van je provider je IP-adres en herkent het niet als zijnde een IP-adres dat van hun provider afkomt. Daarmee voorkomen ze dat het mogelijk is om vanuit een andere provider hun mail te bereiken. Wat je moet doen is een IP-masquerading opzetten waardoor het IP van de laptop wordt vervangen en doorgestuurd naar de server van de provider.
Oke klinkt aannemelijk maar waarom doet diezelfde mailserver het wel als ik me aanmeld voor mijn quicknet account waar dan wel een andere serie loginnamen worden gebruikt ... ???

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu als pop mailserver Quicknet.nl
ingevuld en nog steeds hetzelfde probleem ...

• Jedi Lord
ik neem aan dat als ik het lees je het niet letterlijk zo heb gedaan.

Als pop Quicknet.nl ingevult.

ik hoop toch wel dat je "pop.quicknet.nl" of "pop.soneramail.nl" heb gedaan.

Maar hier ga ik wel vanuit omdat je al vermeld dat het met een andere box wel werkt, en de instellingen heb gecontroleerd, just triple check

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op donderdag 04 januari 2001 22:36 schreef Jedi Lord het volgende:
ik neem aan dat als ik het lees je het niet letterlijk zo heb gedaan.

Als pop Quicknet.nl ingevult.

ik hoop toch wel dat je "pop.quicknet.nl" of "pop.soneramail.nl" heb gedaan.

Maar hier ga ik wel vanuit omdat je al vermeld dat het met een andere box wel werkt, en de instellingen heb gecontroleerd, just triple check
[/quote

Nee ik heb gewoon Soneramail.nl gedaan, dit werkt bij de andere ook.

• Jedi Lord
O dat heb ik nooit geweten, nice to know

Yeh helemaal correct, als ik soneramail.nl ping krijg ik het zelfde ip als pop.soneramail.nl

Maar kan je overigens die mail server wel pingen?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 januari 2001 22:51 schreef Jedi Lord het volgende:
O dat heb ik nooit geweten, nice to know

Yeh helemaal correct, als ik soneramail.nl ping krijg ik het zelfde ip als pop.soneramail.nl

Maar kan je overigens die mail server wel pingen?
Pingen gaat prima, maar dat is toch niet het probleem ... conecten gaat toch .... en het vreemde is dat ik wel via diezelfde mailserver kan verzenden :? :? :?

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 22:58 schreef Tycho het volgende:

[..]
Pingen gaat prima, maar dat is toch niet het probleem ... conecten gaat toch .... en het vreemde is dat ik wel via diezelfde mailserver kan verzenden :? :? :?
Verzenden gaat waarschijnlijk via SMTP (dus niet via POP3) Waarschijnlijk relayed ie je mail dus wel (immers je kan vezenden).

Het probleem lijkt me toch echt aan je client-programma te liggen.
Weet je zeker dat het wachtwoord goed is?
Weet je zeker dat je SSL niet per ongeluk aan hebt staan?
Weet je zeker dat je username helemaal goed is? (oeps deze is gegarandeerd goed, aangezien je wel kan versturen)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 januari 2001 00:17 schreef nelske het volgende:

[..]
Verzenden gaat waarschijnlijk via SMTP (dus niet via POP3) Waarschijnlijk relayed ie je mail dus wel (immers je kan vezenden).

Het probleem lijkt me toch echt aan je client-programma te liggen.
Weet je zeker dat het wachtwoord goed is?
Weet je zeker dat je SSL niet per ongeluk aan hebt staan?
Weet je zeker dat je username helemaal goed is? (oeps deze is gegarandeerd goed, aangezien je wel kan versturen)
SSL staat uit, username is goed, en wachtwoord is ook goed. Anyway bedankt voor je reactie. Ik wacht nog steeds op de goude tip mensen ;-)

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook aan Sonera vragen of ze je wachtwoord willen veranderen.

Voor hetzelfde geld is je account nl. gekraakt door een een of andere grapjas, die maar meteen ff het wachtwoord heeft veranderd.:(
Pagina: 1