Ik heb een probleem met een Pentium 4 (Asus p4p800 moederbord). Hierop MOET helaas Windows 98 op (blijven) staan. In deze configuratie werkt de pc prima, met het nieuwste bios erop en de nieuwste Intel chipset drivers + de Intel usb 2.0 Windows 98 driver.
De usb poorten doen het en apparaten zoals usb-modem, muis en digitale camera worden juist herkend en kunnen gebruikt worden. Echter, usb schijven (pendrives) doen het niet. Ik heb er twee geprobeerd (usb 1.1 en usb 2.0) maar beide doen het niet, ook niet met de bijgeleverde Windows 98 drivers.
Ik denk dat dit probleem te maken heeft met een bronconflict in apparaatbeheer.
2 apparaten van het moederbord conflicteren met elkaar, te weten:
Intel ....Processor to AGP Controller - 2571
Intel ....Processor to I/O Controller - 2570 (GEEL UITROEPTEKEN)
Hier is een bronconflict, code 15. Ze krijgen hetzelfde geheugenbereik aangewezen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze automatisch een juist (verschillend) geheugenbereik aangewezen krijgen? (drivers deleten werkt niet)
Anders: hoe kan ik ze handmatig een JUIST geheugengebied toewijzen. Als ik dit doe en een bereik zonder conflicten toewijs, reboot de pc meteen.
De usb poorten doen het en apparaten zoals usb-modem, muis en digitale camera worden juist herkend en kunnen gebruikt worden. Echter, usb schijven (pendrives) doen het niet. Ik heb er twee geprobeerd (usb 1.1 en usb 2.0) maar beide doen het niet, ook niet met de bijgeleverde Windows 98 drivers.
Ik denk dat dit probleem te maken heeft met een bronconflict in apparaatbeheer.
2 apparaten van het moederbord conflicteren met elkaar, te weten:
Intel ....Processor to AGP Controller - 2571
Intel ....Processor to I/O Controller - 2570 (GEEL UITROEPTEKEN)
Hier is een bronconflict, code 15. Ze krijgen hetzelfde geheugenbereik aangewezen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze automatisch een juist (verschillend) geheugenbereik aangewezen krijgen? (drivers deleten werkt niet)
Anders: hoe kan ik ze handmatig een JUIST geheugengebied toewijzen. Als ik dit doe en een bereik zonder conflicten toewijs, reboot de pc meteen.