[98SE] Printen werkt niet!

Pagina: 1
Acties:

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 21:48
Nog een vraag: Bij mijn vriendin thuis staat een SMC Barricade router met ingebouwde printerserver. 1 PC draait op Win98SE en 1 PC op WinXP. De printer zelf is een HP Deskjet 970.

Het probleem is dat ik vanaf de Win98SE pc niet kan printen. Het printer icoontje komt in de taakbalk te staan, maar de printer geeft geen kik! En het icoontje blijft er gewoon een hele lange tijd staan. Ik heb reeds de drivers van de router geinstalleerd die zorgt voor de poort forwarding naar de router toe. Heb in Configuratiescherm -> Printers bij de HP de juiste poort geselecteerd, maar toch kan ik niet printen.

Volgorde van installeren is:
Win 98SE (schone installatie)
SMC Printerpoort
HP Printersoftware

Het icoontje komt in de taakbalk te staan, maar er komt geen papier uit de printer. Bij de XP machine, welke op dezelfde manier is geinstalleerd (dus ook eerst de poort, en dan de printersoftware), werkt het wel prima.

Waarom werkt het niet op de 98SE machine?

Wanna play?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Wat is de printernaam van de gesharede printer? win98 SE kan niet met lange namen en speciale tekens omgaan in printernamen/queues. Maak er eens iets van 'HP' van, vaak maakt dat uit ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 21:48
Goeie tip :D Ik zal het donderdag ff proberen!

Wanna play?