Toon posts:

Power laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben naarstig op zoek naar een desktop vervangende laptop en word eigenlijk niet veel wijs uit alle opties en gegevens in laptopland.

Problemen waar ik eigenlijk niet uitkom zijn:
- Is een Centrino ongeveer net zo snel/krachtig als een 'gewone' P4?
- Voor grafische applicaties: nVidea of Ati?
- Is een B-merk als Jewel, xlaptop Gericom etc verstandig als je lang in het buitenland verblijft?

Wellicht handig om te vermelden wat de bedoeling is:
Over pak em beet 8 maanden vertrek ik voor minimaal 1 jaar naar het buitenland om te reizen. M'n vrouw is een video editor en wil ook onderweg kunnen editen (doet ze nu op een G4, maar ik gruwel van Apples ;)) De laptop moet dus erg zware rendering aankunnen. Ikzelf wil wat kunnen browsen, met muziek aan de gang (Reason, Protools etc) en bovendien wat gamen :p

Ik zit momenteel zelf te denken aan iets van een P4 3.4Ghz, 2Gb ram, 80mb HD, met een ATI 9700.

Tips, truuks en voorbeelden iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Naast dat er al legio draadjes over zijn, kan ik me wel voorstellen dat je je zorgen maakt over o.a. ondersteuning. Maar dat heeft zijn prijs!

Vanwaar eigenlijk dat gruwen van Apples? Dat doet bij mij het vermoeden rijzen dat je je niet echt verdiept hebt in de materie. Als er één machine geschikt is voor wat je opsomt, is het wel een Powerbook, in mindere mate de iBook, ondersteuning lijkt me niet echt een probleem (tenzij je een jaar naar Taka Tukaland verdwijnt :P ).

Ah, je vragen... :)
- ATi of nVidia maakt niet uit. Kwestie van voorkeur/merkentrouw, echt benchmarken zul je 'm niet, echt kwantificeerbaar verschil merken ook niet. Misschien in AA, dan zou ik voor de ATI gaan.
- Centrino's heb ik geen verstand van :/
- Ik zou, na de kleine lettertjes en reviews te hebben gelezen, voor een A-merk gaan. Betrouwbaarheid heeft zijn prijs, evenals service. Dat valt te toetsen.

Suc6

[ Voor 32% gewijzigd door Ramzzz op 04-01-2005 11:42 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ghehe, TukaTukaland zal wel een groot deel van de reis bezocht worden, vandaar ook een beetje bezorgdheid over de ondersteuning van vage merken.

M'n gruwel tegen Macjes komt juist voort uit het regelmatig werken op haar G4 :s om een of andere reden werkt dat ding gewoon niet lekker... wat minder ' direkt' als een pc, doet dingen die ik niet wil enzo. Ik weet dattie enorm goed is voor met name de videobewerking, maar zoek nu een laptop alternatief om bijv met Avid Express te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Vast nog niet onder OSX gewerkt... of met 'slechts' een 500 MHz G4 o.i.d. :?

Een dikke Toshiba, Dell of iets dergelijks moet dan toch afdoende zijn? Ik zou geen budget-schoothondje nemen...

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 04-01-2005 11:31 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, 750Mhz G4 oid met Osx.

Enniewee, dikke toshiba oid is prima, maareh, bijv centrino of gewone P4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:19:
Ik ben naarstig op zoek naar een desktop vervangende laptop en word eigenlijk niet veel wijs uit alle opties en gegevens in laptopland.

Problemen waar ik eigenlijk niet uitkom zijn:
- Voor grafische applicaties: nVidea of Ati?
- Is een B-merk als Jewel, xlaptop Gericom etc verstandig als je lang in het buitenland verblijft?

Wellicht handig om te vermelden wat de bedoeling is:
Over pak em beet 8 maanden vertrek ik voor minimaal 1 jaar naar het buitenland om te reizen. M'n vrouw is een video editor en wil ook onderweg kunnen editen (doet ze nu op een G4, maar ik gruwel van Apples ;)) De laptop moet dus erg zware rendering aankunnen. Ikzelf wil wat kunnen browsen, met muziek aan de gang (Reason, Protools etc) en bovendien wat gamen :p

Ik zit momenteel zelf te denken aan iets van een P4 3.4Ghz, 2Gb ram, 80mb HD, met een ATI 9700.

