Toon posts:

[XP] beeld wordt zwart, maar pc loopt nog door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb het volgend probleem: ik heb net een nieuwe pc laten bouwen en alles werkt perfect dus ook nieuwe windows install en nog helemaal clean enzo. Maar nou ben ik gewoon in windows aant werk en niks aan het handje en dan opeens het volgende: ik krijg een zwart scherm ( mijn monitor ledje gaat knipperen dus soort van standy modus) en me computer loopt nog gewoon door, maar ik krijg niks meer op beeld. Ik kan op me toetsenboord rammen wat ik wil maar ik krijg gewoon niks terug op het scherm het enige wat ik kan doen is de reboot knop indrukken en dan start hij opnieuw op.
Vervolgens in windows doet hij of er niks aan de hand is en zegt niks van foutmeldingen of wat dan ook. heel vreemd dus.
ik heb al hersteld naar een punt waar hij net uit de winkel kwam maar dat hielp niet.
Het gekke is dat hij het niet op specifieke punten doet dus bij het starten van dat bepaalde programma of bij het doen van iets bepaalds. Het gebeurdt heel onverwachts en heel sporadisch.

Mijn specs zijn:
AMD Athlon 64 3000+
Abit a8v 3rd eye
2x 256 mb DC
maxtor 200gb SATA 8mb cache
Club3d ati 9600xt 128mb
chieftec 340 watt voeding
niet overgeclocked!!

ik heb in de search gekeken want dit probleem wordt hier wel meer besproken maar er wordt geen antwoord gegeven op die vragen dus ik probeer he tnog een keer.

Als jullie iets moeten weten laat me het dan weten!!
Ik hoop dat jullie me kunne helpen en bij voorbaat dank!!

MvG Daaf

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
zeker weten dat je videokaart in orde is?

probeer trouwens eens het energiebeheer in de bios UIT te zetten. Wie weet kan namelijk de monitor niet goed overweg met de standby-signaal van je videokaart? Of hij snapt niet meer wat ie moet :P

[ Voor 38% gewijzigd door spone op 03-01-2005 23:34 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

start eens op in vga modus

Bedankt alvast

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Computer loopt gewoon door -> een afspelende MP3 lijst ofzo blijft gewoon doorspelen?
Want dat ie aan blijft staan is niet zo raar verder natuurlijk.

Ideeen:
- Andere VGA kaart en monitor proberen (tijdelijk, en niet tegelijk natuurlijk)
- Eventueel voeding probleem
En even kijken bij de BIOS updates voor je moederbord natuurlijk

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-08 21:56
- Heb je al geprobeert je bios te resetten?
- Idd Videokaart al een ander geprobeert

... :o

Verwijderd

Topicstarter
ja ik denk dat het misschien ook me videokaart is.

Maar wat zou ik dan met me monitor moeten doen? en bios flashen kan ik ook nog proberen.

Ik denk dat ik vandaag of morgne ff terug ga naar de winkel kijken wat zij zeggen.

BTW: ik heb 360 watt voeding maar dat moet hij toch gewoon kunnen trekken lijkt mij?!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:43

mickjuh

Good news everyone!

BTW: ik heb 360 watt voeding maar dat moet hij toch gewoon kunnen trekken lijkt mij?!
Daarvoor zeg je nog 340 watt ;) Maar chieftec... Ik weet niet of dat een kwalitatief gezien een goed merk is voor een voeding. Als dat niet zo is dan ligt misschien het probleem daar dan.

Maar zoals iemand anders al zei, gaat de muziek wel gewoon daar als hij op standby springt?

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Met een Chieftec voeding is niks mis (zelfde als Antec). Ik heb eeb soortgelijk probleem gehad (ook met een Asus mobo), alleen in mijn geval freezde de pc soms eerst voordat het beeld uitviel. MP3's ofzo stopten er dus ook mee.

De oplossing: De ATX-voedingskabel beter in het mobo stoppen... Om de één of andere reden weigert het mobo om de kabel lekker vast te laten klikken, vandaar dat het kan gebeuren dat hij niet helemaal goed meer zit, wat vreemde vastlopers veroorzaakt.

