Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee / ervaring met het wijzigen van de firmware van een mp3 stick.

Ik heb zelf een Medion MD42181 / 256MB.

Nu zat ik me af te vragen of het mogelijk is om de firmware uit te lezen, of te wijzigen.
Bijvoorbeeld een firmware update van een vergelijkbare mp3 speler, er zijn een aantal modellen die er exact hetzelfde uitzien, maar waar alleen de firmware (menu indeling, functies etc.) van verschilt.

Mocht iemand hier ervaring mee hebben, of met hetzelfde idee rondlopen...... laat het even weten.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik heb een Action Gembird MP3 stick en had op dag 1 door wat rondklooien de firmware al gesloopt, aangezien de bijgeleverde software nogal brak was (waaronder de formatteersoftware) |:(
Na wat gemail heb ik 2 bestandjes toegestuurd gekregen, waarmee je handmatig de firmware kan herstellen. Heb nu de namen helaas niet bij de hand maar kan ik voor je opzoeken als je wil.
- Eerst moest de stick geformatteerd worden. De computer ziet het ding dan als een removable disk.
- Kopieer het eerste bestandje naar deze disk
- Ontkoppel de stick. In de display is wat activiteit te zien
- Sluit opnieuw aan en formatteer opnieuw.
- Kopieer 2e bestandje naar de stick
- ontkoppelen
en daarna deed ie het weer, inclusief radio functie. Dit is allemaal uit mijn herinnering geput dus ik check vanavond thuis nog wel ff of het een beetje klopt ;)

[ Voor 1% gewijzigd door JanPedaal op 04-01-2005 18:18 . Reden: Gembird, niet Action ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Verwijderd

Topicstarter
JanPedaal schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 10:53:
Ik heb een Action MP3 stick en had op dag 1 door wat rondklooien de firmware al gesloopt, aangezien de bijgeleverde software nogal brak was (waaronder de formatteersoftware) |:(
Na wat gemail heb ik 2 bestandjes toegestuurd gekregen, waarmee je handmatig de firmware kan herstellen. Heb nu de namen helaas niet bij de hand maar kan ik voor je opzoeken als je wil.
- Eerst moest de stick geformatteerd worden. De computer ziet het ding dan als een removable disk.
- ontkoppelen
en daarna deed ie het weer, inclusief radio functie. Dit is allemaal uit mijn herinnering geput dus ik check vanavond thuis nog wel ff of het een beetje klopt ;)
Ik heb inderdaad ook zoiets geprobeerd, alleen ik had hem niet geformateerd van tevoren. Dit zou ik nog even kunnen proberen

Maar als je nog even zou willen kijken, alvast bedankt.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

De bestandjes heten $norfla$.ugr (259 kb) en $nanfla$.ugr (1978 kb). Het begeleidende mailtje:
"first copy norflash to drive and select "eject" by right mouse button
then format drive as fat and use second file the same way"
dus dat komt wel zo'n beetje overeen met wat ik me vanmiddag wist te herinneren :)

Stick is overigens een Gembird F-drive MP3FM 256MB.

[ Voor 15% gewijzigd door JanPedaal op 04-01-2005 18:17 . Reden: even merk en type toegevoegd ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het nakijken, ik zal het nog eens proberen 8)

Verwijderd

JanPedaal schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 10:53:
Ik heb een Action Gembird MP3 stick en had op dag 1 door wat rondklooien de firmware al gesloopt, aangezien de bijgeleverde software nogal brak was (waaronder de formatteersoftware) |:(
- ontkoppelen
heb je een gembird 110? ik heb gisteren ook zo'n ding gekocht voor weinig, maar ik krijg steeds vanaf nummer 12 of zo een format fout ?? ik kan ook nergens de firmware downloaden, althans ik volg de instructies, download van alles maar zie nergens een firmware file op mijn computer komen ..

Verwijderd

Ik heb gisteren een mp3 speler gekocht van de blokker (512meg een Xiron) en ik heb hem nog niet aan de praat gekregen. Als ik er een batterij in druk zegt ie op het display: starting... en dan gaat ie uit, vervolgens weer aan en: starting... dit gaat de hele tijd zo door en ik kan hem ook niet connecten met de pc om de firmware te updaten, want als ik hem koppel zegt ie: starting... Is dit een fout in de hardware en kan ik hem ruilen??

Verwijderd

Lone_Falcon:
Als hij het vanuit de winkel al niet doet moet je ermee terug (dergelijke budgetsticks zijn notoir met dit soort problemen - en eenmaal buggy blijft het dan buggy). Ruilen kan altijd, mits je het bonnetje hebt (zoals bij altijd bij Blokker ;))
Pagina: 1