brand cirkels met DVD schijfjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:14
Heb een NEC 3500AG en heb deze brander al 2 a 3 maanden geen problemen mee gehad nog,maar vraag me af of dat normaal is die cirkels op een dvd,al ik met 4x brand zijn ze niet zo goed te zien maar als ik met 8x brand dan kan je duidelijk zien wanneer hij zijn snelheid opvoer zeg maar,dan zie je 4 ringen op je dvd.
Op cd's zie je nix.
Maar is dit normaal en hebben er mensen hier dit ook?

Gr. S.

[ Voor 4% gewijzigd door Djambo op 04-01-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-07 08:10
Djambo schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:15:
Heb een NEC 3500AG en heb deze brander al 2 a 3 maanden geen problemen mee gehad nog,maar vraag me af of dat normaal is die cirkels op een dvd,al ik met 4x brand zijn ze niet zo goed te zien maar als ik met 8x brand dan kan je duidelijk zien wanneer hij zijn snelheid opvoer zeg maar,dan zie je 4 ringen op je dvd.
Op cd's zie je nix.
Maar is dit normaal en hebben er mensen hier dit ook?

Gr. S.
Kan je een foto posten?

Spelen ze wel correct af nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Zoiets heb ik ook. Dat je gewoon kan zien hoeveel data erop staat. Maar dit is meer kleurverschil. Dus een foto zou idd meer duidelijkheid geven ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.westland.demon.nl/GOT/Ringen%20DVD.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door Facer op 04-01-2005 15:53 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
Ja dvd's doen het gewoon goed,maar vind het wel raar dat ik dit heb.. hier een foto hoop dat je het kan zien

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v13/Djambo/KopievanCIMG1911.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Ben je misschien van merk DVD verwisseld ? (Sinds dat die dus die extra strepen weergeeft)

Probeer is wat achter de DVD te houden zodat licht niet van de andere kant erin kan komen. Misschien dat die toch een beetje light doorlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
facer schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:19:
Ben je misschien van merk DVD verwisseld ? (Sinds dat die dus die extra strepen weergeeft)

Probeer is wat achter de DVD te houden zodat licht niet van de andere kant erin kan komen. Misschien dat die toch een beetje light doorlaat.
Het zijn PHILLIPS dvd+r 8x

Maar heb het op andere ook hoor merk maak niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits27
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-12-2015
Maar je kunt je dvd's wel gewoon lezen?

Zo ja wat is dan precies je probleem :+

[ Voor 10% gewijzigd door Maurits27 op 04-01-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
Maurits27 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:31:
Maar je kunt je dvd's wel gewoon lezen?

Zo ja wat is dan precies je probleem!!!!!!
Nou echt een probleem is het niet,vraag me gewoon af of dit normaal is,heb dit nog nooit gezien op een dvd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Volgens mij komt dat omdat die dingen niet met constante snelheid worden gebrand. Maar de snelheid wordt stapsgewijze aangepast. Ik kan het bij mijn brander ook horen. Het klinkt alsof er een volgende versnelling wordt ingeschakeld. Ik kan me voorstellen dat dat (minimale) gevolgen heeft voor de manier waarop de putjes in de DVD staan. Het zal best binnen de specs zijn, maar wat je ziet is een reflectie van al die putjes samen. En dat oogt anders als ze net iets dieper of breder zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Ortep op 04-01-2005 16:40 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
Ortep schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:38:
Volgens mij komt dat omdat die dingen niet met constante snelheid worden gebrand. Maar de snelheid wordt stapsgewijze aangepast. Ik kan het bij mijn brander ook horen. Het klinkt alsof er een volgende versnelling wordt ingeschakeld. Ik kan me voorstellen dat dat (minimale) gevolgen heeft voor de manier waarop de putjes in de DVD staan. Het zal best binnen de specs zijn, maar wat je ziet is een reflectie van al die putjes samen. En dat oogt anders als ze net iets dieper of breder zijn.
Ja dat het aan de snelheid lig dacht ik wel.. maar heb jij dan deze cirkels ook?
Heb ook wel eens dvd's van andere(gebrand) en die hebben dat allemaal niet,daarom vroeg ik het me af of het normaal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:11

The Third Man

The Third Jellyfish

Wat Ortep zegt is inderdaad de oorzaak voor de 'jaarringen' op de DVD, als je een DVD-R wilt opofferen kan je die met CDspeed laten branden (www.cdspeed2000.com, kies in het programma voor 'Data schijf creëren'), dan zie je een grafiekje van de brandsnelheid, die bij sommige branders als een pisboog verloopt en bij anderen als een trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-07 08:10
ik heb het niet en hij loopt soms ook van 4x naar de 8x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:27

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Doet me een beetje denken aan verschillende soorten data op 1 cd..
Dan heb je wat data en audio en dan weer data op de schijf staan... bijna hetzelfde uiterlijk.

Overigens lijkt het em wel dat het met de opvoering van de snelheid heeft te maken.
Als je de schijf niet vertrouwt kunt je de schijf opnieuw brsnden met andere speed/media of ff op errors testen met dvdinfo oid :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1