[unix - windhoos] changing file format

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
hallo,

ik weet niet goed of dit topic hier goed geplaatst is, maar ik weet dus niet waar anders...

maar goed, het probleem:

Ik werk bij een bedrijf waar we het phpbb forum gebruiken, alleen wij hebben versie 2.0.2 ooit flink aangepast (smarty templates enz enz) maar nu met al die wormen enz is een update wel wenselijk naar de nieuwste versie, alleen moet ik nu weten ,wat de aanpassingen zijn die gedaan zijn.

nu dacht ik: ik download 2.0.2 en doe een diff met de versie die wij hebben.

MAAR de aangepaste versie die wij hebben draait op Slackware. En als ik een diff draai, dan is iedere file helemaal anders, en dit komt omdat vreemdgenoeg de files op onze slackware machine pc-file-format hebben, en de gedownloade versie unix-format (kan ik zien met editplus)

en de files zijn dus anders, omdat bij een diff de files op de slackware machine zo'n vreemd 'vierkantje' achter iedere regel hebben staan, en de gedownloade files niet.

Ik kan nu wel met editplus iedere file omzetten, maar dit moet 1 voor 1 en dan ben ik wel ff bezig (als ik overigens 1 file omzet en dan een diff doe, dan gaat het wel goed qua verschillen, dus dat is ook daadwerkelijk het probleem)

maar de vraag is nu, hoe zet ik een hele map met files om van unix naar pc formaat of vise versa?

hoop dat het probleem duidelijk is

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:24

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

hint: dos2unix
hint2: Windows i.p.v. windhoos

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

hint unix cursus..

op unix:
code:
1
2
3
4
5
6
7
for i in *
do
ex $i <<comm
1,$ s/^M$//
x
comm
done

^M invoeren als control V , CONTROL M afhankelijk van je terminal settings.

Maar er zijn nog 100 manieren om dit op te lossen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zoals je ziet ben je niet de eerste of enige met dit probleem, je moet alleen even weten waarnaar je precies moet zoeken :)
Zoals vaak met unix moet je een aantal kleine dingen combineren tot een geheel, in dit geval het converteerscript op een hele directory loslaten, ik denk dat je er met de tips in dit topic wel uit moet komen, succes!
Ohja, het besturingssysteem heet nog altijd windows volgens mij, laten we dat dan ook hier maar zo noemen :)

[ Voor 61% gewijzigd door blaataaps op 04-01-2005 12:28 ]

Dit topic is gesloten.