Great minds think alike!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:47

Ankh

.Howdy

goed het probleem ligt waarschijnlijk bij de videokaart -> monitor. Als je compu gewoon door blijft gaan dan ligt het probleem waarschijnlijk dat hij in een verkeerde refreshrate staatalleen het rare is dat hij dus niet zelf kan veranderen.. dus gaan in veilige modus haal je drivers er totaal af (met driver cleaner bijvoorbeeld) start op nieuwe op.. en kijk wat er gebeurt (ziet er welliswaar niet uit)
wanneer dit niet werkt ligt het aan je videokaart

Verwijderd

Topicstarter
ten eerste ik heb een abit mobo maar dat maakt niet uit, ik ga gewoon alle kabeltjes enzo ff goed aandrukken, kijken of dat helpt maar iig thnx

edit: nou ik heb z goed aangedrukt enzo, nu maar ff kijken of hij het blijft doen, btw: de kabel zaten allemaal goed.
Moeten jullie misschien mijn voltages weten van me cpu etc.?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 11:17 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:29

Nemesizz

Untouchable

Hoeveel Ampere kan er maximaal op je 12v lijn? Ik meende dat dit bij AMD64 iets op 18A moet zijn om zo'n ding echt helemaal stabiel te kunnen draaien.

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Nemesizz schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:29:
Hoeveel Ampere kan er maximaal op je 12v lijn? Ik meende dat dit bij AMD64 iets op 18A moet zijn om zo'n ding echt helemaal stabiel te kunnen draaien.
Dat is bij mijn weten bij een beetje zichzelf respecterende voeding 28A of meer... Dus daar zal het niet aan liggen :D

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-08 09:58
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:29:
hallo, ik heb het volgend probleem: ik heb net een nieuwe pc laten bouwen en alles werkt perfect dus ook nieuwe windows install en nog helemaal clean enzo. Maar nou ben ik gewoon in windows aant werk en niks aan het handje en dan opeens het volgende: ik krijg een zwart scherm ( mijn monitor ledje gaat knipperen dus soort van standy modus) en me computer loopt nog gewoon door, maar ik krijg niks meer op beeld. Ik kan op me toetsenboord rammen wat ik wil maar ik krijg gewoon niks terug op het scherm het enige wat ik kan doen is de reboot knop indrukken en dan start hij opnieuw op.
Vervolgens in windows doet hij of er niks aan de hand is en zegt niks van foutmeldingen of wat dan ook. heel vreemd dus.
ik heb al hersteld naar een punt waar hij net uit de winkel kwam maar dat hielp niet.
Het gekke is dat hij het niet op specifieke punten doet dus bij het starten van dat bepaalde programma of bij het doen van iets bepaalds. Het gebeurdt heel onverwachts en heel sporadisch.

Mijn specs zijn:
AMD Athlon 64 3000+
Abit a8v 3rd eye
2x 256 mb DC
maxtor 200gb SATA 8mb cache
Club3d ati 9600xt 128mb
chieftec 340 watt voeding
niet overgeclocked!!

ik heb in de search gekeken want dit probleem wordt hier wel meer besproken maar er wordt geen antwoord gegeven op die vragen dus ik probeer he tnog een keer.

Als jullie iets moeten weten laat me het dan weten!!
Ik hoop dat jullie me kunne helpen en bij voorbaat dank!!

MvG Daaf
Ik had hetzelfde probleem, na het vervangen van mijn Videokaart (R. 9000) die toch al aan vervanging toe was, is het probleem niet meer voorgekomen dus als ik jou was zou ik ff terug gaan met je v.kaart.

suc6 ermee.

ps: Je kan kabels/kaarten blijven controleren en aanduwen gaat echt niet helpen lijkt me :Z

[ Voor 4% gewijzigd door Astie op 04-01-2005 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ nou dat van die kabels heeft ook niet geholpen, hij loopt nu heel vaak vast, ik word er gek van!!! maar het gebeurt ook juist als ik IE start dus misschien ligt het daar aan. iig ik ga zo terug naar de winkel maar als iemand anders nog wat weet

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Tel je zegeningen.. je hebt in elk geval een erg goeie screensaver... :P

Heb je de aansluiting van je kaart (AGP) gechecked? Zit-ie niet scheef/half los? Kabels met een knik? Losse/brakke VGA/DVI-aansluiting? Interrupts niet goed?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles gecontroleerd maar dat is het allemaal niet want die zitten goed. Maar zou het dan echt de videokaart zijn en niet windows ofzo?