Tips, truuks en voorbeelden iemand?
Kijk zelf eens bijv. op de-laptopper.nl

- 1,5 Ghz Centrino is ongeveer 2,4 Ghz pentium (dacht ik) En dan kun je doortellen. Áls je onderweg wilt editten, zul je wel een centrino moeten hebben. Omdat met het systeem wat jij opnoemt, nog geen anderhalf uur te werken is. Met een centrino echter ongeveer 5 uur.
- Het is zeker geen voorkeur van merk wat laptops betreft. ATI is echt de 'marktleider' hierin. (Ervan uitgaande dat 6800's nog niet verkocht worden) Ik zou zeker gaan voor de 9700 pro. Maar kijk anders even bij dell. De Inspiron 9100 heeft een 9800pro. Maar geen Centrino.
- Ik zou het niet doen. Trouwens, Gericom is géén B-merk.

Tip: Ga voor de 60Gb 7200rpm
Tip 2: Kijk naar de Toshiba M30X-102 (Centrino)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trekt de Centrino het wel qua kracht?

Want om eerlijk te zijn is mijn desktop momenteel minder snel als haar Macje en dat is een P4 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ongelovige, Mac-wantrouwende Thomassen ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAD_Sofia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 11:22
ik ben eveneens op zoek naar een desktop vervangende laptop, ik doe een studie met veel zware grafische programma's en doe veel aan 3d rendering. Maar ik wacht nog op een laptop met een mobility x800 met iets meer intern geheugen dan dit voorbeeld. dus ik moet nog 2 maanden geduld hebben denk ik.

Deze acer heb ik al gevonden, ziet er in alle opzichten goed uit ( pci express ) alleen heeft de videokaart maar 64 mb

http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=3660981824

waarom ik geen apple wil:

te klein beeldscherm
muis met weinig knoppen
ik doe ook zo nu en dan een game
ik heb thuis een aantal zware desktops staan die helpen met network rendering, hier moet de laptop bijkomen

Andromeda is near

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat beeldscherm komt in alle soorten en maten.
Muis idem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

En je kunt simpelweg je 23"-scherm aansluiten. 30" ook geen probleem. :P

Elke logitech past erop.

Gamez zat.

Netwerken? Niets zo gemakkelijk als een Mac in een netwerk hangen...

Bepaald geen argument tegen Apple, derhalve... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch een wat grotere hd dan 80mb nemen iig :P

En wat betreft Reason, werk je daar dan mee zonder MIDI (want dat hoef je op een laptop niet te verwachten volgensmij). En ander puntje: moet het geluid goed zijn of gaat het daar niet om? Anders dus ook goed op letten wat voor geluidskaart je neemt.

En wat betreft de keuze P4 of Centrino; dat hangt er ook vanaf of de accu lang mee moet gaan of dat je goede prestaties een hogere prioriteit geeft.

En de harddisk, let erop dat er in notebooks meestal 4200rpm of anders 5400rpm schijven in zitten. Misschien dat dit een bottleneck is bij games en video-editing maar daar heb ik verder weinig ervaring mee.

Tip: bij delaptopper.nl kun je je laptop zelf configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(...)
(...)
browsen, met muziek aan de gang (Reason, Protools etc) en bovendien wat gamen :p
(...)
>>Games en Centrino gaan (nog) niet goed samen.
Ik had al problemen met UnrealTournament GOTY en een spel van Lord of The Rings.
Allebei ging het oa. om de Centrino: ze herkennen gewoon geen Centrino. Met UT krijg je hele gekke dingen, en LOTR wil niet installeren ivm. te lage processor-selheid (hij leest wat ie verbruikt >> in mijn geval had mijn Centrino op het moment van installeren "maar" 400Mhz nodig...). Nadat ik het Centrino verhaal had opgelost (gewoon mn CPU laten werken door te defraggen :P), wilde hij alleen een écte 3Dkaart (mijn Intel extreme 2 shared pikt ie niet).

Dat zijn zomaar dingen waar ik tegenaan ben gelopen. Als je écht wilt gamen op dat ding zou ik echt eerst lezen wát de games eisen.

