Ik ben naarstig op zoek naar een desktop vervangende laptop en word eigenlijk niet veel wijs uit alle opties en gegevens in laptopland.
Problemen waar ik eigenlijk niet uitkom zijn:
- Is een Centrino ongeveer net zo snel/krachtig als een 'gewone' P4?
- Voor grafische applicaties: nVidea of Ati?
- Is een B-merk als Jewel, xlaptop Gericom etc verstandig als je lang in het buitenland verblijft?
Wellicht handig om te vermelden wat de bedoeling is:
Over pak em beet 8 maanden vertrek ik voor minimaal 1 jaar naar het buitenland om te reizen. M'n vrouw is een video editor en wil ook onderweg kunnen editen (doet ze nu op een G4, maar ik gruwel van Apples
) De laptop moet dus erg zware rendering aankunnen. Ikzelf wil wat kunnen browsen, met muziek aan de gang (Reason, Protools etc) en bovendien wat gamen 
Ik zit momenteel zelf te denken aan iets van een P4 3.4Ghz, 2Gb ram, 80mb HD, met een ATI 9700.
Tips, truuks en voorbeelden iemand?
Problemen waar ik eigenlijk niet uitkom zijn:
- Is een Centrino ongeveer net zo snel/krachtig als een 'gewone' P4?
- Voor grafische applicaties: nVidea of Ati?
- Is een B-merk als Jewel, xlaptop Gericom etc verstandig als je lang in het buitenland verblijft?
Wellicht handig om te vermelden wat de bedoeling is:
Over pak em beet 8 maanden vertrek ik voor minimaal 1 jaar naar het buitenland om te reizen. M'n vrouw is een video editor en wil ook onderweg kunnen editen (doet ze nu op een G4, maar ik gruwel van Apples
Ik zit momenteel zelf te denken aan iets van een P4 3.4Ghz, 2Gb ram, 80mb HD, met een ATI 9700.
Tips, truuks en voorbeelden iemand?