Toon posts:

Hoe maken CPU en socket contact?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Maakt bijvoorbeeld een nieuwe cpu sk939 contact door dat het uiteinde van een pinnetje via het gaatje in het socket de printplaat raakt?

Of wordt met het hele pinnetje contact gemaakt?

Of nog heel anders?

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Volgens mij klem je het pinnetje vast in de het :D socket en maakt dus het hele pinnetje contact...

[ Voor 8% gewijzigd door Tim_R op 04-01-2005 11:50 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij met het hele pinnetje zogauw je het hendeltje van de socket omzet...

lekker boeiend ook verder :P

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:53
Nouja, toch onmisbare info mocht je ooit een pinnetje op de helft afbreken :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bij het sluiten van het socket worden alle pinnetjes geklemd dmv V-vormige klemmetjes die tegen de pinnetjes aanschuiven tijdens het sluiten. Breek de socket open en je zult het zelf kunnen bewonderen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

* TERW_DAN zal even foto maken van een opengebroken socket, kun je eens zien hoe dat eruit ziet :)

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/Image2.jpg
Pijltje geeft aan in welke richting de socket dichtschuift.

Het zijn dus U of V vormige metalen klemmetjes waarin de pinnetjes geschoven worden.

voor de fullsize versie van deze foto (die niet helemaal scherp is onderin) klik hier.
http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/IMG_8872.JPG

[ Voor 64% gewijzigd door TERW_DAN op 04-01-2005 12:18 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Terw_Dan schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:10:
* TERW_DAN zal even foto maken van een opengebroken socket, kun je eens zien hoe dat eruit ziet :)

[afbeelding]
Pijltje geeft aan in welke richting de socket dichtschuift.

Het zijn dus U of V vormige metalen klemmetjes waarin de pinnetjes geschoven worden.

voor de fullsize versie van deze foto (die niet helemaal scherp is onderin) klik hier.
http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/IMG_8872.JPG
haha :9~

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
Zeer bedankt voor jullie hulp bij deze vraag. :)

Verwijderd

Waarom vraag je je dit af als ik vragen mag?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:31:
Waarom vraag je je dit af als ik vragen mag?
Ik ben nieuwe onderdelen voor m'n pc aan het kopen, als de bestelling voor mod en cooling spullen is ga ik het in elkaar zetten. Mijn nieuwe cpu (3000+ sk939 winchester) heb ik tray gekocht. Hij is door de verkoper in een stuk neopreen of zoiets geprikt en toen ik 'm er uit haalde zag ik dat op het uiteinde van sommige pinnetjes een miniscuul stukje van dat spul zat.
Daarom maakte ik me zorgen over hoe dit de verbinding doet beinvloeden.

BTW, de stukjes er af blazen helpt niet echt.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Voorzichtig met je vingers? of met een tangetje?
Of anders met weasbenzine. het best is natuurlijk als het er gewoon vanaf gehaald kan worden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon met een pincet oid die stukjes eraf halen, dat moet toch lukken?
Tja, soms heb je wel eens dat je gewoon je mobo gaat slopen om te kijkeh hoe het er nou uitziet.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:47:
Gewoon met een pincet oid die stukjes eraf halen, dat moet toch lukken?
Ze zijn HEEL erg klein, met pincet komen ze er niet af, zou ik misschien met een watte staafje en alcohol(70%) proberen?

Verwijderd

Een wattenstaafje lijkt me een slecht plan, aangezien daar ook weer rotzooi vanaf komt. Volgens de beschrijving en het plaatje hierboven zou een miniscuul stukje op het uiteinde van het pinnetje niet uit moeten maken...Helpt gewoon hard blazen niet?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
hard blazen helpt niet, ik probeer het gewoon maar zo. Als iets het niet doet dan weet ik wat een mogelijke oorzaak kan zijn.
Pagina: 1