[iPod] Ervaringen batterij

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:57
Vorige week heb ik een iPod 20 GB (4e generatie) aangeschaft.Omdat ik vond dat de batterij wel erg snel leegliep ben ik die zelf maar eens gaan testen. Na de hem voledig te hebben opgeladen heb ik de nummers laten spelen op half volume met de Equalizer uit en de Ipod op hold.
Ik ben de test begonnen om 15:43 uur en al om 23:12 was de batterij voledig leeg.
Apple zelf geeft een batterijduur van 12 uur op. Nu verwachtte ik de 12 uur niet te halen maar een uur of 10 leek me toch wel redelijk. Mijn iPod heeft het slechts 7 uur en 29 minuten uit gehouden.En dit zonder hoog volume of het wisslen van nummers/playlists.

Is dit normaal? Of is de batterij niet goed? Hoe zijn jullie ervaringen met de batterij?

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Controleer ook even het volgende:
* Stond je backlight ook uit?
* Zijn de nummers niet te groot (nummers die veel schijfruimte in beslag nemen hebben een negatieve invloed op de batterijduur, gebruik dus bijv. geen WAV/AIFF/MP3 192 Kbps/etc...).
* Heb je ook de nieuwste firmware op de iPod staan?
* Sond je equalizer ook uit? (Equalizer aan kost meer energie)
* Volume maximaal / soundcheck aan? Volume iets lager zetten en/of soundcheck aan, zal je betterijduur moeten verbeteren.

[ Voor 25% gewijzigd door MacWolf op 04-01-2005 10:02 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ook schijnt het nog bij sommige mensen zo te zijn dat langzaamaan meer capaciteit lijkt te krijgen (dus de eerste keer doet ie het 4 uur, daarna 7 uur, daarna 10 ofzo, etc).
Zelf speel ik met een mix van allerlei 160-320Kbps mp3's (voornamelijk vbr) van verschillende lengte maar ook van 80MB, waarmee ie het zeker wel een uurtje of 12 (bijna 13 zelfs) volhoudt. Uiteraard met backlight en equalizer enzo uit.

[ Voor 9% gewijzigd door ACM op 04-01-2005 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Trouwens: mijn 3G iPod met initiele batterijduur van 8,5 uur wordt tegenwoordig ook iets minder. Zelf speel ik voornamelijk 160 Kbps AAC af.

Ik merk bij sommige heel lange nummers (van 10:00 of meer) dat de betterij een stuk sneller leeg gaat. Het is het overwegen waard om sommige nummers op te knippen in delen, als ze heel lang duren. Dan kan de iPod zo goed in de cache zetten wat te goede komt aan de batterijduur.

Apple geeft zelf aan dat in het ideale geval je nummers ongeveer 1 MB per minuut zijn (128 Kbps dus) en allemaal ongeveer een lengte hebben van 4 minuten. Op die manier kan de cache zeer effectief worden gevuld.

EDIT: Op intenet wordt door sommige mensen aangegeven dat de iPod soms een betere batterijduur krijgt wanneer deze opnieuw wordt geformatteerd, dus dat ik ook het overwegen waard.

[ Voor 13% gewijzigd door MacWolf op 04-01-2005 10:08 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08
Ik heb een first gen (5gb) iPod en die deed op zijn top (net nieuw) makkelijk 9 uur. Nu houdt hij het nog zo'n 5-6 uur uit. Niet slecht voor een apparaat dat ik al jaren heb. Al dat gemauw over batterijduur is schromelijk overdreven IMHO.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Mijn 1e generatie iPod die ik aan mijn broertje heb verkocht heeft ook nog steeds een batterijduur van 5 à 6 uur, maar ik kan me wel voorstellen dat niet alle batterijen kwalitatief gelijk zijn, maar ze moeten het minstens 1,5 jaar uithouden geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Thijs© schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 00:16:
Na de hem voledig te hebben opgeladen heb ik de nummers laten spelen op half volume met de Equalizer uit en de Ipod op hold.
Is dit normaal? Of is de batterij niet goed? Hoe zijn jullie ervaringen met de batterij?
Had je hem daarvoor al eens helemaal ontladen, dus leeg laten spelen tot hij helemaal uit gaat. De eerste paar keer dat je dat doet win je wat aan capaciteit.

Mijn 20 GB 4de generatie iPod (productiemaand oktober) redt het makkelijk 11 uur. Met gebruik in tussenpozen, verschillende albums, hogere volume etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:41:
[...]

Had je hem daarvoor al eens helemaal ontladen, dus leeg laten spelen tot hij helemaal uit gaat. De eerste paar keer dat je dat doet win je wat aan capaciteit.

Mijn 20 GB 4de generatie iPod (productiemaand oktober) redt het makkelijk 11 uur. Met gebruik in tussenpozen, verschillende albums, hogere volume etc etc.
Ik test hem nog wel een keer nu dat de batterij helemaal ontladen is na de eerste test.Ook heb ik nu sound check aan Hopen dat ik er idd wat uurtjes bij krijg....

[ Voor 3% gewijzigd door The_Thijs© op 04-01-2005 12:41 ]

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
mijn ipod 20gb 4eg, staat al 12.5 uur en doet het nog steeds, ik heb m dus op shuffle gezet, EQ uit verlichting uit, en op hold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik sinds November ook een 4G 20gb iPod, ik denk dat mijn batterij zo'n 8 uur meegaat. Toevallig dat ik em net aan het opladen ben, dus ik ga em ook even testen als ie vol is. Ik heb m'n volume overigens meestal wel voorbij het midden (rond 70% denk ik) dus gaat ie wel sneller op, ook heb ik gewoonlijks de backlight aan, EQ uit en clicker ook uit.

