Toon posts:

[XP] Klassieke view configuratiescherm niet meer mogelijk*

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ben een newbee maar niet zo nieuw dat ik de Search en Google niet ken ;). Heb dus al flink research gedaan maar ik blijf met een probleem zitten waar ik gewoonweg niet uitkom.

Ik gebruik Windows XP Pro (Engelse Versie) en sinds een tijdje staat mijn Control Panel ineens op de XP View. Heel irritant want ik had voorheen altijd e Classical View.

Normaal gesproken heb je links bovenin je Control Panel een optie om te switchen naar Classical View, maar dat ontbreekt nu.

Eigenlijk moet je dus dit zien:

Afbeeldingslocatie: http://img114.exs.cx/img114/1939/cpcategory5qt.jpg

Maar ik zie dit:

Afbeeldingslocatie: http://img114.exs.cx/img114/4063/controlpanel5dm.jpg

Vervolgens is er nog iets vreemds aan de hand. In je Start Menu moet je namelijk ook kunnen kiezen of je de XP View wilt of je kunt een vinkje zetten voor "Classic Start Menu".

Hier heb ik het tegenovergestelde probleem...ik kan dat vinkje niet weghalen!

Dat is toch vreemd of hoe zie ik dat? Ik heb zelf echt geen idee hoe dit in een keer zo kan. Ben wel een tijdje terug op vakantie geweest en toen heeft iemand op mijn huis gepast, wellicht wat instellingen veranerd onbewust...maar dat zou toch weer terug gezet moeten kunnen worden?

Hoop dat jullie enig idee hebben hoe ik deze vieze bug :P uit mijn pjoeter kan halen want ik irriteer me er mateloos aan (dat blijkt wel want een normaal mens ligt om 4.43 gewoon in bed en dat zou ik dan ook graag doen...kan er alleen niet tegen dat ik dit probleem niet krijg opgelost! :D)

Ik hoor het graag!

Groetjes Jackie

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hey Jackie,

Van harte welkom hier! Ik zet nog even je OS in de titel want dat zien we graag in Windows Operating Systems :) Zit deze pc wellicht in een domein waarin iets dergelijks wordt afgedwongen? Gok van niet :P

Al eens geprobeerd van theme te wisselen? En dan weer terug te gaan? Verder ook al op spyware en virussen gescand? Dit wil soms ook wle eens dit soort "lollige" dingen uithalen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Sanfranjake!

Tnx voor je welkommetje. :) Ik moest me hier sowieso toch al aanmelden omdat mijn alom geliefde broertje voor jullie site werkt (Robert Sinke, hij schrijft reviewtjes enzo). Maar die zit nu in Amerik (*jaloers*) en kan me dus even niet helpen. Al vraag ik me af of hij hier het antwoord op zou hebben.

Ik heb Hitman Pro zojuist nog laten lopen, heb een goede virusscanner en alles is schoon. dat is het dus niet.

:(

Verder zit ik niet achter een afgeschermde computer en van Theme wisselen haalt ook niks uit. Ik kan dan nog steeds het vinkje voor "Use Classical View" in het Start Menu niet weghalen. En in het Control Panel heb ik het omgekeerde probleem. Vreemd he?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 05:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan trouwens wel via de Folder Opties in de Classical View van het Control Panel komen. Door gebruik te maken van de Windows Classics Folders. Maar dat lost het probleem nog niet op wantdan kan ik nog steeds niet switchen en ook het Start Menu kan ik niet wijzigen.

Wat raar zeg, heel mn configuratie is fucked up lijtk wel.

Ik duik iig voor nu mn bedje in, hopelijk zijn er morgen wat wijsneusjes wakker die zeggen "ah meid, easy as Dell...hoppa dit en dit en klaar is Kees!". :)

Bir Morgen da maar!

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Ah meid, easy as Dell... hoppa dit even toevoegen met regedit:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"ForceClassicControlPanel"=dword:00000001

En klaar is kees! ;)

Waarom je die optie niet hebt weet ik verders ook niet.. :)

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Topicstarter
Wow ik dacht dat er iets anders stond, maar dit is inderdaad de oplossing!

Wat fijn zeg, het probleem is opgelost nu!
Tnx very much Neophyte.

Dit topic mag dicht hoor, geen idee hoe dat werkt maar dat weten jullie vast wel! :)

Tnx!!!

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 12:51 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:37:
Wow ik dacht dat er iets anders stond, maar dit is inderdaad de oplossing!

Wat fijn zeg, het probleem is opgelost nu!
Tnx very much Neophyte.

Dit topic mag dicht hoor, geen idee hoe dat werkt maar dat weten jullie vast wel! :)

Tnx!!!
Woei handig dat het zo snel al is opgelost :P

Als er een oplossing is voor een probleem sluiten we hier meestal het topic niet, zodat er ruimte overblijft voor anderen om nog een andere mogelijke oplossing te posten. Dit kan nu het topic nog in de tracker staat of misschien later als iemand het tegenkomt tijdens een zoektocht. Ook zou het eventueel nog weer door iemand anders omhoog gehaald kunnen worden die met het zelfde probleem zit :) Topics sluiten doen we alleen als het topic geen waarde heeft voor GoT, dus bijvoorbeeld als het een al heel vaak besproken onderwerp is of als de reacties erg offtopic zijn :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ow ok! :) Is ook wel logisch eigenlijk ja.

Ik begin het al te leren!:P

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:09
Ik heb nu het tegenovergestelde probleem. Wil heel graag naar de 'moderne weergave' van 't configuratie scherm, maar ik kom niet uit de klassieke weergave :( Heb al wat dingen geprobeerd met de Windows CD, heel configuratie scherm doorlopen maar ik kan niks vinden. Help!

EDIT: 't gaat weer lekker... 't Lag dus gewoon aan het thema wat ik gebruikte _/-\o_ 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Ivo NL op 22-06-2007 19:17 ]

Android fanboy

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik snap je vraag niet. [google=ForceClassicControlPanel] geeft immers meteen al http://www.pctools.com/guides/registry/detail/1084/

Wat lukt er dan niet? edit: tralala

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 22-06-2007 19:22 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1