Sygate met NT4 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik heb op een P133 zowel Win98 als WinNT staan. Bij beide OS's heb ik Sygate geinstalleerd. Nu heb ik het vreemde probleem dat bij precies dezelfde (sygate)instellingen alles onder win98 perfect loopt, maar onder winNT niet. Aan de server(nt) kant wordt braaf gemeld dat de internetconnection werkt en aan de client-kant wordt precies gemeld wanneer de server on- of offline is, maar meer gebeurt er ook niet. Ik kan wel de NIC's pingen.

Zowel de internetconnectie als het netwerk zelf werken prima (onder zowel win98 als winNT), dus dat is het probleem niet. De 'diagnostics' van Sygate geeft ook geen fout.

Moet ik wellicht elders in NT iets instellen/wijzigen? (beveiliging of zo). Ik ben een beginnend NT gebruiker, dus weet er niet zoveel van af!

WinGate werkt wel, maar dat proggie lijkt erg beperkt. Ik kan niets op internet pingen en mijn downloadmanager werkt niet. Of moet ik daar ook nog iets anders instellen? Of weet iemand nog een ander goed sharingproggie?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Hmm.. ik heb winroute gedownload en die werkt wel prima!

Hoewel een oplossing van bovenstaand probleem niet meer hard nodig is, ben ik uiteraard wel geïnteresseerd in een duidelijke oorzaak. (wellicht weet de en of andere nt-expert het? :))

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)