Asus 9800XT te heet geworden? (fans kapot)

Pagina: 1
Acties:

• joost1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2025
Mijn 9800XT van ongeveer 1 jaar oud gaf net wat artifacts, volgens smartdoctor was de gpu 90 graden en mem 80 graden, enig onderzoek wees uit dat de fans niet meer draaiden.
Alletwee draaien ze niet maar lopen nog soepel, iemand een idee wat dit kan zijn? (toen ik in smartdoctor keek zag ik trouwens dat de fan setting op manual 0% stond wat ik uiteraard niet zelf ingesteld had :( )
In windows is het beeld nog prima. Aangezien asus een zeer belabberde service heeft (kan het weten, dit is mijn 2e 9800xt) zit ik eraan te denken om er een heel ander koelsysteem op te gooien. Ik vroeg me alleen af of het zin heeft aangezien de kaart erg warm is geworden (maw zou ie nu voorgoed artifacts geven?) Tips voor een alternatieve koeling zijn altijd welkom ;)

Gr.

Joost

[ Voor 17% gewijzigd door joost1 op 04-01-2005 01:32 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 21:42

w0w

Neej er is geen blijvende schade, en ik zou er gewoon een ATi silencertje opzetten :?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je kan er eventueel ook een Zalman ZM-80D-HP op zetten, is lekker stil en het koelt prima. Wel dan de optionele fan erop zetten voor net dat beetje extra cooling ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Of wat dacht je van die nieuwe zalman vgakoeler
zie [url:http://www.tweakers.net/reviews/546]Hier[/url]

Verwijderd

hier dus:

Verwijderd

Alletwee draaien ze niet maar lopen nog soepel, iemand een idee wat dit kan zijn?
Stekkertje op de videokaart maakt geen goed contact meer?

• joost1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2025
Ik heb op advies (en na het lezen van de review) van rickyb een VF700-Cu erop geschroefd
(gelukkig kon ik er bij wintelco zo eentje ophalen) De lijmstrips van de ramsinks zijn nog aan het uitharden dus morgen de resultaten :)

De connector van de fans zag er trouwens prima uit en zat goed vast... ik denk dat alles gewoon wordt veroorzaakt door een besturingsbug op de kaart zelf, maar goed, op deze manier wordt alles er alleen maar beter op!
Ik zag naast de gpu wel een beetje een zwarte vlek, maar kan natuurlijk ook verbrand stof zijn. Mocht de kaart defect zijn dan bouwen we gewoon de originele koeler weer ff terug en dan mag asus het zaakje oplossen >:)

Thanks voor jullie reacties!

[ Voor 5% gewijzigd door joost1 op 05-01-2005 00:41 ]

Verwijderd

Kan je een foto uploaden met die nieuwe koeler op je videokaart?

Verwijderd

Ja idd, ik ben wel benieuwd naar het doorhangen van de vid. kaart :)

Verwijderd

Ik heb zelf een ASUS 9800 XT Limited Edition gekocht (Tijd geleden)

Deze heb ik toen in 2 systemen getest:
AMD 2400+ met mobo a7v8x en 1 gig Ram Kingston-shit DDR: ??? ;P
en
P4 3.2 Ghz DFI Lanparty Pro 875 PCB Revisie B en 1 gig Ram Corsais Dual Channel DDR 400

In beide pc's draaide de kaart naar behoren maar met SmartDocter dus niet
In mijn AMD systeem bootte de kaart niet op
In mijn p4 systeem bootte die wel op, maar werd al snel te warm

Bij beide pc's sloegen de fans wel eens uit.

Nadat ik SmartDocter had verwijderd, never een probleem gehad in geen van de pc's
dus ik kan alleen mn temps niej aflezen
maar heb geen artifacts, geen pc-reboots enz ;P
Pagina: 1