[98] usb disk probleem

Pagina: 1
Acties:

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Ik heb een probleem met een Pentium 4 (Asus p4p800 moederbord). Hierop MOET helaas Windows 98 op (blijven) staan. In deze configuratie werkt de pc prima, met het nieuwste bios erop en de nieuwste Intel chipset drivers + de Intel usb 2.0 Windows 98 driver.

De usb poorten doen het en apparaten zoals usb-modem, muis en digitale camera worden juist herkend en kunnen gebruikt worden. Echter, usb schijven (pendrives) doen het niet. Ik heb er twee geprobeerd (usb 1.1 en usb 2.0) maar beide doen het niet, ook niet met de bijgeleverde Windows 98 drivers.

Ik denk dat dit probleem te maken heeft met een bronconflict in apparaatbeheer.
2 apparaten van het moederbord conflicteren met elkaar, te weten:
Intel ....Processor to AGP Controller - 2571
Intel ....Processor to I/O Controller - 2570 (GEEL UITROEPTEKEN)
Hier is een bronconflict, code 15. Ze krijgen hetzelfde geheugenbereik aangewezen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze automatisch een juist (verschillend) geheugenbereik aangewezen krijgen? (drivers deleten werkt niet)

Anders: hoe kan ik ze handmatig een JUIST geheugengebied toewijzen. Als ik dit doe en een bereik zonder conflicten toewijs, reboot de pc meteen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb je ze al eens beide uit Apparaatbeheer gemikt, en opnieuw opgestart?
Wil nog wel es helpen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
limoentje schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:39:
Heb je ze al eens beide uit Apparaatbeheer gemikt, en opnieuw opgestart?
Wil nog wel es helpen :)
Nee, dit heb ik al geprobeerd. Resultaat is wederom een bronconflict tussen exact dezelfde apparaten.

Een andere, oudere versie van de chipset drivers installeren levert trouwens hetzelfde probleem op.

[ Voor 18% gewijzigd door _Oldie_ op 04-01-2005 09:49 ]

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Je kan proberen die dingen te installeren in veilige modus, dat kan nog eens wel helpen.

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Eichii schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:51:
Je kan proberen die dingen te installeren in veilige modus, dat kan nog eens wel helpen.
Helaas niet in mijn geval, exact hetzelfde bronconflict.

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Weet iemand wat een GELDIG geheugenbereik is in Windows 98 dat ik handmatig kan toewijzen aan het conflicterende apparaat?

[ Voor 25% gewijzigd door _Oldie_ op 04-01-2005 16:19 ]

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-12 13:59
dit hoeft natuurlijk niets te maken hebben met het geheugenbereik.
ik heb bijvoorbeeld dat usb-drives het niet doen als ik mijn webcam ook heb aangesloten...

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Meester_J schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:20:
dit hoeft natuurlijk niets te maken hebben met het geheugenbereik.
ik heb bijvoorbeeld dat usb-drives het niet doen als ik mijn webcam ook heb aangesloten...
Hoeft niet nee maar het apparaat dat conflicteert is de pci to i/o controller van de p4p800. Zou goed kunnen dat dat de oorzaak is, aangezien verder alles goed werkt.

Een herinstallatie van Windows 98 levert ook conflicten op. Windows XP werkt als een zonnetje maar ik MOET het met Windows 98 doen helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door _Oldie_ op 04-01-2005 16:36 ]

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-12 11:21
Dus toch testen welk geheugenbereik hje op kan geven of proberen wat te spelen met insteekkaarten zodat de hardware opnieuw wordt herkend..

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
eRRoR.InSiDe schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:16:
Dus toch testen welk geheugenbereik hje op kan geven of proberen wat te spelen met insteekkaarten zodat de hardware opnieuw wordt herkend..
Er zitten geen insteekkaarten in behalve een agp geforce 4mx440. Ik heb al 5 willekeurige geheugenbereiken geprobeerd maar tot nog toe crasht de pc elke keer.
Pagina: 1