[Nieuw toetsenbord] Al die multimediaknopjes nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 11:19
Hallo, mijn Logitech Itouch cordless desktop is nu echt kapot. De muis deed het al een tijdje niet meer en nu is het toetsenbord ook aan het eind van zijn latijn. Ik wil dus weer een nieuwe maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

1. (Met draad) Eigenlijk zou ik graag een toetsenbord met een draadje willen met ingebouwde USB-hub en FC-card reader, maar helaas, die ben ik nog niet tegengekomen.

2. (Wel/geen BT) Ik ga binnenkort een PDA kopen om als navigator te gebruiken in de auto en als outlook-agenda. Die dingen gebruiken meestal BT maar ik hoor van iedereen dat je beter wifi kunt gebruiken met PDA's dus ik heb dus ook geen keyboard nodig met ingebouwde BT-hub. (correct me if I'm wrong!).

3. (Cordless desktop) Blijft over de cordless desktop van van Logitech of MS of een ander merk. De vraag is nu: heb je al die multimediaknopjes wel nodig als je altijd gewoon achter je bureau zit te werken? Wij gebruiken die computer alleen voor internet, telebankieren en foto's/video's bewerken. En een beetje muziek luisteren.

Moet ik maar gewoon zo'n 35 euro-setje kopen of loont het toch om er goed geld aan te besteden? DIe I-touch heb ik heel wat jaren gebruikt dus dat was een goede investering.

Overigens lijken er weinig reviews/vergelijkingtests te zijn. Er staat er nu een in de hardware.info meen ik, maar daar wordt je ook niet veel wijzer van.

[ Voor 8% gewijzigd door Aziona op 04-01-2005 13:36 ]

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Verwijderd

ik kan je alvast vertellen dat je "al die extra's" waarschijnlijk toch niet gebruikt ;) ik heb zelf een coolermaster aluminium toetsenbord en had hiervoor ook een itouch. heb eigenlijk die extra's NOOIT gebruikt (maar ziet er wel grappig uit natuurlijk, misschien kan je er een vrouw mee versieren?)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bij mijn Logitech gebruik ik alleen de mooie zilv'ren volumedraaiknop en thats it :P

Maar staat wel geinig...

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 11:19
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:39:
ik kan je alvast vertellen dat je "al die extra's" waarschijnlijk toch niet gebruikt ;) ik heb zelf een coolermaster aluminium toetsenbord en had hiervoor ook een itouch. heb eigenlijk die extra's NOOIT gebruikt (maar ziet er wel grappig uit natuurlijk, misschien kan je er een vrouw mee versieren?)
Misschien mijn eigen vrouw? O-)

Zo'n volumedraaiknop lijkt mij inderdaad wel handig.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:30
Ik heb de Logitech Internet Navigator Keyboard SE, ik persoonlijk vind de overdaad aan knopjes wel prettig, gebruik ze niet allemaal maar ben wel bij dat ik ze heb.

De toetsen voor aansturing van de mediaspeler(s) gebruik ik het meest, met name de mooie volumedraaiknop, maar ook stop, play, vooruit en terug. En de mute knop is ook reuze handig.

En bij dit toetsenbord kun je vrijwel alles naar believen instellen, zo gebruik ik de knoppen e-mail, messenger en dergelijke ook regelmatig. En er staat er eentje geconfigureerd als ALT+F4, zodat ik met één druk op de knop een venster kan sluiten.

Als je er eenmaal aan gewend bent wil je niet meer anders...

Het gaat hier dus om dit toetsenbord, met draad.

Verwijderd

Zelf heb ik laatst de Logitech Media Keyboard gehaald, en deze bevalt me uitstekend. De extra knopjes zijn voldoende voor een next song in winamp en dat soort dingen (iets wat ik erg aan gehecht was nadat ook mijn i-touch ermee op hield na 5 jaar dienst)

De LX300 set van logitech is hetzelfde keyboard maar dan draadloos en met muisje erbij.. Ik denk dat dit op zich wel aan je eisen voldoet.. tenzij je dus een plankje vindt wat punt 1 voldoet.
maar de muis werkt wel op batterijen.. dat kan een nadeel zijn..
wat wel wennen is bij deze plankjes; ze zijn PLAT en liggen ook plat op de tafel (zgn 0 degree tilt), ik vindt het wel fijn.. maar het is ff wennen :)

met punt 2 kan ik je overigens niet helpen. (kheb geen BT meuk)
wegens goeie ervaringen met mijn oude i-touch heb ik dus direct weer een logitech gekocht.. wat MS aanbied heb ik geen weet van.. misschien dat iemand anders daarover kan aanvullen (vast wel.. GoT weet bijna alles ;))

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RoamoR schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:41:
Bij mijn Logitech gebruik ik alleen de mooie zilv'ren volumedraaiknop en thats it :P

Maar staat wel geinig...
same here :P
mijn volume en muteknop gebruik ik. verder niets eigenlijk.
Als ik toch die muis in de hand heb kan ik net zo goed op het icon klikken in de taskbar dan op mijn keyboard.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-02 08:30
Meest belangrijke aan een toetsenbord vindt ik toch wel hoe 't ding typet. Aanslagmoment, beetje stevig, lekkere grote 8086 style toetsen en zo. Alle andere spulletjes hoeven wat mij betreft niet zo. Ben al erg lang tevreden met zo'n bloedig saaie maar erg degelijke Keytronic. En draadloos... mijn toetsenbord ligt meestal in de buurt van mijn computer, de kans da'k het ding meeneem in bad of op de plee of enige andere locatie is nogal klein, dus tja...
Hoe dan ook, hoe jij denkt over allerlei gadgetaspecten is je eigen keuze, maar probeer een nieuw KB altijd even uit, of 'ie "lekker" aanvoelt.

Verwijderd

Ik heb ook van die multimedia toetsen, ik gebruik ze altijd .. het zal wel gewoon zo gaan met wat je zelf mooi vind en handig in gebruik vind.

ik heb de multimedia desktop van ms.

* toets voor winamp ipv . start --> bla bla bla of vervelende pics. op je desktop
* toetsen voor volume ipv. met de hand rijken naar de speakers
* toets voro diverse programmas ' msn enz. '
* En een toets voor afsluiten.

ik vind het vrij makkelijk !... Het is ook niet lelijk duzz :P
Pagina: 1