[EXCELL][ASP]

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Ik heb een textfile die normaliter geopend wordt in excel, en waar vervolgens text-to-column op wordt uitgevoerd.
Ik wil dit proces graag automatiseren, is dit mogelijk?

Ik heb natuurlijk al wat uitgepluisd, maar volgens mij is het niet mogelijk om het bestand zonder gebruik te maken van excel's text-to-column, fatsoenlijk te separaten (het bestand heeft geen scheidingsteken tussen de kolommen, enkel spaties (niet overal gelijk), maar text-to-column weet er wel raad mee)
Ik had dus in gedachten om een excel file klaar te stomen , dan via een webpagina (intranet) de gebruiker een textfile te laten kiezen en vervolgens die data in die klaargestoomde excelfile te douwen.
Mijn volgende stap zou dan zijn dat die excelfile automatisch (vba) text-to-column uitvoert.
Is dit mogelijk? Of krijg ik dan ergens problemen?

Een andere optie zou kunnen zijn als ik een macro uit de excel ZELF zou kunnen opstarten met asp.
Daarvoor heb ik volgend stukje code gevonden, al denk ik dat er security problemen zullen optreden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Dim oWord, oDocDim PfadPfad = Server.CreateObject("./.") & "dbmakrotest.doc"
set oWord = Server.CreateObject("Word.Application")
set oDoc = oWord.Documents.Open (Pfad)
oWord.Application.Run "markrotest.doc!Makro1"
oDoc.Save  
oDoc.Close   
set oDoc = nothing    oWord.Quit
set oWord = nothing

wie kan me een duw de goede richting in geven?

Verwijderd

Vinzzz schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:00:
[...]
Ik heb natuurlijk al wat uitgepluisd, maar volgens mij is het niet mogelijk om het bestand zonder gebruik te maken van excel's text-to-column, fatsoenlijk te separaten (het bestand heeft geen scheidingsteken tussen de kolommen, enkel spaties (niet overal gelijk), maar text-to-column weet er wel raad mee)
[...]
Misschien is het zonder gebruik te maken van Excel makkelijker (en misschien ook sneller), je kan de text bijvoorbeeld als .csv bestand redigeren en er een excel mime type aan geven.
Een voorbeeld van de te importeren text zou helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 21:53 . Reden: aanvulling ]

• StevenK
  • Laatst online: 21:49
Vinzzz schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:00:
Ik heb een textfile die normaliter geopend wordt in excel, en waar vervolgens text-to-column op wordt uitgevoerd.
Ik wil dit proces graag automatiseren, is dit mogelijk?

Als excel het kan, kan het ook met regular expressions. Ik hou zelf niet zo van het gebruik van excel/word in een web-applicatie, dus ik zou zeker voor een excel/word-loze versie gaan.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Vinzzz243
  • Laatst online: 22-01-2025
www.vinzzz.nl/got/got.txt ik heb de txt file nogal gestript en gewijzigd (financiele gegevens), maar het gaat om de onderste regel (daarvan volgen er nog tighonderden)...het aantal spaties is niet overal gelijk (ook niet in de verschillende rijen), en ik weet niet wat die text-to-column dan _precies_ uitvoert om het toch netjes te krijgen.

Ik denk dat ik bovenstaand probleem ga oplossen door enkel vba te gebruiken IN excel.

Heb wel nog ander vraagje, weet iemand waarom een INNER JOIN op een excel db (in een asp pagina) veeeeeel te lang duurt? Kan excel als db daar niet zo goed mee omgaan en kan ik dus beter eerst de benodigde data in een MSSQL db gooien, of is er een handigere oplossing?