externe harddisk: waar op letten?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik ga binnenkort een externe harddisk erbij kopen, omdat mijn maxtor schijf kapot is. Ik heb even goed rondgekeken en bij graficall de volgende schijf gevonden:

Hitachi/Promedion 160 GB , 7200 RPM, 8 MB cache, IDE, 3,5 inch,USB, extern 149,00

is dit wat?

en waar moet ik anders op letten? ik mis firewire op deze harddisk, is dit erg? (wat is sneller usb2 of firewire)

bij voorbaat dank!

Verwijderd

Elke tegenwoordige computer heeft USB, niet elke computer heeft firewire aanboord.
Voor de rest kan de warmte-afgifte nog een rol spelen, dus let op ventilatie.
En soms is het goedkoper om los een externe behuizing te nemen met een losse schijf...

Take your pick. :)

Verwijderd

Wat wil je met een externe hd doen?

Alleen voor eigengebruik? En je beschikt over firewire. Aanrader!!

Ook voor meerder pc's? Dan usb.

Verwijderd

MOcht je een losse schijf +behuizing nemen, let er dan goed op dat er een fan(netje) op zit. Had laatst namelijk een hd die zonder fan binnen 17 minuten uitging omdat 'ie te warm werd (Maxtor 250 gig.)

Wees dus niet te zuinig met geld als het gaat om behuizing, als deze niet goed is zou dat ook wel eens ten kosten kunnen gaan van je hd. ;)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Firewire is in testen vaak net iets sneller, maar dan moet je vaak wel een aparte firewire aansluiting op je PC hebben. Booten van externe schijf is mogelijk, maar soms moeilijk (is je maxtor ook extern?)

En kun je in de maxtor niet gewoon een nieuwe HD schuiven?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat betreft merk/type HDD: hier is de FAQ van dit subforum duidelijk over :)
En wat betreft USB2 vs Firewire: zoek de verschillen op (USB2 = 480Mbit, FW = 800Mbit) en weeg de voor/nadelen tegen elkaar af (USB2 = gemeengoed, FW wat minder).

Dat had je allemaal echt wel prima zelf kunnen uitvinden. En dat wordt hier op GoT ook van je verwacht voordat je een topic start. Dicht.

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 04-01-2005 12:40 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.