[Gallery] Sommige gebruikers kunnen niet inloggen

Pagina: 1
Acties:

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug de nieuwste versie van Gallery, namelijk versie 1.4.4-pl4, geïnstalleerd op mijn server. Toen ik na installatie alles werkend hoopte te hebben, heb ik een gebruikersaccount gemaakt voor het meisje voor wie ik deze gallerij geïnstalleerd heb. Nadat ik dit account met succes getest had, heb ik haar verteld dat ze in kon loggen, wat haar niet lukte. Na het invullen van het login-formulier sloot Internet Explorer het venster (zoals het hoort), maar daarna was ze niet ingelogd.

Omdat ik zelf het probleem niet kon reproduceren, noch in Internet Explorer, noch in Firefox, heb ik een vriend van me gevraagd of hij het even wilde proberen. Hij kon met Internet Explorer ook niet inloggen, en kreeg de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://nme.nu/got/error.jpg

Firefox gaf een daarop lijkende error, en sloot het inlogscherm niet, wat wel zou moeten gebeuren, maar hij werd in Firefox wel ingelogd.

Ik gebruik zelf Firefox 1.0 (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.7.5) Gecko/20041107 Firefox/1.0) en ben met IE6 volledig up to date, en gebruik wat betreft Javascript-beveiliging ongeveer de standaardinstellingen van beide browsers.
Het meisje waar ik het over had gebruikt ook IE6, maar ik weet niet hoe zeer ze up to date is, ze heeft niet al teveel verstand van computers. Firefox gebruikt ze niet (wil ze niet :+).
De vriend die ik noemde is ook geheel up to date met IE6, en gebruikt Firefox 1.0 (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; nl-NL; rv:1.7.5) Gecko/20041202 Firefox/1.0)

Misschien dat jullie aan de volgende info wat hebben:
Gallery URL: http://www.nme.nu/sietjuh14 (je kan zelf proberen om in te loggen met gebruikersnaam "test" en wachtwoord "test", zonder aanhalingstekens uiteraard :P)
Gallery version: 1.4.4-pl4
Apache version: 1.3.33 (Apache/1.3.33 (Unix) tomcat/1.0 PHP/4.3.10 mod_gzip/1.3.19.1a mod_ssl/2.8.22 OpenSSL/0.9.6c)
PHP versie: 4.3.10 (zonder Zend Optimizer, dus de bekende problemen daaromtrent gaan niet op :))
Graphics Toolkit: ImageMagick
Operating system: RedHat Linux (volgens mij RedHat 8[norml][/])

Op de supportfora van Gallery zelf kon men mij niet helpen, ik hoop dat er hier iemand rondloopt die meer ervaring heeft met een probleem als dit, en me op weg kan helpen naar een oplossing. Het liefst een oplossing die ik door een aanpassing in de code van Gallery kan bewerkstelligen, aangezien ik niet zomaar even bij iedereen die moet kunnen inloggen langs kan gaan. Velen van hen wonen nogal ver weg. :P

Edit: Ik gebruik Windows 2000, evenals die vriend waar ik het over had. Het meisje gebruikt Windows XP.

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 04-01-2005 05:12 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 10:56

Turkish

zhé germans

Ik weet of het klopt, maar ik kan er hier zowel met firefox 1.0 en IE 6SP1 (op win XP SP2) gewoon in, kan het album zien zonder in te hoeven loggen :?
Overigens kan ik wel inloggen met test:test zowel onder FF als IE ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mozilla ziet 4 plaatjes..en...het werkt..kwa viewen. Laten wij eens gaan inloggen...

Aanmelding Geslaagd...

Zootje werkt... nu ja..werkt.. ik zie geen beheers opties kan alleen maar de user gegevens aan passen geen "voeg album toe" ...ofzo!

There is no place like ::1

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Turkish schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 04:19:
Ik weet of het klopt, maar ik kan er hier zowel met firefox 1.0 en IE 6SP1 (op win XP SP2) gewoon in, kan het album zien zonder in te hoeven loggen :?
Dat kan kloppen, ik heb één publiek album gemaakt, en dat moet je gewoon kunnen zien. Maar alleen één bepaalde gebruiker moet daar wat aan kunnen toevoegen, en dat kun je dan weer niet zonder in te loggen (en ook niet met dat test-accountje dat ik gemaakt heb :P).
swampy schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 04:27:
Zootje werkt... nu ja..werkt.. ik zie geen beheers opties kan alleen maar de user gegevens aan passen geen "voeg album toe" ...ofzo!
Je denkt toch niet dat ik een publieke testaccount adminrechten ga geven he? ;)