Ik zal m'n resultaten posten }:O

[ Voor 9% gewijzigd door Terryb47 op 08-01-2005 03:25 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:10
Ik heb zelf een iPod 3e generatie, maar ik merkte ook dat ik de gegeven 8 uur niet haalde. Dus ik heb nog een keer een test gedaan om te kijken hoe ver ie het zou schoppen, maar in het ideale geval (volgens Apple's aanwijzingen) was ie na 5 uur leeg. Beetje jammer dus, maar als je batterij dan niet voldoet (dus het voor minder dan 70% van de aangegeven tijd uithoudt) kun je gewoon een service-requestform insturen van http://www.apple.com/nl/support. De link voor een 'normale' service-request gebruiken (niet voor het vervangen van een batterij). Iets later in de aanmelding kun je aangeven dat de batterij de aangegeven duur niet haalt.

Dag later geeft een koerier een pakje af waarin je jouw iPod kunt verpakken. Als je dat hebt gedaan, kun je UPS opnieuw bellen voor een afspraak om hem weer op te halen (kan nog dezelfde dag gebeuren). Ongeveer een week later heb je een nieuwe als het verloopt volgens mijn ervaring :)

Mensen mogen wel zeggen dat een iPod duur is, maar ze zijn niet moeilijk met het vervangen van je apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mijn eerste iPod (1G) was na 2 jaar helemaal op, compleet brak. Batterij haalde net 3 seconden op eigen kracht. Ik heb inmiddels daar wel een nieuwe batterij ingepropt en hij doet het naat behoren.
De 4G iPod die ik inmiddels al een half jaar heb heeft nog geen krimp gegeven, die trekt lange gebruiktijden en onregelmatig opladen... Heerlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
edit: heb m'n iPod sinds 5:15 vanochtend aanstaan, het is nu 18:40 en doet het nog steeds :Y) (da's toch al 13,5 uur!)

geen EQ, geen soundcheck, volume staat op half en geen backlight. (staat op shuffle) af en toe nummers skippen, sta er versteld van. lijkt wel alsof ie nu veel langer meegaat dan wanneer ik om de dag luister.

[ Voor 35% gewijzigd door Terryb47 op 08-01-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:54

Polycom

Poes van goud

ja maar dat is zonder je ipod aan te raken, en aangezien je dat je hem zeker wel eens aanraakt om nummer te wisselen is dit gewoon een onzin test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Maar zo test een fabrikant wel het batterijverbruik. Wie weet plug jij je iPod wel in op je audiosysteem van je restaurant en laat je 'm de hele dag shufflen. (:z)

Zo ook worden autoradio's over het algemeen op 14 Volt getest, op 12V kom je ook nooit aan het opgegeven vermogen.
Zo werken die dingen gewoon.

Maar ook ik had 't met mijn 4G iPod, ging echt een keer of 5 overheen voor 'ie echt z'n volle capaciteit leek te hebben. Ik gebruik 'm niet zo heel veel, maar schat de accuduur op zo'n 8 tot 10 uur, met vrij veel skippen, en veel sets van dik 2 a 2.5 uur.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
M'n iPod is net uitgegaan om 20:10 dus m'n batterij heeft toch bijna 15 uur uitgehouden _/-\o_ ik hou voortaan m'n backlight uit.

Waarom is dit een onzin test? De topic heet: [ervaring met batterij] en aangezien die van de topicstarted amper 8uur mee gaat was ik ook benieuwd naar mijn eigen batterij. Als ik m'n iPod helemaal niet zou aanraken was ie nog langer meegegaan. Ik ben in ieder geval erg blij mee dat die langer meegaat dan de door Apple geclaimde 12uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:54

Polycom

Poes van goud

Ik vind het vergelijkbaar met een auto test

'De fiat pand haalt 210 km per uur'

Uhh ja, maar waar rij je 210 km en hoe lang duurt het voordat je bij de 210 km zit?

Dat soort dingen zeggen ze er nooit bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:07
ik heb een 1st gen 5gig'er en heb geen idee hoe lang de batterij meegaat, wel lang genoeg iig.

wat ik wel merk is dat wanneer ik hem vol laad en een week later wil luisteren, de accu leeg is, zonder dat deze gebruikt is. Dat dit na een aantal maanden gebeurt lijkt me geen probleem, maar bij mijn iPod gaat het wel snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 14:02

Apache

amateur software devver

Ik heb ook al wel gelezen dat de eerste malen opladen zorgen voor een abtterijduur van 8uur bij de 4G, op ipodlounge als ik me niet vergis, k'heb de batterijduur van mijn 4G nog niet getest, maar ik gebruik hem dagelijks en lees veel uit de notes , zelfs hele e-books en dat doet hij erg goed :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
De 2e test is al weer een aantal dagen achter de rug :P maar ik ben een tevreden mens. Hij heeft het ongeveer 13 uur uitgehouden... Waarschijnlijk moest de acuu ff inkomen of zo :Y)

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
The_Thijs© schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:37:
[...]

Ik test hem nog wel een keer nu dat de batterij helemaal ontladen is na de eerste test.Ook heb ik nu sound check aan Hopen dat ik er idd wat uurtjes bij krijg....
Wat is die soundcheck functie eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:12
da_rippah schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:20:
[...]

Wat is die soundcheck functie eigenlijk?
goede vraag.. iemand die het weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 21:12
Het kan aan mij liggen, maar meot Apple daar niet echt aandacht aan gaan besteden?

