Toon posts:

compu herkent AMD Athlon 2800+ processor niet correct

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai mensen,

ten einde raad de vraag aan jullie. Heb een zelf gebouwde pc, jaartje oud, met Windows XP.

Gegevens;
- AMD Athlon XP2800+, 333Mhz, 512Kb
- MSI KT6V LSR, KT600 moederbord
- Aopen miditower, 300 Watt voeding

Me computer zegt dus dat de processor op 1,26Ghz draait, wat niet klopt. Nu kan er iets in de BIOS worden aangepast om dit te verhelpen geloof ik, maar aangezien ik laatst me agp aperture size wilde aanpassen, wat niet helemaal lukte, en toen alles default in me bios heb geladen, ging het mis met me clocksnelheid denk.

Gaarne jullie advies, want me compu is zo traag als stroop geworden!

Thnx in advance!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zet je FSB es op 166 Mhz ip 100 :P

Je CPU hoort op 2083MHz te draaien :)

[ Voor 44% gewijzigd door Atlas op 04-01-2005 13:49 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
He Atlas,

nou, FSB is Front Side Bus gok ik haha, maar volgende probleem doet zich voor. Bij Advanced Chipset in de BIOS, 2 opties. Bij 1ste menu kan ik kiezen tussen Fast, Ultra of Turbo, toen gereboot, start ie normaal op, maar bij het Welcome menu, lijken me USB apparaten wel bevroren, zowle me muis als keyboard doet nix(beide USB). De host clock staat nu wel op 133Mhz, laatste keer dat ik keek, maar, compu zegt nu; 1,25Ghz, ben gewoon puntje achteruit gegaan haha.

Kan dit aan me voeding liggen die maar 300Watt is, en zodoende met hogere cpu instelling niet voldoende stroom meer heeft voor me USB apparaten?

Me agp aperture settings stonden trouwens ineens weer op 128, terwijl ze daarvoor op 32 stonden.

What to do........

Vince

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

reset je bios eens dmv de cmos reset jumper of door de batterij er even uit te halen en de pinnetjes kort te sluiten (gewoon standaard resetje dus).

Dit om even zeker te zijn van een mooie default bios. Dan stel je de FSB in op 166 en verder even niets. Kijk dan of het goed draait. Daarna kun je evt nog eea gaan instellen, maar weet je iig dat je cpu goed werkt op de juiste snelheid.
Waarom probeer je je AGP aperture size trouwens te veranderen?

Of je voeding afdoende is is niet te zeggen, gezien je de specs niet post.

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg van de game FarCry de melding dat mijn AGP aperture size te laag was, toen ging ik kijken, en stond die op 32Mb, terwijl ik een Radeon 9100 heb(128MB).

Welke specs heb je nog meer nodig om juiste voeding te bepalen, dan state ik die gelijk.

Harstikke bedankt alvast!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:55:

Welke specs heb je nog meer nodig om juiste voeding te bepalen, dan state ik die gelijk.
Alles ;)

Behalve randapparatuur ed :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:55:
Kreeg van de game FarCry de melding dat mijn AGP aperture size te laag was, toen ging ik kijken, en stond die op 32Mb, terwijl ik een Radeon 9100 heb(128MB).
vreemd, heb hier namelijk farcry perfect gespeeld op een aperture size van 32MB, maar goed.

Harstikke bedankt alvast!
Alles wat stroom van je voeding vreet (het wil namelijk wel eens uitmaken of je er 1 5400rpm schijf in hebt hangen of 10 15Krpm SCSI disks :P)

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP Proffesional
Kingston Dimm 768 DDR SDRAM PC2700 333
Aopen MidiTower ATX, 300 Watt, zwart ;-p

Verder; Wireless LAN CARD
USB; muis, toetsenbord en cam
dvd writer
Samsung SP1604N harde schijf

Zal hier heel wat nutteloze shit bijstaan voor jullie haha, maar, ben geen wizzkidd, weet er gewoon btje van af allemaal, dus, mocht je iets specifieks willen weten, zou me helpen!
Pagina: 1