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-08 09:58
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:58:
ik heb alles gecontroleerd maar dat is het allemaal niet want die zitten goed. Maar zou het dan echt de videokaart zijn en niet windows ofzo?
bij was dit wel het geval . Ga ermee terug zou ik zeggen.

Suc6 ermee

Verwijderd

Topicstarter
astie schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:01:
[...]

bij was dit wel het geval . Ga ermee terug zou ik zeggen.

Suc6 ermee
ja ik ga ook terug ik ben het nu zat maar bedankt

edit: oke ik heb hem vanmiddag weggebracht, hij zei in de winkel dat het waarschijnlijk aan de videoplank lag dat hij te heet word of dat de koeling ervan te weinig toeren draait.
Als ik hem weer ga halen dan horen jullie wat het nou uiteindelijk was.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 18:31 ]

• Ankh

Ankh

.Howdy

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:24:
[...]

ja ik ga ook terug ik ben het nu zat maar bedankt

edit: oke ik heb hem vanmiddag weggebracht, hij zei in de winkel dat het waarschijnlijk aan de videoplank lag dat hij te heet word of dat de koeling ervan te weinig toeren draait.
Als ik hem weer ga halen dan horen jullie wat het nou uiteindelijk was.
dat is het niet, kan niet :) dan zou je beeld moeten freezen of artifacts krijgen.. maar zwart kan niet :) want een videokaart kan zichzelf niet uitzetten namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
oke goedemiddag allemaal,

even een kleine update: ik heb mijn pc weggebracht en daar wordt nu naar gekeken, maar nu heb ik mijn scherm: samsung syncmaster 172s aangesloten op de andere (oude) computer:
Specs: P3 866, 512 mb, 30gb + 40gb, geforce 2mx 32mb, winxp sp2.

Maar wat is nou het volgende als ik een account zit en dan vervolgens andere gebruiker doe. Dan kies ik dat scherm een andere gebruiker wat is daar het gevolg van dat mijn beeld zwart wordt, me pc gewoon door loopt en nog kan gebruiken op mijn scherm dan komt: 'video mode not supported'.

Toen dacht ik HE zou dat ook het geval zijn bij mijn nieuwe computer en dat het niet aan die computer ligt maar gewoon aan de monitor omdat hij het op die vrijwel hetzelfde probleem geeft.
Dus heeft iemand hier wat aan en kan bij hier wat over vertellen?
Bij voorbaat dank David

• Ankh

Ankh

.Howdy

zoals ik al veel eerder zei. je videokaart staat hoogstwaarschijnlijk op een verkeerde refreshrate / instellingen :)

Verwijderd

Topicstarter
SCaRaBaeuS schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:06:
zoals ik al veel eerder zei. je videokaart staat hoogstwaarschijnlijk op een verkeerde refreshrate / instellingen :)
ja maar hij doet het nu ook op de oude computer met een geforce 2mx, maar het maakt ook niet uit of ik hem nou op 60 of 75 hz en hij staat gewoon op 1024x768 dus dat moet geen probleem zijn toch?

Verwijderd

Maat van mij had daar ook last van, hij hat precies dezelfde problemen met zijn 9700. Met een cleane xp, hij heeft het opgelost door nieuwe drivers te downloaden van www.ati.com

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou oke, het heeft een lange tijd geduurd maar ik heb me pc weer terug en nu met een andere videokaart: Asus Geforce 5700 256mb en die werkt helemaal prima.
Het bleek dat mijn videokaart en mobo niet zo lekker samen werkten maar het kon ook de voeding zijn. Deze kaart vergt wat minder voedingen daarom doet deze het wel gewoon goed.
Dus het is: combinatie: mobo en videoplank of combinatie: videoplank (9600xt) en voeding, een van die 2 is het dus, maar hij doet het iig nu weer helemaal prima :D
iig bedankt voor de reacties
Pagina: 1