-Creative Zen Touch
-iAudio m3(of l :P)
-Creative Micro (Ja, die heeft hetzelfde, maar is wel 1 inch model!)
-iRiver Hxxx
-Sony HD-x

En vele anderen halen meer uit hun batterij! Dit was voor mij al een reden om nooit een iPod aan te schaffen, ik vind het ook een beetje te 'poser'.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Morphine schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:16:
[...]

goede vraag.. iemand die het weet ?
De nummer blijft op zelfde geluidsniveau als je huidige nummer. Het voorkomt dat je je kapot schrikt als er van nummer verandert :P

@phantom_Dream
Apple heeft misschien een andere visie bij het ontwerpen/maken van een iPod?
Je kunt zien dat een iPod veel dunner is dan de concurrentie. Ik denk dat Apple daar bewust voor gekozen heeft en daar moest de accu wat aan speeluren inleveren.
Soms kun je niet alles hebben :P

[ Voor 34% gewijzigd door O.D.Smolik op 10-01-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
coptician schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:54:
Het kan aan mij liggen, maar meot Apple daar niet echt aandacht aan gaan besteden?

-Creative Zen Touch
-iAudio m3(of l :P)
-Creative Micro (Ja, die heeft hetzelfde, maar is wel 1 inch model!)
-iRiver Hxxx
-Sony HD-x

En vele anderen halen meer uit hun batterij! Dit was voor mij al een reden om nooit een iPod aan te schaffen, ik vind het ook een beetje te 'poser'.
Ik vind dat de bovengenoemde fabrikanten, iAudio uitgezonderd, verschrikkelijk lelijke spelers maken (vooral creatives en rio): voor mij een goede reden om er niet eens over na te denken om er zo 1 aan te schaffen :+ natuurlijk heeft elke speler (incl. de iPod) zo zijn eigen minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 20:00
Het apparaatje mag dan niet de grootste batterij hebben, als ik ergens van terug kom en ik heb mijn iPod gebruikt dan ligt ie vaak dezelfde dag wel weer aan de computer om via daar af te spelen. Ik heb mijn docking station aan de stereo gekoppeld en de oplader via de fire-wire kabel aan het dock gekoppeld. Hierdoor laadt het apparaat in elke situatie dat ik 'm thuis gebruik op. Ik heb 'm sinds dat ik 'm heb (6 november) nog nooit helemaal leeg gehad, denk het meest leeg een keer 50% was. Ik zal ook eens een keer zo'n test doen, kijken hoever ie komt.

Edit: heb 'm om 16:52 aangezet, kijken of ie 01:00 haalt. Morgen ga ik 'm al vroeg aanzetten kijken hoever ie dan komt. De manier waarop ie nu speelt is:

- Alle nummers in shuffle
- Volume 85% (standaard bij mij)
- EQ uit
- Soundcheck uit
- Backlight af (gaat ook uit na 5 sec.)
- Clickwheel geluid uit
- Hold aan
- Alle nummers 128 Kb/ps, variërend van 1 tot 12 minuten, meest rond de 4-5 minuten.

[ Voor 65% gewijzigd door Wutroe op 11-01-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
22:30: iPod staat nu ruim 5,5 uur aan en de batterijmeter geeft aan nog ongeveer 15% over te hebben. Weet niet of ie aan het eind nog wat langer doorgaat, maar ik denk niet dat ie 01:00 uur gaat halen. Maar omdat hierboven staat dat de iPod na een paar keer leeg te zijn geweest een langere batterijduur krijgt, ga ik morgen weer kijken wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
00:20: De iPod is gestopt met spelen en uit gegaan. Hij heeft het dus 7.5 uur uitgehouden, ik begin over een aantal minuten met de volgende test, met precies dezelfde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
Poekoek schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:56:
00:20: De iPod is gestopt met spelen en uit gegaan. Hij heeft het dus 7.5 uur uitgehouden, ik begin over een aantal minuten met de volgende test, met precies dezelfde instellingen.
Waarschijnlijk haalt hij nu dus wel (ruim) de 12 uur. Bij mij ook: eerste test maar 7 uur en de 2e nadat de batterij dus voledig ontladen en weer opgeladen was haalde ik tegen de 13 uur.

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
The_Thijs© schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:20:
[...]

Waarschijnlijk haalt hij nu dus wel (ruim) de 12 uur. Bij mij ook: eerste test maar 7 uur en de 2e nadat de batterij dus voledig ontladen en weer opgeladen was haalde ik tegen de 13 uur.
Ik zit nu op bijna 5 uur en de batterij is nog 55% vol, al stukken beter dan gisteren. Daarbij komt ook nog dat wanneer de iPod aangeeft dat ie leeg is dat ie nog wel een uur doorgaat (was gisteren bij mij wel zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 21:01
ik heb nu al problemen met mijn ipod batterij merk ik, gisteren opgeladen en vandaag al een batterijbalkje dat op 0% zit :/ :| :X. en ongeveer een uurtje geluisterd 8)7 :(
te zwaar gebruikt lijkt me

ik ben nu precies 1 jaar in het bezit van een 3g 30gb ipod, ik ga de batterijduur testen.

is er iemand hier die weet hoe duur het vervangen van de batterij kost? bij het vervangen krijg je een ipod van iemand anders met nieuwe batterij |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
http://www.mdsbattery.co....e.asp?ProductGroupID=1553

Hier kun je een nieuwe batterij voor je iPod 3G kopen, wel even checken welk type je hebt.

