Toon posts:

[debian] bind9 zoneedit domeinnaam zelf hosten

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey heren van het goede leven,

Na veel gezoek op dit forum en op google heb ik toch besloten dit topic te openen, aangezien ik er toch niet helemaal uitkwam.... Ik hoop trouwens dat dit topic zich in het goede forum bevindt!

Ter zake:
Ik heb besloten om een domeinnaam te registreren! Nou heb ik zelf een server draaien (debian, apache, bind9, etc.) En graag zou ik zelf die website willen hosten. Ik heb gelezen dat dat mogelijk is door je eigen DNS te draaien (dit doe ik ook!) en door zoneedit.com te gebruiken.
Nou zou ik graag het volgende willen vragen, zijn er mensen/personen die dit zelf ook doen... Zoja zouden die dan hun bind9 configuratie (+ zoneedit config) hier kunnen posten of uitleg geven over hoe je dit bereikt hebben?

Alvast bedankt! _/-\o_

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Misschien eens beginnen om uit te vinden hoe DNS werkt, en daarna eens beginnen met het lezen van de BIND docs ? D'r is zat over te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
igmar schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:56:
Misschien eens beginnen om uit te vinden hoe DNS werkt, en daarna eens beginnen met het lezen van de BIND docs ? D'r is zat over te vinden.
Moet ik bij zoneedit.com mijn domeinnaam als slave aangeven? of? ik heb overal gezocht maar kan weinig informatie vinden over zoneedit en bind9 in combinatie... Heeft iemand van jullie een mooi documentje? Is het misschien makkelijker om dns service van granitecanyon.com te gebruiken? Iemand daar ervaring mee?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 14:15 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als ik zo op de website kijk, biedt zoneedit alleen dns-services, geen registratie dus, en is op die manier een vervanger voor zelf bind draaien. De combinatie "zoneedit en bind9" is dus niet zo zinvol lijkt het.
Voor de rest mis ik echt een concreet probleem, naast "ik weet niet wat ik moet doen". De vragen die je stelt zijn makkelijk op te lossen door de basics van dns door te nemen, en er zijn genoeg voorbeelden en templates van zonefiles te vinden, bij mijn weten krijg je die zelfs bij een bind9 installatie.

Dit topic is gesloten.