De accuduur is echter wel een enorm voordeel, en dat merk ik echt, ik kijk 3 uur film van en naar me studie, en dan kan ie nog 2 uur mee :D

Dus als de games niet zo'n grote pre zijn, dan raad ik echt een Centrino aan als het gaat tssen P4 of Centrino... verder bemoei ik me niet met Apples, daar weet gewoon nix van af.

edit:
keine edit:

met de-laptopper.nl heb ik zelf slechte ervaringen mee, daar heb ik mijn Acer vandaan - op hun site vermeldden ze dat er een ATi 9700 nog wat in zat, maar pas thuis kwam ik erachter dat dat niet zo was. Ze zeiden dat het een foutje op hun site was. Ik zou zeggen: kijk in de winkel zelf eerst of alle opties zoals ze in de factuur worden vermeld ook daadwerkelijk op zitten voordat je betaalt...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook op zoek naar een laptop met wat punch, en via delaptopper.nl ben ik toch op mooie aanbiedingen (zeker voor laptops) terechtgekomen:

http://www.laptops.nl/frames/frame-nb.htm (de VX 7600 heeft de Gforce Go 6800)

maar t probleem is nog altijd wel dat je de prijs niet meteen kunt zien |:( . Je moet eerst een offerte maken, en je moet je dan waarschijnlijk laten opbellen. En ze vragen waarvoor de laptop gebruikt gaat worden, en of je er iets voor wilt betalen. Beetje raar, alsof ze afhankelijk van hoeveel geld je wilt uitgeven ook de prijs zullen verhogen :r
misschien toch maar zeeeer goed uitkijken voor je daar iets koopt 8)

En als er iemand toevallig een laptop zou spotten met een mobility X800, vergeet t niet te melden, ik blijf op zoek (k hou niet echt van nVidia, ben eerder ATI-fan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:33:
Ik ben zelf ook op zoek naar een laptop met wat punch, en via delaptopper.nl ben ik toch op mooie aanbiedingen (zeker voor laptops) terechtgekomen:

http://www.laptops.nl/frames/frame-nb.htm (de VX 7600 heeft de Gforce Go 6800)

maar t probleem is nog altijd wel dat je de prijs niet meteen kunt zien |:( . Je moet eerst een offerte maken, en je moet je dan waarschijnlijk laten opbellen. En ze vragen waarvoor de laptop gebruikt gaat worden, en of je er iets voor wilt betalen. Beetje raar, alsof ze afhankelijk van hoeveel geld je wilt uitgeven ook de prijs zullen verhogen :r
misschien toch maar zeeeer goed uitkijken voor je daar iets koopt 8)

En als er iemand toevallig een laptop zou spotten met een mobility X800, vergeet t niet te melden, ik blijf op zoek (k hou niet echt van nVidia, ben eerder ATI-fan :))
heb ook een offerte aangevraagd... die nVidea schijnt een enórm lekkere kaart te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:08:
[...]
Ik had al problemen met UnrealTournament GOTY en een spel van Lord of The Rings.
Allebei ging het oa. om de Centrino: ze herkennen gewoon geen Centrino. Met UT krijg je hele gekke dingen, en LOTR wil niet installeren ivm. te lage processor-selheid (hij leest wat ie verbruikt >> in mijn geval had mijn Centrino op het moment van installeren "maar" 400Mhz nodig...). Nadat ik het Centrino verhaal had opgelost (gewoon mn CPU laten werken door te defraggen :P), wilde hij alleen een écte 3Dkaart (mijn Intel extreme 2 shared pikt ie niet).
Uuhm... Tja... Dan wil ik ten eerste weten wat voor een Centrino je had. Toevallig een Banias?
Ik denk dat je problemen et UTGOTY had door je Intel 'Extreme' graphics 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow, dit ziet er ook wel leuk uit (in Duits, sorry :p):

Display 17.1" Aktiv Matrix TFT-Farbdisplay WSXGA+ 1680x1050 Pixel, max. 16.7Mio Farben

Prozessor

Chipsatz

Intel Pentium IV Prescott Prozessor 3,6 GHz mit 800 MHz FSB und Hyper-Threading Technologie, 1 MB Cache (LGA775)

Intel 915P, 800MHz FSB

Grafik nVidia GeForce 6800 (NV41M) mit 256 MB DDR2 16x PCI-Express

Grafikkarte wechselbar !

