AMD Athlon XP2000+ kapot?

Pagina: 1
Acties:

• -weenie-
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-05 14:21
ik had mijn pctje dus netjes draaie.. maar die fan begon beetje herrie te maken door de dikke laag stof erop en ging soms ook te laagtoerig draaien... naja... ik die fan + heatsink eraf gehaalt, ontstoft met veel moeite.. het hele setje er weer op gezet... naja.. starte... bijna in windows => REBOOT

en dat ging een paar x nog zo ongeveer...

dus ik het hele setje weer een los en vast gemaakt enz.. hetzelfde probleem... alleen kwam die steeds minder ver met booten... en op een gegeven moment helemaal niks meer.. pc gaat en en 3 seconde daarna weer uit...( af en toe blijft die nog wel aan... maar met zwart beeld)
ik het ding terug gebracht naar de winkel zegge ze dat het moederboard kapot is... maar k had geen garantie meer dus ik een asus a7n8x-x gekocht, ik het hele spul overgezet.

ik alles netjes aangesloten enzo en jah hoor.. hij doet precies hetzelfde...ik zoeke hiero opt forum... zag ik dat het eventueel aan de pinnetjes zou kunnen ligge... en jah hoor.. 3 pinnetjes ietsie krom.. alles netjes recht gezet en nog niet doen...

ik verder zoeken.... kwam ik zo'n kerel tegen die zei dat zijn core van zijn cpu was afgebrokkeld??? ik had geen pasta er meer tusse gedaan... dus zou die langzaam doorgebrand zijn? ik kon trouwes toen die het af en toe nog deed zien dat die binnen een minuut 7 grade warmer werd... van 42 naar 49... terwijl die niet actief was... ik vrees dus het ergste...

maar hoe kan j zien/weten of je cpu is doorgebrand

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test het ding gewoon in een andere pc en kijk of hij daar ook hetzelfde doet, weet je zeker dat het niet aan een van je andere onderdelen ligt.
Vaak is ook wel aan de core te zien of die niet teveel beschadigt is om kapot te zijn.

Bij voorkeur, als je toch goed wil gaan testen, is het testen op een systeem met een debugger erin, zie je zo wat er fout gaat.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Een doorgebrandde CPU is verkleurd, je moet echter wel vaker met Athlon (XP) cpu's gewerkt hebben wil je dat goed zien.

Een gebakken core is donkerder van kleur. De onderkant wil ook nog wel eens verkleuren, dit gebeurt pas als de CPU echt warm wordt. Meer richting de 80 graden gok ik.
Als het zichtbaar is aan de onderkant is het in het midden van de CPU. Een donkerkleuring vlekje wordt het dan.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Misschien heeeeeeeeel toevallig;

Zit je power button (aan/uit knop) niet vast of maakt ie slecht contact nadat je hebt lopen prutsen in je bak? Ja heel waarschijnlijk maar toch het checken waard. Start anders je PC eens op d.m.v de 2 pinnetjes van power on / boot. Ff heel kort verbinding met elkaar te laten maken d.m.v een schroevendraaier oid.

Succes iig.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

wel pasta er weer tussen gedaan?

edit dan heb je daar je probleem. De mijne deedt ook zo en kwam omdat de koeler nauwelijks contact maakte met oppervlak core.

Opnieuw geleidingspasta erop en draaien maar.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 02:37 ]

• -weenie-
okej ik ga straks ffies pasta-tje halen... verder op de dag verslag hoe t is gegaan...

• -weenie-
ik heb nieuwe pasta gehaald de boel ontdaan van ouwe zooi, en nu blijft me pc netjes aan... maar er gebeurt nog steeds niks :s

Verwijderd

Hoe bedoel je: "er gebeurt niks?" Hoor je de HD wel opspinnen etc. ? Alleen heb je geen beeld?

• -weenie-
alles gaat draaien, hdd's, lampjes knipperen van cdrom players, cpu fan, alles draait... maar daarna gebeurt er niks meer :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan denk ik toch dat je cpu het begeven heeft. Of je mobo, maar je zegt die al vervangen te hebben, dus lijkt me dat onwaarschijnlijk

• -weenie-
jah ik was er helaas al bang voor, alleen jammer dat die stinkerds in de winkel ook zeide dat me m-board verrot was :@

Verwijderd

Laat ik nou ook zo'n probleem hebben met een AMD 1400. De proc wordt wel warm maar krijg voor geen mogelijkheid beeld.. HDD spint, fans draaien, videokaart werkt maar geen beeld.

• -weenie-
ik heb nieuwe cpu gekocht AMD Sempron 2800+ en hij deed het meteen... CPU was dus heengegaan...

Verwijderd

8)7
Pagina: 1