Toon posts:

Gdisk Partitie niet herkent door windows2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Nadat ik mijn HD met Gdisk heb geformatteerd probeer ik een unattend setup van win2000 te draaien. Zodra de win2000 setup begint krijg ik de medeling "interne setupfout Kan wisselbestand nergens maken.

batch bestand van Gdisk

/del /all
/cre /pri /for /q
/act /p:1 /r

na de reboot draai ik een bat bestand

winnt /u:a:\unattend.txt /s:r /t:c:\

De bedoeling is uiteindelijk een unattend setup van win2000 te maken kan iemand mij hierbij helpen, kan het makkelijker ;) ?

alvast bedankt

direct na het laatste bat bestand krijg ik de foutmelding.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik ken Gdisk niet, maar ben je er zeker van dat je de partitie hebt geformatteerd? Mijn logica zegt dat je slechts een partitie hebt aangemaakt en deze daarna ongeformatteerd hebt gelaten.

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Misschien heb je hem in NTFS geformatteerd, volgens mij ondersteunt win2k dat niet... :)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:43:
batch bestand van Gdisk

/del /all
/cre /pri /for /q
/act /p:1 /r
gdisk 1 /del /all
gdisk 1 /cre /pri /for /q
gdisk /r

zou moeten werken

Je gooit eerst alle partities weg, maakt een nieuwe en reboot daarna. Om watvoor schijf gaat het (grootte). Kan namelijk zijn dat een partitie van 169gb bijv door windows setup niet zo leuk gevonden wordt.
Timmyboy_ schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:07:
Misschien heb je hem in NTFS geformatteerd, volgens mij ondersteunt win2k dat niet... :)
Eh...nee dus. w2000 ondersteund prima NTFS. NT4 deed dat al.
BTW gdisk kan niet als NTFS formateren, alleen FAT16-32. Windows setup kan idd niet iverweg met NTFS om een swapfile op aan te maken, maar hij maakt helemaal geen NTFS partitie aan dus vaag probleem.

Dat /act /p1 houd in dat je de eerste partitie activeert. Staat er toevallig zon leuke recovery partitie op die schijf zoals bij veel compaq,packard bell, e.d. machines.

[ Voor 22% gewijzigd door max op 04-01-2005 17:33 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
En als je gewoon eens met gdisk kijkt wat hij er van gebakken heeft? Ik bedoel dus: reboot, en tik:
'gdisk 1' , dan laat hij de partities zien.

Geweldig programma trouwens, ik had laatste een partitie waar meerdere programma's van op hun bek gingen, o.a. partition magic (gaf een fout en sloot af) en die kreeg ik nog prima weg met gdisk.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

smvs schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:16:
En als je gewoon eens met gdisk kijkt wat hij er van gebakken heeft? Ik bedoel dus: reboot, en tik:
'gdisk 1' , dan laat hij de partities zien.

Geweldig programma trouwens, ik had laatste een partitie waar meerdere programma's van op hun bek gingen, o.a. partition magic (gaf een fout en sloot af) en die kreeg ik nog prima weg met gdisk.
Idd, das gewoon keihard delete all. Boeit niet wat erop staat. Exotische linux/unix/weet-ik-veel-wat-voor partities. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Timmyboy_ schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:07:
Zeg dan niks als je er niets van weet.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle hulp mensen,

gdisk 1 /status laat zien dat de schijf gewoon netjes fat32 (40 gig groot) is en dat klopt wel
dus ik zie het probleem nog steeds niet

heb nu maar gewoon een semi unattend setup van win 2000

het ntfs gebeuren doe ik zelf en de rest gaat automatisch
Pagina: 1