Overigens vind ik het vreemde hier dat ik het niet kan reproduceren, aangezien mijn browsers geen fout geven. Ook het doorspitten van de Javascript code leverde me niets op. Overigens kreeg iemand anders op de supportfora van Gallery zelf een permission denied error. Het lijkt dus alsof er bij iedereen wat anders gebeurt, en dat maakt deze zooi extra vaag. :/

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je de security instellingen van IE al eens vergeleken? 'opener.location' is een methode in javascript om de URL van het window te achterhalen dat het huidige venster als popup heeft geopend. Als je die regel localiseert en vervangt voor opener.location.href; maakt dat wat uit? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Wanneer ik het verander in opener.location.href, dan blijft het in ieder geval wel gewoon werken bij mij, zonder foutmeldingen, dus een verslechtering is het vast niet. Straks, als die vriend van me online komt, zal ik hem vragen het ook te proberen en, als het niet werkt, een schermafdruk te maken van zijn instellingen zodat ik kan vergelijken.

Edit: Nope, er is niets veranderd aan de werking, dezelfde error treedt weer op.

[ Voor 12% gewijzigd door NMe op 04-01-2005 18:05 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Hmm, helemaal vergeten dat ik dit topic nog had. :+

Ik heb de Javascript instellingen van die jongen en van mij eens naast elkaar bekeken, maar ik zie geen grote verschillen, en niets dat hiermee te maken kan hebben volgens mij.

Hoe zit het eigenlijk? Kunnen jullie allemaal wel inloggen? Ik snap er niets meer van zo... :X

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie die hele regel javascript niet eens terugkomen op de loginpagina? Het staat wel op de index; maar de melding komt van login.php? Waar staat die opener.location aanroep? Probeer er anders eens window.location.opener van te maken? Kan er trouwens wel ingelogd worden door direct naar http://www.nme.nu/sietjuh14/login.php toe te gaan?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Alles wat er met opener.location gebeurt, dat staat in util.php, die geïnclude wordt door de album index. Ik heb er window.location.opener van gemaakt, en dat lijkt de foutmelding inderdaad te onderdrukken. Alleen logt Internet Explorer nu bij die jongen nog steeds niet in. |:( Geen foutmelding meer, maar ook geen functionaliteit. Firefox werkt nu wel naar behoren bij hem.

Zit ik nu fout als ik concludeer dat het waarschijnlijk niet aan Javascript ligt? :?

Edit: Ik heb het script ook eens in debugmode gezet, toen ik erachter kwam dat dat kon. Daar heb ik echter geen nuttige informatie uit kunnen halen.

[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 06-01-2005 14:40 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:30

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het 'opener' object is een javascript object dat bij popup vensters een referentie biedt naar het venster (window-object) van waaruit deze popup is geopend..
oftewel, na het inloggen wordt het oorsprong venster herladen, waardoor de pagina aan zou geven dat gebruiker 'test' ingelogd is..

In dit geval bestaat het opener-object kennelijk wel, maar biedt geen referentie naar het window-object van het oorsprong venster, het gaat dus mis bij de 'location'-property, welke niet bestaat.
Ik vermoed dat bepaalde versies van IE6 mogelijk in combinatie met een popupblocker of antiadware beveiliging ook het opener-object geblokeerd wordt (juist popup-scriptjes kunnen dat object namelijk ook op een soms gemene manier uitbuiten)
-NMe- schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:40:

Zit ik nu fout als ik concludeer dat het waarschijnlijk niet aan Javascript ligt? :?
Ik zou zeggen dat het probleem niet zozeer aan javascript-fouten ligt, maar wel aan lokale instellingen die bepaalde objecten blokkeren voor gebruik door javascript.
Ik vermoed dat, mocht het meisje na het inloggen het inlogvenster handmatig sluit en dan het oorsprongvenster reload, ze alsnog wel ingelogged blijkt te zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door RM-rf op 06-01-2005 14:49 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
RM-rf schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:47:
Ik zou zeggen dat het probleem niet zozeer aan javascript-fouten ligt, maar wel aan lokale instellingen die bepaalde objecten blokkeren voor gebruik door javascript.
Ik vermoed dat, mocht het meisje na het inloggen het inlogvenster handmatig sluit en dan het oorsprongvenster reload, ze alsnog wel ingelogged blijkt te zijn.
Bij het meisje weet ik het niet, ze is al een tijd niet online geweest. Bij die jongen werkt het in ieder geval niet, en die draait geen popupblockers en geen XP SP2 (Win2k :P). Het loginvenster wordt wel gesloten, maar hij is niet ingelogd, ook niet na een refresh.

Pagina: 1