--

Ik ben nog steeds bezig met mijn batterij test en de iPod zit nu op 12,5 uur. Dit kun je dus nogal een verbetering noemen. Er staat nu nog één streepje in de indicatie van de batterij en mijn ervaring van gisteren is dat de iPod met geen streepjes in de batterij-indicator nog zo een uurtje doorspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Om 01:40 was de iPod gisteren leeg, dus heeft ie ruim 13,5 uur gespeelt! Ik ga het zondag nog een keer proberen, wellicht speelt ie dan nog langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Nu online
wei_zhu schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 00:14:
ik heb nu al problemen met mijn ipod batterij merk ik, gisteren opgeladen en vandaag al een batterijbalkje dat op 0% zit :/ :| :X. en ongeveer een uurtje geluisterd 8)7 :(
te zwaar gebruikt lijkt me

ik ben nu precies 1 jaar in het bezit van een 3g 30gb ipod, ik ga de batterijduur testen.

is er iemand hier die weet hoe duur het vervangen van de batterij kost? bij het vervangen krijg je een ipod van iemand anders met nieuwe batterij |:( |:(
Ik heb een vergelijkbaar 'probleem'.
Ik merk dat als als ik met een volle iPod uit huis loop... en hem na laten we zeggen: 2 uurtjes in de kou aan wil zetten...
Ik de batterij 'leeg' melding krijg... en mijn iPod dus uitvalt... :'(
(MAARgoed zo koud is het ook nog niet buiten , boven het vriespunt iig)...

Na wat onderzoek blijkt echter dat als ik mijn iPod weer naar binnen meeneem...
Hem daar weer eventjes laat 'opwarmen' mijn iPod het weer, met toch nog redelijk wat energie in hem, gewoon weer doet... :+
Ik heb daarna nog gewoon +/- 3 uurtjes kunnen luisteren...
Het is dus niet zo dat de batterij volledig ontladen was buiten...

Nu het akkelige punt dat mijn garantie precies tot vandaag loopt :(...
Maar ff met apple gebelt en ik kan hem gewoon deze maand nog aanmelden zonder problemen (om hem te laten vervangen)....
Ik ben benieuwd...

PS: Het gaat hier over een 3g iPod van dus 1 jaar oud ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MasterM op 13-01-2005 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Laatst online: 07-10 21:01
gisteravond na mijn post heb ik de ipod nog even aan de pc gehangen om 1 nummer te kopieren, daarna erafgehaald en ik had toen weer een batterijbalkje van ~25% nadat ik enkele nummers luisterde 8)7 :/

@ die post ergens hierboven:

ik laat dat verwisselen van de batterij liever aan apple over, ik ben niet zo'n doe het zelver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zondag een iPod 4e gen. 20Gb (2e hands) . Net een batterijcheck gedaan met shuffle uit, EQ uit, backlight uit, volume op de helft en hold aan. Ik kom uit op net iets minder als 10 uur. Nu vroeg ik me af: moet je de batterij nu juist zo min mogelijk leeg laten lopen voor je hem herlaadt of moet je hem nu juist compleet leeg laten lopen voor je hem herlaad (ik heb er verschillende dingen over gehoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Volgens Apple moet het niet uitmaken: http://www.apple.com/nl/batteries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 10:51
de 1e keer haalde ik 4.5 uur ofzo
via itunes vol boost op 100% dan op me ipod zelf vol van 20/30% gaat dan hard zat eq uit enzo :)
Als ik dan beetje zoek afspeel etc haal ik 13/14 uur, heb 1 keer net geen 15 uur gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ipod met click wheel 20 gb. 4e generatie? 3e? weet ik veel. in ieder geval vind ik dat de batterij inderdaad wel te snel op raakt. Het lijkt gewoon wel alsof het metertje gewoon voor je neus leegloopt terwijl je aan het scrollen bent. Ook heb ik soms het gevoel dat hij gewoon leeg zit te lopen als je hem een dag ofzo niet gebruikt. Aan het eind van de middag zit ie halfvol. Dan zet je hem uit en de volgende middag zet je hem aan en is ie ineens bijna leeg. Mooi apparaat, maar die batterij is ******, ***** en *********

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt uit, dat sowieso, alleen is mijn redoxkennis niet zo goed dat ik kan zeggen wat beter is. iemand die meer verstand heeft van Lithium ion batterijen en diens werking?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het hier al voorbij gekomen is, maar ik heb vaak bij het aanzetten (zelfs wanneer de ipod net opgeladen is) dat je het Apple logo tezien krijgt en dat je hem vervolgens een aantal keren moet aan/uit zetten voordat hij goed te gebruiken is.

Het gaat hier om een 3G 20 GB. Ik gebruik de Ipod niet heel vaak en zorg er altijd voor dat de batterij eerst volledig ontladen wordt, alvorens ik hem weer aan de netspanning hang. De batterij zal dus zeg maar nog niet versleten zijn. Blijf het toch steeds irritant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Apple raadt juist aan de batterij regelmatig op te laden, en niet helemaal te ontladen.

En ik zat nog te denken, die 12u wordt misschien gehaald met een paar mb aan muziek, op een zo min gefragmenteerd mogelijke schijf. Ook zo'n puntje waar fabrikanten hun voordeel uit kunnen halen met testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Mijn 3G heeft het gehad hoor, vroeger (jaartje geleden) makkelijk de 8 uur, nu 3/4 uur. Maand geleden was dat 10 minuten, en daarvoor een uur. Zodra ik m'n iPod een paar dagen niet meer aanraakte deed de batterij het weer iets beter.

