Harde schijf ratelt als ik muis beweeg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webpoacher
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02 18:07
Als ik mijn muis van de laptop beweeg (maakt niet uit of ik dat via de touchpad, klit of externe muis doe) dan hoor ik mn harde schijf zachtjes ratelen. Het is zeker niet de geluidskaart want het gebeurd ook als ik alles demp. en ik hoor het echt bij de HD vandaan komen. Ook zie ik het processorgebruik wat stijgen als ik de muis blijf bewegen en ik kijk bij Windows taakbeheer onder prestaties. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Ik heb de laptop pas vrij ver uit elkaar gehaald (en ik heb het idee dat ik het hiervoor niet had..maar dat weet ik niet zeker).

Dit probleempje heb ik onder linux en onder windows 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik vermoed dat het geluid wel uit je speakers komt en wordt veroorzaakt door interferentie van verschillende signalen in je laptop. Veel laptops hebben hier last van aangezien alle electronica nou eenmaal een stuk dichter op elkaar gepakt zit dan in een ruime toren.

ff linkje zoeken...

deze bijvoorbeeld

[ Voor 44% gewijzigd door GA!S op 04-01-2005 00:50 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webpoacher
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02 18:07
Het geluid wordt wel een stuk zachter als ik de voeding eruit haal, maar het bestaat nog steeds wel een beetje. Maargoed, ik begrijp hieruit dat ik et maar moet negeren en dat er niks aan de hand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Nja, je kunt bv de irq van je geluidskaart even veranderen. Kijken of dat werkt :)

T'kan igg geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

RS_003 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:27:
Nja, je kunt bv de irq van je geluidskaart even veranderen. Kijken of dat werkt :)

T'kan igg geen kwaad
Webpoacher schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 00:26:

Dit probleempje heb ik onder linux en onder windows 200
Ik vermoed van niet. ;)

de betaler vervuilt