Asus Vento

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:26
Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_5060.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_5061.jpg

Officieele site: http://www.asus.com/produ...o3600/flash/vento3600.htm

Dit vind ik dus één van de mooiste kasten ooit. Deze is nu bij een paar winkels te bestellen voor de prijs van om en nabij 170 euro. Ik weet niet of ze hem al daadwerkelijk op voorraad hebben, maar ik had ergens gelezen dat de release in januari 2005 zou zijn, dus het kan wel kloppen.

Ik vind het dus een machtig mooie kast. Wat wel jammer is is dat er géén front firewire aansluiting is, en ook zitten er voor dat geld niet eens twee fans bij. Het frontmechaniek ziet er wel stevig uit moet ik zeggen, maar de lak is volgens mij nogal krasgevoelig. Voor de rest is ie toch wel heel erg bruut, vooral in het rood en blauw. :9~

Wel minder dat ik net een coolermaster C-5 kast heb gekocht...had ik beter even mee kunnen wachten |:( maar die komt tzt wel te koop dan.

ik dacht ik meld het even voor de geinteresseerden onder ons. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-02 15:02

elinsen

Fear me......

als ik op die website kijk bij design en dan rich dan zie ik toch echt een foto van USB en Firewire aansluitingen die ergens voorop de kast zijn te vinden. Het zijn in ieder geval niet de standaard aansluitingen op het mobo zelf, want die zien er anders uit.

Oh en bij specs zie ik nu ook staan dat er een 80mm en 120mm fan in de behuizing zit. Die zitten er dus wel bij.

[ Voor 19% gewijzigd door elinsen op 04-01-2005 12:41 ]

E.P.M. Linsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
elinsen schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:38:
als ik op die website kijk bij design en dan rich dan zie ik toch echt een foto van USB en Firewire aansluitingen die ergens voorop de kast zijn te vinden. Het zijn in ieder geval niet de standaard aansluitingen op het mobo zelf, want die zien er anders uit.

Oh en bij specs zie ik nu ook staan dat er een 80mm en 120mm fan in de behuizing zit. Die zitten er dus wel bij.
Ja op de foto staan ze wel, maar dan zonder audio aansluitingen. Daar zitten er lampjes voor in de plaats + 2x firewire. Maar bij de beschrijving staat dat het om 2x audio en 2xUSB gaat. :?

En er staat dat er plaats is voor de 8cm en 12cm fans. Niet dat ze er al in zitten... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:08

Haan

dotnetter

Ik geloof toch niet dat dit helemaal mijn smaak is :X Doe mij maar een Lian-Li kast hoor, ipv van zo'n opzichtig geval. :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
Haan schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:48:
Ik geloof toch niet dat dit helemaal mijn smaak is :X Doe mij maar een Lian-Li kast hoor, ipv van zo'n opzichtig geval. :)
Haha ieder zn smaak toch! :) (En opzichtig is ie zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:22

botoo

💀 too old to die young

Gisteren irl van binnen en buiten bekeken bij MyCom in Almere:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/botoo/Vento00.jpg

Best een interessante kast :) 120mm fan aan de achterkant, maar slechts plaats voor een 80mm aan de voorkant en ééntje aan de zijkant ter hoogte van de cpu.
Gelukkig kan je met een klein beetje modden ook een 120mm aan de voorzijde plaatsen zodat er een goede airflow te krijgen is.

Prijs was net 130 Euro :D
. . . maar . . .
Alleen blauw is leverbaar :| en er is nog nergens in Nederland rood of groen beschikbaar, en aangezien ik mijn zinnen gezet heb op zo'n Ferrari rood monster . . .
:'(
Toch nog maar ff wachten dan :|

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/botoo/Vento_red.jpgAfbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/botoo/Vento_green.jpgAfbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/botoo/Vento_blue.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04 09:36
Ligt het aan mij, of lijkt ie gewoon verdacht veel op de helmen van die Elite guards die bij de emperor rondhangen in Star Wars? ;)

Als iemand mij vol trots deze kast liet zien, zou ik hem denk ik uitlachen.
(Maar ja, misschien ben ik ook wel een liefhebber van spartaans design...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

ehm smaken verschillen; ik vind dit ding echt spuuglelijk, meeste van die gamekasten vind ik echt over de top, idd:
Amen:)

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 08:31

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Kvinnumnietechtmooi.