Dat batterijverhaal is voor mij dus geen fabeltje, maar de koude, harde, pijnlijke realiteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Zelf heb ik een 4G 20GB iPod. Een kleine 2 weken terug uit Amerika over laten komen.
In het begin was deze vrij "snel" leeg. Ik moet zeggen dat na deze een aantal malen volledig op geladen te hebben, de capaciteit aanzienlijk verbeterd is.
Zo ben ik nu al vanaf vanmorgen 7.00 uur aan het luisteren. Het streepje van de accu staat al geruime tijd "tegen de kant| om het zo te zeggen.
Backlight staat aan, shuffle en regelmatig van playlist gewisseld. EQ staat uit.
Ik heb nog geen volledige test uitgevoerd, ik denk dat ik hem eens een volle test geef.
In ieder geval toch een kleine 5 a 6 uur op nog geen 1/3 batterij capaciteit... best netjes

[ Voor 10% gewijzigd door Calitomnication op 14-03-2005 12:51 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Ik hoor van alle kanten andere verhalen:

-Op de website van apple (http://www.apple.com/nl/batteries/) staat dat het niet uitmaakt of je je batterij leeg laat lopen alvorens je hem oplaadt of hem tussentijds bijlaadt.

-Hier lees ik mensen die een batterij test doen en hem daarvoor helemaal laten ontladen. Nadat dat een paar keer gebeurd is de capaciteit toeneemt.

Kan iemand mij vertellen wat je nu beter wel en niet kunt doen:
tussentijds bijladen of juist lekker leeg laten lopen?

Dat was mijn eerste vraag

Twee: Als ik m'n Ipod heb opgeladen en hij aangeeft datie volledig vol is zet ik hem aan. Vervolgens zie ik binnen 5 minuten het batterij indicatie streepje teruglopen.. Hebben meer mensen dit? Kun je hier wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Antw. 1: [rml]Hydraulik-Phunk in "[ iPod] Ervaringen batterij"[/rml]

Antw 2: Heb ik ook wel eens, alleen let ik er niet op. Zolang 'ie verder normaal doet is er niks aan de hand toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

christiaann1985 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:37:
Twee: Als ik m'n Ipod heb opgeladen en hij aangeeft datie volledig vol is zet ik hem aan. Vervolgens zie ik binnen 5 minuten het batterij indicatie streepje teruglopen.. Hebben meer mensen dit? Kun je hier wat aan doen?
Ik heb juist dat als ik hem aan zet hij soms op de helft staat en als ik een tijdje m'n Ipod aan heb gehad, dat hij dan op bijna vol staat. Over het algemeen ben ik me weinig meer gaan aantrekken waarop het streepje staat. Ik weet meestal toch wel wanneer ik er zoveel naar heb geluisterd dat hij weer opgeladen moet worden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 07:15
Een eindje geleden heb ik een bespreking van batterijen gelezen in test-aankoop.
Bij lithium-ion batterijen is het blijkbaar zo dat ze "slijten" door op te laden, als je zo'n batterij volledig leeg laat lopen, en dan pas oplaad, geraak je maar aan 500 laadcycli. Als je em weer oplaad wanneer hij maar 50% leeg is, kan je em 5000 keer opladen. Dit was enkele maanden geleden, dus de cijfers (100%leeg = 500cycli en 50% leeg = 5000 cycli) kunnen al wel wat verschoven zijn.

CONCLUSIE: je batterij gaat het langst mee als je ze zo vlug mogelijk weer oplaad, (-->verkeerd verwoord) zo weinig mogelijk laat leeglopen.

quote van de site van apple: De meeste lithium-ionbatterijen laden via een snel laadproces op tot 80% van de totale batterijcapaciteit en schakelen daarna over op druppellading.
Bij snellading wordt er een hogere laadstroom gebruikt, waarvan de batterijen sneller kapot gaan, dit was toch zeker zo van Ni-Cd en Ni-MH batterijen. Waarschijnlijk speelt dit mee in het effect van de Li-ION batterijen, je mag ongestraft een stuk van de snellading overslaan als er nog een restlading op de batterij stond, aangezien deze totaal geen geheugeneffect kent.

[ Voor 36% gewijzigd door naftebakje op 14-03-2005 18:37 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

naftebakje schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:28:
Een eindje geleden heb ik een bespreking van batterijen gelezen in test-aankoop.
Bij lithium-ion batterijen is het blijkbaar zo dat ze "slijten" door op te laden, als je zo'n batterij volledig leeg laat lopen, en dan pas oplaad, geraak je maar aan 500 laadcycli. Als je em weer oplaad wanneer hij maar 50% leeg is, kan je em 5000 keer opladen. Dit was enkele maanden geleden, dus de cijfers (100%leeg = 500cycli en 50% leeg = 5000 cycli) kunnen al wel wat verschoven zijn.

CONCLUSIE: je batterij gaat het langst mee als je ze zo vlug mogelijk weer oplaad, zo weinig mogelijk laat leeglopen.
Hier wil toch even kanttekening maken op je conclusie. Het is aangeraden om je accu nooit helemaal leeg laten lopen en dan weer te laten.
Dus ik trek de conclusie even opnieuw.
CONCLUSIE: je batterij gaat het langst mee als je ze zo vlug mogelijk weer oplaad, zo weinig mogelijk laat leeglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
O.D Smollik: das wat ik bedoel, opladen voor hij leeg is==> zo snel mogelijk opladen, het is idd niet zo duidelijk verwoord, het is veranderd.
En als iemand mijn verhaal kan bevestigen (of ontkrachten), ga ervoor, want ik weet ook niet alles :P

