Voor het aanpassen van de Dell systeem BIOS van alle Dell machines in ons netwerk willen gebruik maken van de "Dell Client Configuration Utility"
Hiermee is het mogelijk om een package te maken waarin de wijzigingen voor de BIOS in staan. Dit package proberen we nu met SMS 2003 te verspreiden, echter het heeft niet het gewenste resultaat. Het bestand wordt uitgevoerd, maar de BIOS instellingen worden niet gedaan. Ook zou het package een logfile moeten neerzetten en zichzelf verwijderen, dit gebeurd ook niet.
Als we het package handmatig uitvoeren dan werk het volledig naar behoren (alleen willen we dat niet doen op een paar duizend machines)
Ook hebben we geprobeerd om het package te schedulen zodat het in een system context uitgevoerd wordt, dan werkt het ook niet en verschijnt er zelfs een hele 'vage' melding dat er nieuwe hardware gevonden is.
Na wat zoekwerk heb ik de volgende info gevonden:
http://delltalk.us.dell.c...253&query.id=329124#M5253
De userguide waarin het hele proces beschreven staat heb ik op de volgende site gevonden:
http://docs.us.dell.com/s...dccu/ug/htms/otherhlp.htm
Nu vraag ik me af of er nog professionele Tweakers zijn die ook tegen dit probleem zijn aangelopen die ons verder kunnen helpen.
Edit:
Na veel testen en verder proberen zijn we er achter gekomen dat de executable 'bijt' met de system context. Nu zijn we dus op zoek om de applicatie te runnen waarbij we de system context niet nodig hebben maar waarbij we geen gebruik hoeven te maken van de user context, aangezien deze te weinig rechten heeft.
Hiermee is het mogelijk om een package te maken waarin de wijzigingen voor de BIOS in staan. Dit package proberen we nu met SMS 2003 te verspreiden, echter het heeft niet het gewenste resultaat. Het bestand wordt uitgevoerd, maar de BIOS instellingen worden niet gedaan. Ook zou het package een logfile moeten neerzetten en zichzelf verwijderen, dit gebeurd ook niet.
Als we het package handmatig uitvoeren dan werk het volledig naar behoren (alleen willen we dat niet doen op een paar duizend machines)
Ook hebben we geprobeerd om het package te schedulen zodat het in een system context uitgevoerd wordt, dan werkt het ook niet en verschijnt er zelfs een hele 'vage' melding dat er nieuwe hardware gevonden is.
Na wat zoekwerk heb ik de volgende info gevonden:
Hierover ook al contact met Dell gehad, maar die gaven aan dat er geen support verleend wordt. Wel verwezen ze me naar het Dell forum, hier heb ik een soort gelijk probleem gevonden, echter zonder oplossing.Dell Client Configuration Utility (DCCU) — provides one-to-many BIOS updates, management of
systems settings and remote restart and shut down of systems without requiring a local agent
(OMCI). It also allows viewing and configuring around 50 parameters within System Management
Basic Input/Output System (SMBIOS), complementary metal-oxide semiconductor (CMOS) and OS.
DCCU creates a software package that when distributed to client systems using any software
deployment tool (for example, OMCA, SMS) self-installs, executes, performs the requested updates
and then deletes itself when complete. DCCU works on OptiPlex, Latitude and Dell Precision
workstations and runs on Windows 2000 and Windows XP. DCCU can be downloaded at no charge
from Dell’s Web site.
http://delltalk.us.dell.c...253&query.id=329124#M5253
De userguide waarin het hele proces beschreven staat heb ik op de volgende site gevonden:
http://docs.us.dell.com/s...dccu/ug/htms/otherhlp.htm
Nu vraag ik me af of er nog professionele Tweakers zijn die ook tegen dit probleem zijn aangelopen die ons verder kunnen helpen.
Edit:
Na veel testen en verder proberen zijn we er achter gekomen dat de executable 'bijt' met de system context. Nu zijn we dus op zoek om de applicatie te runnen waarbij we de system context niet nodig hebben maar waarbij we geen gebruik hoeven te maken van de user context, aangezien deze te weinig rechten heeft.
[ Voor 8% gewijzigd door Luppie op 05-01-2005 10:23 ]
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.