Maar één ding valt me wel héééél erg op..... Is jullie mogelijk niet opgevallen maar als je deze website bekijkt, zie je vast wat ik bedoel:

http://www.nazca-ligfietsen.nl/

* WFvN vraagt zich af hoe dat zit

[edit]
spoiler:
Check het logo

[ Voor 18% gewijzigd door WFvN op 28-01-2005 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Smaken verschillen idd.
Ik verander nogal eens in wat ik mooi vind aan pc-kasten, ik heb verschillende gemodde kasten gehad, varierend van basic desktop, mini, midi en big-towers tot hoerenkasten en alles interne H2O aan toe. Op een gegeven moment wil ik weer iets anders, het liefst iets wat je niet overal ziet, en zo'n rode Vento vind ik nu weer helemaal geweldig.
(Ik zal 'm niet speciaal aan jou laten zien SirDupre ;), maar ik ga er toch trots op zijn als ik 'm heb :P)

Elke gek heeft recht op z'n eigen afwijking nietwaar?
:+

Enneuh, WFvN: ik zie niets opvallends aan/op die ligfietsen website :?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hij is wel anders en heeft de funk iig. Wel een erg lomp ding, en ik vind niet dat je nog kan aankomen met 1 8cm fan in de voorkant.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:21

Exirion

Gadgetfetisjist

gladiool schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:36:
Hij is wel anders en heeft de funk iig. Wel een erg lomp ding, en ik vind niet dat je nog kan aankomen met 1 8cm fan in de voorkant.
Niet iedereen heeft zin in een lawaaiige windtunnel als PC-kast.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik denk dat gladiool niet zozeer tegen het aantal fans is, maar wel tegen het formaat. Met 1 120mm fan kan je een stuk meer lucht verplaatsen, terwijl hij net zoveel herrie maakt. Of minder herrie voor net zoveel lucht natuurlijk ;)
Heeft dus niets te maken met lawaaiige windtunnel, juist met efficientere oplossingen :)
Ik zou het idd een stuk handiger hebben gevonden als er 3 120mm fans in zaten. Niet dat ik deze kast aan ga schaffen, maar toch ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Okyah op 27-01-2005 20:46 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05-2020
botoo schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:41:
. . . maar . . .
Alleen blauw is leverbaar :| en er is nog nergens in Nederland rood of groen beschikbaar, en aangezien ik mijn zinnen gezet heb op zo'n Ferrari rood monster . . .
Volgens de pricewatch heeft Perfect Systems ook de rode...

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Perfect Systems heeft iig alleen de blauwe op voorraad, rood is:
Product is normaliter binnen 5 werkdagen leverbaar.
Maar ik zal ze eens bellen om te vragen of ze het echt op korte termijn kunnen leveren :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

botoo schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:26:

Enneuh, WFvN: ik zie niets opvallends aan/op die ligfietsen website :?
Zie edit.....

Erg vreemd dat Asus hetzelfde gebruikt als die ligfietsfabrikant die al jááren gebruik maakt van hetzelfde. Dit kan geen toeval zijn maar wat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:08
Wat een mega geile kast _/-\o_ Jammer dat hij een beetje aan de kleine kant is! Ik wou een Stacker kopen, maar nu begin ik wel heel erg te twijvelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Hij ziet er wel heel geil uit maar he twordt toch de stacker denk ik. Daar kan je gewoon te veel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Pheace schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:14:
Hij ziet er wel heel geil uit maar he twordt toch de stacker denk ik. Daar kan je gewoon te veel mee ;)
Dat dan wel weer ja, maar kwa looks vind ik deze kast :9 Maar wil hem graag eerst een keer in het echt zien :)

[ Voor 10% gewijzigd door Danielson op 28-01-2005 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Heeft iemand een foto van deze kast van binnen? Heb er namelijk geen een kunnen vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84159

We hebben er een in de shop staan, en smaken verschillen, maar degelijkheid kan ik je wel wat over vertellen. Dat klepje is zo gammel als de pest, je kan hem gewoon letterlijk van links naar recht naar voren naar achter etc bewegen. Goed, het is nog niet gebroken maar dat duurt niet lang meer.
Ik zou eerder voor een degelijke kast als de Centurion 5 gaan van Coolermaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120899

Ik heb de kast bij de MyCom zien staan (140e ;) ). Maar ik heb dus dat klepje voor open gehad. Wat kan je bar slecht bij de bovenste 5,25" bay. De cd-rom drive kon wel open, maar een cd-tje erin leggen ging waardeloos.
Verder vond ik hem de eerste keer wel mooi toen ik hem in een krantje zag staan. Maar in het echt is hij groot. Héél groot en log.