Arbeitsspeicher 2 GB (4x 512 MB) DDR2 PC-533 Markenspeicher

4 Speicherbänke; 200pin SO-DIMM DDR2 533 maximal bis 4096 MB

Festplatte 160 GB (2 x 80 GB) große und schnelle SATA HDD's mit 5400 RPM
Raid Funktion möglich (Raid0+1)

Sound Intel Azalia Compliant Interface
3D stereo enhanced sound system
Virtual 8-channel audio output
Compatible Sound-Blaster PRO™
S/PDIF Digital output (5.1 CH)
Built-in microphone
Built-in 4 speakers
Built-in subwoofer
Built-in AUDIO DJ CONSOLE for music CD (MP3 format compatible)

Kommunikation 56k Modem
1 GBit Ethernet LAN
W-LAN 54 Mbit
Bluetooth
Webcam
IrDA

Laufwerke 8-Fach DVD ± R/RW Brenner Multinorm Pioneer K14L Double-Layer

Einbau eines zweiten optischen Laufwerks möglich

Schnittstellen 1x RJ-11 Buchse für Modem
1x RJ-45 Buchse für Netzwerk
1x Audio Ausgang 3.5mm Klinke (S/PDIF)
1x Mikrofon Eingang 3.5mm Klinke
1x PCMCIA für Typ II (unterstützt Cardbus)
4x USB 2.0
1x Seriell (9-Polig)
1x PS/2-Anschluss
2x IEEE 1394 Firewire
1x Parallel (unterstützt ECP/EPP)
1x S-Video Buchse für TV-Out & HDTV
1x DVI
1x ext. Monitor Ausgang
7in1 CardReader eingebaut

Akku interner, wechselbarer LiIon-Akku

Lieferumfang Notebook, Netzkabel+Netzteil, Akku, Treiber CD, Handbuch oder Kurzanleitung

Abmessungen
Gewicht
ca. 397 * 298 * 49,5 mm
ca. 5,2 kg (voll bestückt, inkl. Akku

2700 euro, op zich niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad op zich niet slecht, en ze vragen dan 2700 euro, maar voor wat? hoeveel zou het kosten om dan ook daadwerkelijk tot aan die 4Gb ram te gaan? een pakkie meer, zou k denken :)

Ook wordt niet aangegeven dat het een gforce go is? Misschien ben ik weer paranoia, maar je zou t maar tegenkomen. :+

Wat ik me ook wel afvraag is ofdat je die grafische kaart, als ze zogezegd "wisselbaar" is, ook daarna zelf zou kunnen vervangen door een Mobility Radeon X800 (van het moment dat hij uitkomt én je hem te pakken kan krijgen natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:07:
inderdaad op zich niet slecht, en ze vragen dan 2700 euro, maar voor wat? hoeveel zou het kosten om dan ook daadwerkelijk tot aan die 4Gb ram te gaan? een pakkie meer, zou k denken :)

Ook wordt niet aangegeven dat het een gforce go is? Misschien ben ik weer paranoia, maar je zou t maar tegenkomen. :+

Wat ik me ook wel afvraag is ofdat je die grafische kaart, als ze zogezegd "wisselbaar" is, ook daarna zelf zou kunnen vervangen door een Mobility Radeon X800 (van het moment dat hij uitkomt én je hem te pakken kan krijgen natuurlijk).
Hmm hij komt met 2gb 533ddr ram; vid kaart is de Grafik nVidia GeForce 6800 (NV41M) en dat laatste staat (volgens mij) voor go. Offie verwisselbaar is weet ik niet, maar op zich lijkt het me geen rare prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ fuchs
Ahh, je weet al dat ie met 2gig aan ram wordt geleverd, ik dacht dat dat nog in te vullen was 8)7
Maar je kan best wel gelijk hebben over die grafische kaart, heb t ff niet opgezocht welke chipset de 6800 go heeft.

Btw, wil je eens iets laten weten over de specs van de offerte en de geboden prijs, kan ie er mss ineens goedkopere prijs van maken als k er ook een bestel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:24:
[...]

Uuhm... Tja... Dan wil ik ten eerste weten wat voor een Centrino je had. Toevallig een Banias?
Ik heb zelf een Acer 803LMib (1.6GHz Banias en Mobility Radeon 9000 64mb) en UT GOTY loopt echt heerlijk, dus ik zou de problemen die jij ermee had, wat dat betreft, niet direct aan de processor toeschrijven.