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tja, ach, mijn 3G Ipod houdt het ook nog geen 5-6 uur uit. Ik ga binnenkort zelf maar een nieuwe accu erin zetten. Heb op internet de volgende gevonden:
eshop.macsales.com 850mAh $25.99
www.mdsbattery.co.uk 850mAh 28.49 pound
www.ipodreparatie.nl 850mAh 37.50 euro

Wel interessant is dat ze allemaal een hogere capaciteit hebben dan de originele accu. Ben zeer benieuwd :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
naftebakje schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:40:
O.D Smollik: das wat ik bedoel, opladen voor hij leeg is==> zo snel mogelijk opladen, het is idd niet zo duidelijk verwoord, het is veranderd.
En als iemand mijn verhaal kan bevestigen (of ontkrachten), ga ervoor, want ik weet ook niet alles :P
Het onderzoek van Poekoek ontkracht dit behoorlijk:

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om dan ook maar even meteen mijn 'test-resultaten' aan de buiten wereld te showen:

Eerste test: rond de 11 uur
Tweede test: 15 uur en 33 minuten om precies te zijn...

Dus mij hoor je niet klagen over de accuduur... (voorlopig dan ;) )

Maar is het idd zo dat je beter je batterij niet helemaal kan laten leeglopen?! Had ik nog nooit gehoord, gelukkig weten we het dan bij deze... Dank hiervoor!

Adios,
Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
christiaann1985 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:15:
[...]

Het onderzoek van Poekoek ontkracht dit behoorlijk:

:?
Neen, als je pc 1 dag stabiel draait als je proc 100°C heeft, wil dit nog niet zeggen dat hij even lang zal meegaan als een proc die constant 30°C heeft....

Ik heb het over de levensduur van de batterij, niet over hoelang je met een lading doet. Want hoelang je met een lading doet is van tig factoren afhankelijk, bijvoorbeeld temperatuur van de batterij heeft enorme invloed, temp van de proc in je ipod, fragmentatie van je bestanden, welke liedjes je speelt, volume, als je wil zelfs het vermogen dat afhankelijk is van de frequentie --> lage tonen verbruiken veel meer energie,..........................................

[ Voor 23% gewijzigd door naftebakje op 14-03-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Ben vandaag even langs de Apple shop gelopen. Advies:
de eerste keer helemaal vol laten lopen en dan helemaal leeg laten lopen. Vanaf dan maakt het niet meer uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 11:51

Daklem

Audio Nerd

Ik heb reparatie aangevraagd voor mijn ipod. Mijn batterij is de laatste tijd al na 6 uur luisteren leeg, met backlight, EQ uit.

Ik heb mijn ipod nu iets langer dan een half jaar. Dus ik ben benieuwd hoe lang het duurt wanneer ik een nieuwe krijg van apple. Ik hoop wel dat als ik een gereviseerde krijg, dat hij niet te bekrast is.

Iemand ook al eens reparatie aangevraagd voor een iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:04

KroeT

[...]

Als je een gereviseerde krijgt, heeft ie als het goed is een nieuwe metalen achterkant. Krasloos dus. Tenminste, met mijn geringe ervaring mbt reparaties (1x), trek ik die conclusie ;)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb ook een reparatie aangevraagd vandaag.
ben benieuwd... heb vandaag getest en mijn batterij ging 2 uur en 3 minuten mee... niet normaal dus..

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

ik had gisteren een briefje van UPS in de bus gevonden, dat ze vandaag nog een keer langs zouden komen met het pakje voor mijn iPod. Ik heb de hele dag gewacht, wat denk je.... zijn ze niet geweest.

Hoe genaaid voel je je dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Hoe testen jullie dat dan? Ipod aanzetten en er vervolgens 13 uur naast gaan zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-10 10:18
Ik draai eigenlijk alleen maar trancelivesets van 60 tot 180 minuten en dan merk ik duidelijk dat de batterij 25% korter speelt dan wanneer ik losse nummers speel. De tip om lange nummers te knippen lijkt me niet alleen arbeidsintensief maar ook niet heel praktisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da_rippah schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:28:
Hoe testen jullie dat dan? Ipod aanzetten en er vervolgens 13 uur naast gaan zitten :?
>:)
1. Aanzetten, begintijd opschrijven
2. Af en toe de indicator checken.
3. Als er nog 1 streepje is, wacht je even.
4. Op een gegeven moment stopt 'ie.
5. Tijd opschrijven.
6. Verschil tussen begin en eindtijd berekenen = speelduur.

Ofzo B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Ik test gewoon met normaal gebruik. dus af en toe een ander album/playlist aanzetten. backlight uit! en dan doet ie het maar een uurtje of 6! Wat toch verdomde weinig is, en ik heb hem al een half jaartje.

Als ik hem een uurtje aan heb staan staat de batterij indicator al op de helft. Dat lijkt me niet echt normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Je kan altijd nog proberen om de hele iPod te wissen, opnieuw te formatteren, firmware opnieuw te installeren en je nummers er weer opzetten. Het schijnt dat dit in sommige gevallen batterijproblemen oplost (misschien vanwege fragmentatie?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Zo. Heb vandaag een nieuwe accu gehaald en er zelf ingezet. Jonge, die accu is kleiner dan ik dacht. Ongeveer 3x4.5cm en 4 mm dik. Openen van de iPod ging (met wat moeite), maar daarna was het een fluitje van een cent. Harddisk effe eruit halen, accu wisselen, alles weer netjes erin zetten en deksel er weer op. Meteen maar aan de lader gehangen en morgen eens kijken hoelang ie nu loopt.
In elk geval kan je zo je iPod ook buiten garantie weer van een frisse accu voorzien :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he mircokid welke versie van de ipod heb jij?