Wel pimpend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:49
Als je gezegd had dat het een stofzuiger was had ik het ook gelooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84159

Low-Fi schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:09:
Als je gezegd had dat het een stofzuiger was had ik het ook gelooft.
ja of zo'n droid transporter uit Star Wars

Afbeeldingslocatie: http://1apreis.org/produkte/gr/00004491.jpg
Shit, alleen de lego versie gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Anoniem: 84159 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:15:
[...]

ja of zo'n droid transporter uit Star Wars

[afbeelding]
Shit, alleen de lego versie gevonden...
De gelijkenis is groot ja :) (qua uitstraling van de vorm that is)

[offtopic]
Het is me ook duidelijk hoe het nou zit met dat logo wat dus al jaren door een ligfietsfabrikant wordt gebruikt.

De ligfietsfabrikant heet Nazca. De figuur stelt een kolibri voor. Dus ik zoeken op kolibri met google maar niets.... toen gezocht op Nazca en wat denk je?

Afbeeldingslocatie: http://www.crystalinks.com/nazca.hum.jpg

Een 'grondtekening' in Peru bij de stad Nazda.

[ Voor 3% gewijzigd door WFvN op 28-01-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
Ik blijf de kast mega vet vinden. Rood vind ik enorm mooi, net als de blauwe. :9~

Maarja, 130 euries en dan nog een goede voeding en fans erbij... ding, ding, ding, jackpot. De centurion 5 die ik nu heb staan vind ik ook erg mooi en die is degelijk. Bij de Vento zet ik er vraagtekens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135568

Over een paar weekjes koop ik hoogstwaarschijnlijk de vento in het rood. :) Ik vind het alleen zo jammer dat er geen transparant gedeelte in het site panel zit. Weet iemand of dit voor de vento te koop, of mischien zelf te maken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120899

Zelf te maken is het natuurlijk altijd ;)
Ik heb nog nooit een side panel gezien voor de Vento. Ik weet ook niet of het wel zo mooi is aangzien de bolling over de hele kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Ik vindt het design heel mooi maar heb em gister nog bij Mycom gezien hier en die klep is inderdaad compleet bagger. Dat zou ik er binnen de kortste keren afbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 21:38
botoo schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:41:
Gisteren irl van binnen en buiten bekeken bij MyCom in Almere:
[afbeelding]

Best een interessante kast :) 120mm fan aan de achterkant, maar slechts plaats voor een 80mm aan de voorkant en ééntje aan de zijkant ter hoogte van de cpu.
Gelukkig kan je met een klein beetje modden ook een 120mm aan de voorzijde plaatsen zodat er een goede airflow te krijgen is.

Prijs was net 130 Euro :D
. . . maar . . .

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
En ik werk bij de MyCom aldaar, en binnenkort (lees binnen 2 weken) is er een Rode variant vd Vento beschikbaar :P

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

" Alleen blauw is leverbaar :| en er is nog nergens in Nederland rood of groen beschikbaar, en aangezien ik mijn zinnen gezet heb op zo'n Ferrari rood monster . . .
:\'("

Ik weet niet of ie te koop is maar in de Mycom in Leiden staat toch echt een rode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 21:38
Bij MyCom in Leiden staat een demo van een rode ja, is normaliter niet te koop, en als ik Asus zelf moet gaan geloven, ligt de Vento binnen 2 weken in alle 3 de kleurtjes in NL in de schappen bij de MC :P

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:17

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Kijk eens op de site van Alternate. Direct uit voorraad leverbaar! :D

Edit: Euh... maar we zijn dan ook al 3 maanden verder 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Bastiaan op 05-04-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141155

damn dat licht is wel erg mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De kwaliteit van die kasten heb ik echt zo mijn twijfels over, er stond er vorige keer 1 op de pc dumpdag, daarvan wilde het klepje al niet eens meer goed sluiten omdat het ding niet goed dicht wilde klikken.
Het ziet er ook naar uit dat eigenlijk de hele kast bestaat uit slap plastic. Persoonlijk vind ik niet alleen het design om op te :r :r maar ook de kwaliteit van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb hem bij de Mycom gezien vandaag en tja, wat zal ik ervan zeggen...je moet ervan houden. Om het beschaafd te houden: ik vind die kast het toonbeeld van lelijk design (al blijft smaak natuurlijk persoonlijk), het materiaal is slecht (een kast van plastic :?, heb de binnenkant niet gezien btw).

Ik word meer opgewonden van een budgetcase die helemaal is gemod of een coolermaster stacker :9

[ Voor 15% gewijzigd door spone op 06-04-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

lelijke bak hoor
Pagina: 1