Toon posts:

Router te traag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha mensen.

Ik heb in deze studentenflat een ontzettend snelle internetverbinding. Downloaden gaat soms met enkele MegaBytes/s dus de verbinding zal enkele 10tallen MBit/s bedragen. Nu 't probleem:

Om meerdere pc's aan deze vebinding te hangen gebruik ik een router (sweex broadband router). Nu doet zich t volgende probleem voor: zodra ik 1 pc direct aan de kabel hang haal ik op mordax.nl een score van 1700 kb/s. Sluit ik die ene pc via de router aan, dan haal ik bij mordax nog maar een score van +/- 1000 kb/s. Sluit ik beide pc's aan, en laat ik ze tegelijk downloaden bij mordax, dan delen ze netjes die 1700 kb/s.

Dus de WAN-poort kan deze snelheid wel aan, maar zodra er ook maar 1 pc is aangesloten wordt de snelheid bijna gehalveerd. Hoe komt dit? het is allemaal 10/100 Mbit hardware. Ligt dit aan de matige kwaliteit van de sweex router? En zo ja, welke betaalbare router, die deze beperking niet kent raden jullie mij dan aan?

Thnx

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

is al vaker langs gekomen, alleen het feit dat als je 2 pc's gebruikt wel heel de internet weer kan worden leeggetrokken is nieuw.

http://gathering.tweakers...&select_forum=19#hitstart

Router ''blokkeert'' deels snelheid

Draytek langzaam met hoge Internet verbindingen

Welke router wel die snelheid aan kan weet ik niet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Tja, tis een sweex, dit is inderdaad al vele malen behandeld, het komt uit de lengte of de breedte, tis niet echt reeel om top routing performance te verwachten van het goedkoopste apparaat. Als het dan toch goedkoop moet denk ik dat het wel ep een dedicated linux distro neer gaat komen.