Toon posts:

[Powerpoint] [Word] schema met kruisende lijnen

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met schema in word en powerpoint. Maakt me eigenlijk niet uit in welk prog. In het schema lopen twee lijnen gekruist. Het is eigenlijk juist NIET de bedoeling dat de lijnen kruisen, maar dat de ene lijn met een 'hobbeltje' over de andere loopt. Ik heb op Google en GoT gezocht, maar ik kan nergens wat vinden. Hoe moet je dit doen?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Naar mijn weten is hetgeen jij zoekt niet mogelijk binnen zowel Word als Powerpoint. Hiervoor zou je dus gebruik moeten gaan maken van een pakket zoals Visio.

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Word en powerpoint zijn geen tekenprogramma's, voor schema's ed. is MS Visio volgens mij wel ok.. Of anders in een tekenprogramma als Illustrator of Photoshop zo'n kruisinkje maken en dat precies over de kruising heen zetten.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat bedoel je? Ik snap er helemaal niks van. Gekruisde lijnen, gehobbelde lijnen. Wat wil je bereiken?

We zouden het fijn vinden als je nog even je topicstart aanpast en de situatie, desnoods met een screenshotje verduidelijkt. Lees hierover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed door :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

sanfranjake schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:13:
Wat bedoel je? Ik snap er helemaal niks van. Gekruisde lijnen, gehobbelde lijnen. Wat wil je bereiken?
Ik vermoed dat hij de wanneer lijnen elkaar elkaar kruisen, dat niet getoond wordt als gekruisde lijnen, maar dat degene welke over de andere lijn gaat als het ware over de andere springt (met een gebogen hop). Je ziet er vaak in schema's met betrekking tot elektronica.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Woudloper schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:25:
[...]

Ik vermoed dat hij de wanneer lijnen elkaar elkaar kruisen, dat niet getoond wordt als gekruisde lijnen, maar dat degene welke over de andere lijn gaat als het ware over de andere springt (met een gebogen hop). Je ziet er vaak in schema's met betrekking tot elektronica.
Als dat het is zit ik ook in de richting van een tekenprogramma te denken ....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je wilt geen tekenprogramma gebruiken, veel te veel werk om iets te verplaatsen (blokje verplaatsen, alle lijnen verplaatsen, de boel weer uitlijnen, "bobbels" aanpassen).. Iets als Visio doet dit heel prima.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Woudloper schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:25:
[...]

Klopt, Dit bedoel ik idd. Microsoft visio lijkt me een prima oplossing. Bedankt voor de tips allemaal.
Pagina: 1