[HD] Gezocht voor de Compaq Evo N1050v

Pagina: 1
Acties:

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-03 12:15

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.thelaptopsite.com/laptoppics/Compaq_Evo%20N1050v.gif

Hoi mensen,
ik zoek een Hardeschijf voor de laptop Compaq Evo N1050v, want Windows XP wilt er niet meer op geinstaleerd worden.
Ik had al gebeld naar HP (Compaq) en die zeiden dat ik een nieuw HD moest kopen omdat deze fouten heeft en moest toen naar een leverancier bellen. (EET Holland in Utrecht)
Die heeft een HD voor de laptop, maar de prijs was vrij hoog...€223 (+ €11,- verzendk & excl. btw).
De medewerker wist niet wat voor HD het was maar hij kon wel in de laptop.
Toen had ik maar HP gebeld om te vragen wat voor formaat HD het is, want als het een ATA100 is dan ben ik veel goedkoper uit.
De medewerker zei dat het ging om een IDE, maar verder wist hij niks.
Als ik dan bij Shop Survery kijk kan ik alleen maar ATA's vinden.
Weet iemand waar ik goedkoop aan een IDE schijf kan komen voor m'n laptop?
Bedankt! :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:31
nlboy schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:38:
....
Toen had ik maar HP gebeld om te vragen wat voor formaat HD het is, want als het een ATA100 is dan ben ik veel goedkoper uit.
De medewerker zei dat het ging om een IDE, maar verder wist hij niks.
Als ik dan bij Shop Survery kijk kan ik alleen maar ATA's vinden.
Weet iemand waar ik goedkoop aan een IDE schijf kan komen voor m'n laptop?
Bedankt! :)
In de pricewatch staan gewoon laptop harddisks hoor. Enne, ATA = IDE.

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/336

Maar hoe ben je tot de conclusie gekomen dat het je hdd is die het probleem is?

"windows wil niet installeren" wil niet zeggen dat het DUS de harddisk is. HP/Compaq werkt (vaak) met IBM harddisks. Heb je al een testtool van de harddisk fabrikant (IBM Drive Fitness Test bij IBM) gedraaid?

Ik zou trouwens die laptop bij iemand neergooien die iets meer ervaring heeft, als je de (basisbegrippen) als ATA en IDE al amper kent kun je (naar mijn mening) beter niet aan beginnen.

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 04-01-2005 14:33 ]

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
:X Ow ja kaas.
Ik haal altijd die Sata & Ata door elkaar... 8)7

Nou het probleem is dat de computer enorm traag is (door oa spyware), daarom wilde ik de laptop formateren.
Als ik de laptop wil formateren met Windows XP (NFTS langzaam) dan komt ie niet verder dan 5%.
Als ik dan NFTS formateren (snel) doe dan is ie zo klaar, maar als ie dan bij Windows XP instalatie is dan geeft ie een foutmelding dat de bestand(en) niet gekopieerd kunnen worden.
Heb toen een reboot gedaan en weer opnieuw dezelfde stappen uitgevoerd maar hij blijft dan steeds hangen.
Toen probeerde in Windows 2000 SP4 te instaleren, dat ging goed maar toen ie moest configuren toen liep ie daar vast. (hetzelfde geldt voor Win98 (FAT32)).
Dus ik weet bijna zeker dat het m'n HD is, want HP had ook dat vermoeden.
Ik denk dat ik daarom een nieuwe HD moet kopen of weet iemand een oploassing?
Trouwens ik kan aan Ultimatebootcd komen, moet ik die anders even laten scannen?
Alvast bedankt! :*)

(P.S. ook een 2 rede dat het de HD is is dat de laptop ook word gebruikt door m'n kleine neefje (5j) en die soms wat te hard op de "muis"knoppen van de laptop ramt en daar onder zit de HD. Dus die HD heeft wat stoten te veduren gekregen & er zat zoveel spyware op dat die HD de hele tijd aan het denken was en enorm traag daardoor werd (weet niet of dat je HD kan beschadigen))

[ Voor 21% gewijzigd door nlboy op 04-01-2005 17:14 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:31
nlboy schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:07:
:X Ow ja kaas.
...
Trouwens ik kan aan Ultimatebootcd komen, moet ik die anders even laten scannen?
Alvast bedankt! :*)
Kijk, dat is al een stuk duidelijker, je hebt tenminste wel een conclusie getrokken NA een aantal dingen te proberen ;)

Wat ik je alsnog aanraad: Zoek uit wat voor merk hdd erin zit, en gooi de betreffende testtool eroverheen. Ultimatebootcd kan ook maar ja, dan moet je alsnog weten welk merk hdd erin zit ;)

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Ik heb gewoon een nieuwe HD gekocht en de laptop doet het nu perfect. 8-)
Oude HD gebruik ik dan maar als sleutelhanger. :P

(die mensen hadden namelijk zsm de laptop nodig, dus ze vonden het niet erg dat ik een nieuwe HD voor ze kocht.)

[ Voor 32% gewijzigd door nlboy op 07-01-2005 15:58 ]