ik vraag me af of een G4 ook te openen is
mijn accu houd het nu perfect uit
ik kan 2 schooldagen vooruit als ik hem vol oplaad
maar gewoon voor later als de batterij zwakker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Ik heb de 3G. De 4G zit volgens mij hetzelfde in elkaar, alleen andere voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Microkid schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 20:37:
Zo. Heb vandaag een nieuwe accu gehaald en er zelf ingezet. Jonge, die accu is kleiner dan ik dacht. Ongeveer 3x4.5cm en 4 mm dik. Openen van de iPod ging (met wat moeite), maar daarna was het een fluitje van een cent. Harddisk effe eruit halen, accu wisselen, alles weer netjes erin zetten en deksel er weer op. Meteen maar aan de lader gehangen en morgen eens kijken hoelang ie nu loopt.
In elk geval kan je zo je iPod ook buiten garantie weer van een frisse accu voorzien :)
Hoe open je een iPod eigenlijk? Met een mesje wrikken ofzo? En blijft het dan wel zitten als je de achterkant er weer op doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Openen: heeeeeel voorzichtig. Ik kreeg er 2 nylon tooltjes bij (soort schroevendraaier/wig). Als je het metaal en plastic wat verschuift krijg je een kleine spleet. Daar kan je dan die wig in frutten en dan voorzichtig de spleet wat groter maken. Langs alle kanten zitten clipjes, zodra je er een paar los hebt gaat het verder vrij makkelijk. Op de site van newertech staan instructievideo's (heb ik ook als voorbeeld gebruikt ;) )

3G filmpje : http://eshop.macsales.com...ge=Video/ipod/3g/low.html

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 19-03-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Laatst online: 09:32
Microkid schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 21:39:
Openen: heeeeeel voorzichtig. Ik kreeg er 2 nylon tooltjes bij (soort schroevendraaier/wig). Als je het metaal en plastic wat verschuift krijg je een kleine spleet. Daar kan je dan die wig in frutten en dan voorzichtig de spleet wat groter maken. Langs alle kanten zitten clipjes, zodra je er een paar los hebt gaat het verder vrij makkelijk. Op de site van newertech staan instructievideo's (heb ik ook als voorbeeld gebruikt ;) )

Wel mooi dat het zo makkelijk ging!
Alleen waar had je die batterij besteld? en had je één met grotere capaciteit besteld?

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:53

Maximus

There is no substitute

Ik zie nu dit topic pas, het gaat over de batterij van de iPod Mini van mijn moeder. Deze ging maximaal 3 uur speeltijd mee over 2 dagen, er waren verder geen backlight / EQ of Soundcheck ingeschakeld. Hier heb ik Apple over gebelt en hij is opgehaald. Verder hebben we er nog niets over gehoord, echter als er nieuws is omtrent de iPod mini en de ganrantie kwestie zal ik updaten :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Microkid schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 21:39:

En hoe bevalt de nieuwe accu? Ik las op repod.nl dat je ook een betere accu kan laten inbouwen, meer ampères dus. Goed om te weten als ik merk dat mijne minder wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Na de 1e keer opladen heeft ie het ruim 9 uur uitgehouden. Beter dan die crappy 4-5 uur. Ik ga er van uit dat de accu na een paar keer laden ook nog wel wat beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik zal mijne binnenkort ook eens even testen. Ik heb namelijk sterk de indruk dat hij nevernooit de 12 uur haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Laatst online: 25-07-2022
is de batt. van de Ipod Photo eigenlijk beter dan de 4g? of zit daar geen verschil in? :)

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Op de Apple-site staat dat de Photo 15 uur mee gaat, de 4G 12 uur. Volgens mij kon je dit zelf ook wel even opzoeken opde Apple site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Laatst online: 25-07-2022
Poekoek schreef op zondag 20 maart 2005 @ 23:36:
Op de Apple-site staat dat de Photo 15 uur mee gaat, de 4G 12 uur. Volgens mij kon je dit zelf ook wel even opzoeken opde Apple site.
ja ik had het idd gelezen, alleen ik hoor mensen al snel zeggen dat de 4g na een tijdje nog maar 8uur speeltijd heeft, ik vroeg me af of iemand dat ook wist van de Ipod Photo

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Als ik mijn EQ aanzet op "veel laag" dan is het geluid niet mooi. De bas wordt vervormd. Heeft dit te maken met mijn hoofdtelefoon, dat deze niet genoeg laag aankan, of is het uitgangssignaal al zo dat het niet meer mooi kán klinken?
Wat zijn hier de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is er uberhaupt bekend wat de levensduur van zon batterij is? Vervangen kun je ze namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:35
Y0ur1 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:21:
Is er uberhaupt bekend wat de levensduur van zon batterij is? Vervangen kun je ze namelijk niet.
Vervangen kan dus wel en daarom is het misschien handig om eerst dit topic door te lezen, voordat je dat post. Er staan namelijk meerdere reacties in alleen al dit draadje die hierover gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 23-03-2005 12:23 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Laatst online: 09-10 16:38
Hydraulik-Phunk schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:08:
Apple raadt juist aan de batterij regelmatig op te laden, en niet helemaal te ontladen.

En ik zat nog te denken, die 12u wordt misschien gehaald met een paar mb aan muziek, op een zo min gefragmenteerd mogelijke schijf. Ook zo'n puntje waar fabrikanten hun voordeel uit kunnen halen met testen.
Mag je een Ipod zomaar defragmenteren? Zoja levert dit een snelheidsverbetering op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
hoe lang duurt het voordat je wat te horen krijgt nadat ze je ipod op hebben gehaald?

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 02:27
Rick85 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:06:
[...]

