Toon posts:

LG 26" LCD ( type:RZ-26LZ50 )

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Ik sta op het punt een 26" tft/lcd scherm aan te schaffen.

Het gaat om dit scherm:
pricewatch: LG RZ-26LZ50 (26")
http://www.kieskeurig.nl/...13180C1256EB20054AB4A.htm
type:RZ-26LZ50.

Ik heb geconcludeerd dat het hier een LCD scherm betreft, maar nu weet ik niet wat het verschil is tussen LCD en TFT. Weet iemand of dit scherm last kan krijgen van inbranden? Ik heb namlijk gelezen dat Plasma schermen hier last van hebben.

Ik ga dit scherm gebruiken voor office / soms gamen / muziek programma's (geluid regel ik via versterker). TV kijken hoef ik er niet op.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:39

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Dit is een LCD scherm bedoelt voor TV volgens mij; de resolutie is te laag om redelijk mee te gamen (WXGA). Dus volgens mij is dit niet zo'n beste keus voor je.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Ik heb ook een oogje op dit scherm. Van inbranden zal je geen last hebben. Dat is alleen bij plasma's zoals je zelf al aangeeft. Of je op dit scherm fatsoenlijk kan gamen? Dat zou ik niet durven zeggen. Weet de responsetime niet uit m'n hoofd maar die zou je even moeten achterhalen om die vervolgens te vergelijken met andere (kleinere) tft's waar wel goed mee valt te gamen!

Suc6 met je keuze!

Jeroen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:16:
Ik ga dit scherm gebruiken voor office / soms gamen / muziek programma's (geluid regel ik via versterker). TV kijken hoef ik er niet op.
Kun je dan niet beter een normale bureau TFT kopen :? (i.v.m. resolutie en pixelafmeting).

Hoe dan ook, er is in het Audio, Video & HiFi Forum genoeg te vinden over de verschillen tussen plasma en LCD, inbranden doet de laatste iig niet :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.