Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Aerogate II en fan's zonder gele draad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Aerogate II van Coolermaster gekocht om de ventilatoren van de behuizing uit te kunnen zetten. Toen ik hem aan het aansluiten was zag ik dat mijn 2 coolers in mijn kast geen gele draad hadden wat betekend dat er geen sensor op zit.
Heeft dit gevolgen bij het onder controle houde van de fan's? ik hoef niet persé te kunnen zien hoeveel rpm ze hebben, maar ik wil wel het toerental wat naar beneden werken op basis van geluid

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
ja kan wel alleen je ziet niet hoeveel rpm, maar bij sommige gaat hij dan een irritant piepend geluid maken

Verwijderd

Ik krijg altijd, als mijn fan's lager dan 1300 RPM gaan, een irritant piepje bij mijn Aerogate. Als je helemaal geen gele draad hebt, dan is dit er constant. je kunt het wel "uitschakelen" door op die grote knop te drukken, maar hij blijft altijd piepen als de de PC aan zet

offtopic:
11 :z

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 12:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:23:
Ik krijg altijd, als mijn fan's lager dan 1300 RPM gaan, een irritant piepje bij mijn Aerogate. Als je helemaal geen gele draad hebt, dan is dit er constant. je kunt het wel "uitschakelen" door op die grote knop te drukken, maar hij blijft altijd piepen als de de PC aan zet

offtopic:
dus ik moet bij het aanzetten gewoon 1x op die ronde grote knop drukken en dan ben ik er vanaf???
zou ik ook misschien 1 fan erin kunnen zetten, wel met een gele draad, en die dan bij alle vastmaken, zodat hij wel een gele draad ziet, maar van een andere koeling?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:27:
[...]

dus ik moet bij het aanzetten gewoon 1x op die ronde grote knop drukken en dan ben ik er vanaf???
zou ik ook misschien 1 fan erin kunnen zetten, wel met een gele draad, en die dan bij alle vastmaken, zodat hij wel een gele draad ziet, maar van een andere koeling?
Ja, als hij gaat piepen, moet je op die ronde knop drukken. Dan stopt het gepiep.

Met die gele draad doorlussen naar elke aansluiting, dat weet ik niet. Je kunt het proberen :)

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 18:27
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:23:

offtopic:
een tang en dan haal je dat zwarte luidsprekertje eraf :), voorzichtig natuurlijk zodat je niets anders beschadigt

wat ik wel opmerk is,dat als ik hem bijvoorbeeld een fan op 1200 rpm zet, dat ie langzaam terug naar een hoger (en luider) rpm gaat, zeer irritant

if it is not broken, don't fix it!

• Derek Vinyard
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08-2022
Je zegt in je startpost dat je een aerogate hebt gekocht omdat je de casefans wil uitzetten? Maar dat kan toch helemaal niet? Je kan alleen de fans meer of minder spanning geven tussen 7 en 12 volt.

En dat gepiep kan zeer iritant zijn idd. Maar dat is op telossen door op de grote knop te drukken, of de speaker te slopen. Alleen het piepje bij het opstarten blijft. Wat ik overigens zeer iritant vind.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ALs je je fans helemaal wilt uitschakelen moet je de aerogate 3 hebben. Heb ik ook :)
En die gele draad is alleen voor informatie de aerogate's schakelen met stappen in Volt. Dus niet met toerentallen. Speakertje uitschakkelen is nog het makkelijkste voor de aerogate 2. Alleen gaat hij wel vanzelf het toerental verhogen.. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Satch op 04-01-2005 13:51 ]

Verwijderd

ik heb ook de aerogate 2 en 2 fans zonder gele draad.
Maar dan piept ie niet bij het booten.
WEL piept ie bij het booten als je geen temp sensor draad aansluit.
Sluit maar es 1 temp sensor aan (kun je gewoon opgerold achter de aerogate hangen) en het piepen is over!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Je kunt ook een punaise in het speakertje drukken, dan houdt het piepen ook op en het is erg simpel...

Verwijderd

Topicstarter
nou heb ik hem dus aangeslote, alles dus ook de temp meters.
Nu krijg ik dus geen beeld meer, het schermpje is blauw en er staat niks op :?

suggesties?

Verwijderd

Netjes terug inpakken en terugbrengen. Is niet normaal...

Ik had vroeger ook een Aerogate II, maar die ligt nu in de kast (klemmetje afgebroken)... Overigens veel te intelligent, en nu vervangen door een domme (maar ongelooflijk handige) Sunbeam Rheobus (20 €) !

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:44:

suggesties?
Is ergens een slecht contactje.
Zorg dat het printplaatje goed tegen het schermpje geduwd wordt.
Paar keer stroom erop en eraf, als ie het dan niet doet terugbrengen.
Mijne heeft dit 1 keer gedaan toen ik em los had gehad, beetje aandrukken deed wonderen.
Ik heb ook het moeilijk draaiende knopje opgelost, als je het frontje losschroeft is het meestal al over, de metalen plaat druk tegen het plastic ronde de knop die weer tegen de knop komt.

Verwijderd

Dat zoemertje is zeer irritant, een optie is verwijderen, er er heel strak een stukje tape over te plaken zodat het geen lucht meer kan verplaatsen.

En wat dat optoeren betreft, dat is hier ook zo, hij gaat gewoon terug naar de volle snelheid terug end at is idd irritant.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:45:
Netjes terug inpakken en terugbrengen. Is niet normaal...

Ik had vroeger ook een Aerogate II, maar die ligt nu in de kast (klemmetje afgebroken)... Overigens veel te intelligent, en nu vervangen door een domme (maar ongelooflijk handige) Sunbeam Rheobus (20 €) !
Ja klopt, die dingen zijn te slim.
De van mij ging de computer zomaar aan en uit zetten en toen kwam er een vrouw op het scherm met een stok in der hand en die zei: "Het is al laat, jongeman! Ga naar je bedje toe!"

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:06

World Citizen

FreeReef.nl

ik heb een 12 volt lampje erop aangelosten en dan de - gewoon weer ergens anders naartoe. Nu trekt imiteer ik dus een fan van 12 volt. en je kunt de fan aansluiting blijven gebruiken, want je moet alleen de gele er tussenuit knippen.

FreeReef.nl

Verwijderd

In 3 stappen:

1) Men neme de sensor van een oude fan.
2) Lijm de sensor ergens op een niet-bewegend onderdeel van de nieuwe fan.
3) verbind de ene kant van de sensor met (denk ik) de zwarte draad, en de andere met een gele draad.
Nu past de fan op de connector van de oude. Hij heeft nu een sensor en het piepen stopt.

* Ikke_T. is niet verantwoordelijk voor beschadigingen aan de rest van de PC :)*

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:34:
[...]

Ja klopt, die dingen zijn te slim.
De van mij ging de computer zomaar aan en uit zetten en toen kwam er een vrouw op het scherm met een stok in der hand en die zei: "Het is al laat, jongeman! Ga naar je bedje toe!"
Was dat niet je moeder met de deegroller?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:44:

suggesties?
Nadat mijn pc opnieuw was opgestart deed hij het weer.
eigenlijk vind ik het een k*t apparaat, want het is idd te slim, maarjah, ik heb al wat draden doorgeknipt dus hij kan niet meer terug:(
Pagina: 1