[XP] Overdracht via USB langzaam

Pagina: 1
Acties:

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 21:48
Beste mede tweakers,

ik ben sinds kort in het bezit van een Apacer Handy Steno HT203.
Volgens een aantal recensie's de snelste USB Stick van het moment.
Hij zou 100MB in 9 seconden moeten kunnen schrijven, en in 7 kunnen lezen.

Alles fijn en aardig, maar dat doet hij bij mij niet :(

Ik heb XP Pro met SP2, heb de USB 2.0 drivers al er opstaan, maar nog haal ik maar een overdrachtssnelheid van 850 kb/s dit zowel met schrijven als met lezen. Terwijl ik toch beduidend meer moet kunnen halen!

Ik dacht eerst dat ik hem misschien op een USB 1.1 poort had aangesloten, maar ook dat bleek niet zo, want toen ik hem op de USB Hub van de monitor aansloot kreeg ik de melding dat het apparaat op een trage poort was aangesloten. Deze melding kreeg ik niet als ik hem op de andere USB poorten van m'n pc aansloot. (zowel direct op het moederbord, als via een bijgeleverd uitbreidingskaartje).

Ook de nieuwste USB2.0 drivers downloaden hielp helaas niets :'(

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en me hierbij een helpende tip kan geven? In de search kan ik nl. niets vinden.

Bij voorbaat dank!

Wanna play?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:50

Nakebod

Nope.

Mijn eerste gedachte: USB 2.0 op high speed of full speed?
Ik kon in mijn bios kiezen voor USB 2.0 op highspeed te zetten, of fullspeed.
Weet ik zo ff op moment niet welke wat was, maar geloof dat highspeed 480 mbps was, en fullspeed maar 12 mbps.
Zou kunnen verklaren waarom het zo langzaam is.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Virusscanner ?

Abort, Retry, Quake ???

• F-Tim
Ik heb een Asus A7V600, en daar kun je in de Bios niets instellen van High Speed of Full Speed.

Ook heb ik een virusscanner (Kaspersky Anti-Virus Personal), maar ook zonder deze is het nog altijd traag.

Wanna play?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Weird..zou zeggen dat je dan een USB2.0 high speed hebt in plaats van full speed....

Een usb2.0 kaartje plaatsen kan wonderen doen :-)

There is no place like ::1

• F-Tim
Hmmmmm, USB2.0 kaartje blijkt dus niet nodig te zijn. Ik heb het probleem geisoleerd tot de stick zelf. Als ik nl. een USB2.0 HD aansluit op de cradle van de USB Stick (aangezien het alleen een connector doorvoer is) haal ik een schrijfsnelheid van 4mb/s..... als ik daarna mijn USB Stick weer erin steek, dan is de snelheid weer max 800kb/s.

Het is een echte Handy Steno HT203, de rode, met cradle en alles erop en eraan.... alleen vat ik niet waarom dat apparaat niet goed wil werken op USB2.0 speeds |:( De USB Poorten werken in ieder geval dus wél naar behoren (weer een opluchting).

Nu zit ik dus met de volgende vraag... waarom werkt mijn Handy Steno niet op de USB 2.0 speeds? Zou het toevallig aan dit exemplaar kunnen liggen? Of moet je bij de stick iets anders doen dat hij goed werkt? (filesystem is bij zowel de stick als de externe hd gewoon Fat32)

Wanna play?

Pagina: 1