Mag je een Ipod zomaar defragmenteren? Zoja levert dit een snelheidsverbetering op?
niet mag, maar kan je hem defragmenteren bedoel je
en als het kan dan wordt ie uiteraard sneller, scheelt onder andere bij het opstarten

[ Voor 7% gewijzigd door Murcielago op 30-03-2005 15:06 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even zo wat reacties op verschillende posts:

Batterij van 3de Gen en 4de Gen zijn verschillend. Tevens zijn er verschillende type batterijen in de 4G. Apple is natuurlijk ook steeds op zoek naar iets grotere capaciteiten.

Alle iPods zijn open te maken en de batterij is te vervangen. Van de 1ste generatie tot de shuffle.

Als je defragmenteerd dan hoeft de kop gewoon minder heen en weer om liedjes op te halen, dit komt batterij ten goede. Als je nooit liedjes wisselt/verwijderd etc, heeft het echter niet veel zin.

De speelduur kan je ook bepalen door te kijken naar de laatste keer dat een liedje is afgespeeld. iPod dus gewoon aanzetten, start tijd noteren. Als hij "op" is aan iTunes aansluiten, even sorteren op laatst afgespeeld. Het is dan wel nodig om de iPod even op "handmatig" te zetten.

Door het volledig ontladen en daarna weer volledig opladen, geef je de batterij een kleine boost. Dit omdat als hij leeg is er een lange tijd met hogere stroom opgeladen wordt. Echter het is ook weer niet goed om altijd een Li-Ion batterij volledig te ontladen. Zoals met zoveel dingen in de wereld, veel van hetzelfde is nimmer goed. Laad de batterij normaal gesproken dus gewoon op, waarbij je dus niet wacht tot deze helemaal leeg is. En als je denkt, "hmm, moet mijn kamer ook maar weer eens opruimen" laat de batterij een keer leeglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Laatst online: 09:32
Vandaag me nieuwe 2200mAh accu binnen voor me 2nd gen ipod, alleen der zaten geen tools bij om em te openen dus die krijg ik nog toegestuurd.
Zodra ie erin zit, laat ik wel even weten hoe de accu bevalt en of die het volhoudt ;)

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Laatst online: 11-10 19:52

Blauw

De Schreeuw

Even een kleine schop omdat ik het niet zo heel nuttig vind om een nieuw topic hiervoor te openen.

Met die nieuwe ipod mini krijg je er geen netstroomadapter meer bij. Nu wil het zo dat mijn vader de oudere ipod mini heeft waar er nog wel eentje bijzat. Kan ik die ook gebruiken wanneer ik zelf een nieuwe Ipodmini koop? Is dat kabeltje onderling uitwisselbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Nah bij de oude iPod mini zat een oplader met een firewire uitgang. Bij de nieuwe iPod mini krijg alleen een usbkabel mee, maar als je nu een lader bij Apple koopt is het gewoon een usblader ipv firewirelaeder.
edit: of je leent af en toe de firewirekabel van je pa met de lader. meestal laadt je hem toch op via pc

[ Voor 21% gewijzigd door O.D.Smolik op 02-04-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Laatst online: 11-10 19:52

Blauw

De Schreeuw

Het gaat me erom dat ik geen aparte lader hoef te kopen maar dat ik gewoon die lader van mn pa kan gebruiken. Kan dat nou wel of niet?

Het is toch te vervelend voor woorden dat je alleen via USB kan opladen, ik heb toch niet overal een USB poort in de buurt

[ Voor 32% gewijzigd door Blauw op 02-04-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Ja je kunt de lader van je pa gebruiken met die firewirekabel die je pa wel heeft.
Dus je hoeft geen nieuwe accesoires te kopen om zonder een usb op te laden.
Ja het is wel irritant dat je geen lader meer bij krijgt. Maar het is 2005, tegenwoordig zit de meeste mensen wel iedere dag even achter een computer. En is dat laden via de usb ook geen grote probleem.
Want je laadt het hooguit 2 a 3 keer per week op bij intensief gebruik.

[ Voor 47% gewijzigd door O.D.Smolik op 02-04-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet of het gewenst is om zo'n oud topic te kicken, maar wilde toch eigenlijk wel even posten
Zaterdagavond een bestelling gedaan bij ipodrepair.nl; Één 3th gen accu. Zondag geld overgemaakt en dinsdag rond 12'en viel de bubbelenvelop op de deurmat. Kostte me 14,90 totaal en het pakketje bevatte de accu incl twee groene kunstof wrikjes. Ook een gebruiksaanwijzing ontbrak niet. Voor de zekerheid toch maar even ge-videogoogle'd op 3g battery en een mooi filmpje gevonden waarbij het voor werd gedaan. In een minuutje heb je hem open en een minuut later klik je hem al weer dicht met de nieuwe accu. Nu ligt hij op te laden. Ik zal hem als ik terug kom (van m'n tentamen |:( ) eens aanzetten op shuffle en kijken of ik er op vooruit ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ipod video 30gb gekocht, leuk en aardig natuurlijk. maar nu vroeg ik me af of het verstandig is om daar een 3 jarige garantie bij te gooien voor 45 euro in totaal. Dit is volledige garantie van waterschade, valschade maar ook accuslijtage! Dat laatste is voor mij de belangrijkste reden. Gaat zo'n batterij lang mee? 1000x laden heb ik al gevonden. Ik ga m redelijk vaak gebruiken, maar ik weet niet of het nou de moeite waard is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-09 08:34
Ik had gelezen dat het ontladen van Li-Ion juist niet goed is voor de levensduur..
Pagina: 1