In de één van de grote Centrinotopics kun je overigens veel info vinden en bovendien een conversietabel, waaruit je kunt aflezen waar de centrino's mee vergelijkbaar zijn.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 00:59
Ik kan je zondermeer het centrino platform aanraden. Vele malen energiezuiniger dan een P4, en daarnaast nog retesnel ook. De Pentium M die ik in mijn IBM T42 heb zitten kun je vergelijken met een P4 3,4 ghz. En als je je laptop ook echt als 'lap'top wilt gebruiken, dan kan ik je al helemaal geen prescott of wat voor p4 dan ook aanraden. Die dingen worden gewoon ontzettend heet en zijn niet op je schoot of te houden. Daarnaast verbruiken ze zoveel stroom dat je je laptop hooguit maar een uurtje aan kan hebben staan, tegenover de vier uur van een centrino platform (die vijf uur die hierboven werd genoemd geldt naar mijn ervaringen alleen als je echt helemaal niets doet).
Wat de games betreft, presteert de Pentium M uitstekend, gewoon vergelijkbaar met een flinke P4. Punt is alleen dat wanneer je de laptop op de accu aan het draaien bent de kloksnelheid wordt teruggedraaid. Dit kan worden aangepast in het energybeheer (of hoe dat ook heet in het nederlands :p) maar is toch iets om rekening mee te houden.
Tot slot zou ik je aanraden om eens te kijken naar de verschillende IBM modellen, aangezien die kwa bouwkaliteit met kop en schouders boven de rest heensteken. Lees onder andere het draadje op GoT hier maar eens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/926298/0

Verder zijn Apple's inderdaad wel duur en ik had eerst ook wel zo mijn twijfels, maar ik moet toch toegeven dat ook ik ze wel heel erg fijn vind werken: ze lopen gewoon minder vaak vast (alhoewel Windows XP wat betreft ook een hele sprong voorwaarts is) en ze zien er vele malen beter uit. Maar ja, de prijs hè...

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:08:
[...]

o? Ik gebruik een Centrino als desktop replacement, ik ben nog geen enkel probleem tegen gekomen, niet met oude games, niet met nieuwe games. Spellen als BF1942 en vietnam, NFSU 1 en 2, Halo, Midtown Madness 2, W:ET, Richard Burns Rally, Flatout, HL2, HL1 + mods, 't draait allemaal als een trein.
Dat een spel niet werkt door die Intel videochip (die totaal niet geschikt voor gamen is) ligt niet aan het Centrino platform.
Overigens kan je met bijv. Speedswitch XP de snelheid vastzetten mocht een of andere lompe game of setup dat nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1)Maar het irritante is dat om een bepaalde vage reden fabrikanten vaak ordinaire P4 (Mobile) of Athlon (mobile) (al dan niet 64 bits) cpus samensteken met de betere mobiele grafische kaarten, zoals de Gforce go 6800 of de Mobility Radeon X600. Wat naast de overbodige warmte, ook een kortere batterijduur met zich meebrengt. En kheb voorlopig ook nog geen sites gezien waarop je zelf een laptop in elkaar kunt steken met pentium M én Gforce go 6800 of de X600.
Zouden hiervoor bepaalde redenen zijn? :?

2)Vanaf wanneer gaan we de X800 in "zelfbouwlaptops" of merklaptops kunnen terugvinden? Anders wacht ik misschien nog ff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een opmerking (jaja, actief vandaag :)):

Is het beter om een laptop met een standaard beeldgrootte te kopen, voor normale resoluties, of kan je even goed eentje met een zogenaamd "breedbeeld" kopen? Want dan vind je de ideale laptop, heeft hij een breedbeeld, waarop je mss je games met een handicap moet spelen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:54:
nog een opmerking (jaja, actief vandaag :)):

Is het beter om een laptop met een standaard beeldgrootte te kopen, voor normale resoluties, of kan je even goed eentje met een zogenaamd "breedbeeld" kopen? Want dan vind je de ideale laptop, heeft hij een breedbeeld, waarop je mss je games met een handicap moet spelen |:(
je kan instellen dat er links en rechts zware balken komen ipv dat de boel uitrekt.
Breedbeeld in spellen wordt toch crap ondersteund. De meeste spellen knippen gewoon boven en onder een stukje af ipv dat er links en rechts wat bijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 22:14

FongWan

The Stormrider ...

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:24:
[...]

Bottleneck is zeker die intel extreme graphics, ikzelf heb een Centrino laptop met een Dothan core op 1,7GHz en een Ati M9700 met 64MB en ik speel LOTR-BFME op 1400x1050 met medium settings en dat werkt perfect.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Pagina: 1