12v zakt enorm in

Pagina: 1
Acties:

• Badmeerkoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-01 21:36
hai.
Sinds een week of 2 valt mijn pc af en toe in ene uit. (althans het beeld valt weg). ik ben dus opzoek gegaan naar wat het zou kunnen zijn, en toen zag ik in mijn bios dat mijn 12v zakt naar een lage 10 tot een lage 9 en zelfs af en toe uitschieters naar de 8 heeft. Ik heb al hardware losgekoppeld maar het probleem blijft. Ik heb een Thermaltake 480 watt voeding asus k8v se deluxe mobo, amd 64 3200+ geforce 6800 LE, 3 hdd's en 2 x dvd/cd-rom en nog 1 ccfl. Eigenlijk kan ik het me niet voorstellen dat me voeding dit niet kan trekken.
Heeft iemand een idee? heb de search al geprobeerd maar daar kan ik niet echt een duidelijk lekker antwoord vinden.
Alvast bedankt

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:58
Ik denk dat het een uitlees fout is bij 9 á 10 volt zou je pc niet eens meer draaien en je HD's finaal doorbranden

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Probeer eens andere voeding. Normaal gezien trekt je voeding het zonder probleem, maar mss is hij gewoon brak...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:15

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Valt het beeld weg bij belasting, dus als je aan het gamen bent? Het beeld wordt dan alleen zwart?

Als je een multimeter hebt, kun je even aan één van de ongebruikte molexen meten.

Nieuwste video- en chipsetdrivers?
Bios update?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Badmeerkoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-01 21:36
Beeld valt inderdaad weg als ik aan het gamen ben. pc lijkt verder wel aan te blijven alleen reageert hji niet op capslock aanzetten ofzo. nieuwste drivers zitten er wel op. Bios update net uitgevoerd maar het maakt geen verschil. zowel in de bios/ in asus probe en in motherboard monitor zegt hij dat het voltage te laag is. heb geen andere voeding waarmee ik kan testen en ook geen multimeter

[ Voor 40% gewijzigd door Badmeerkoet op 04-01-2005 11:28 ]