Toon posts:

Wat is een goede grafische kaart ?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey,

wat is een goede grafische kaart die rond de 80 euro kost ?

ik heb gehoord van vrienden dat deze missch goed waren voor die prijs:
- Leadtek GeForce4 Ti4200
- Asus GeForce FX5700GE 128MB (AGP, DVI), V9570GE/TD/128

goed ?

Hij moet ook directx 9.0c ondersteunen.

Eigenlijk moet hij goed zijn zodat ik Need for speed underground 2 zonder schokken kan spelen in 1024 x 768 pixels.

Weet iemand wat ?

groetjes charley

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Lees reviews. Kijk welke kaarten in jouw prijs gebied zitten. en kies er een uit.
En de GF4 is geen dx9 maar dx 8.1.

Verwijderd

Beide kaarten ondersteunen geen DX9.0C, de TI4200 heeft het gewoon niet qua hardware in zich, en de FX5700 heeft het wel, alleen te traag om te gebruiken. Zeker als je een zgn. GE koopt. Die zijn behoorlijk... gecastreerd.

Als je d'r een koopt, mik dan toch op de TI4200, doordat hij geen DX9 ondersteunt, gaan alle games die effecten niet toepassen van die generatie, zo presteerd Doom3 bijv. toch nog érg aardig.

Overigens: voor een kaart die games netjes kan draaien zal ik zéker niet meer rond de 80 euro gaan mikken. Voor de beste prijs/performance verhouding zul je in het €150 ~ €200 segment moeten mikken. Daar zit bijvoorbeeld de ATI Radeon 9800PRO in, een erg nette kaart, en de 6800LE.

Aangezien het hier GATHERING of tweakers is, oftewel: samenkomst van tweakers, ga ik d'r vanuit dat jij ook een tweaker bent, en een tweaker kan zelf reviews opzoeken, onderzoek doen e.d.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 23:19 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Mja..9800PRO kost je bijna evenveel als de Nvidia 6600GT AGP. .. :?
Liever laatste....
80 euro is wel erg weinig voor een kaart waarmee je NfSU2 @ 1024*768 met de highest graphics neem ik aan wilt spelen....

Beter dus idd 195 euro uitgeven... Of je koopt nu een kaart voor 80, en dan wil je over 4 maanden weer een nieuwe kaart voor een ander spel voor 80 euro.

Waarom open je 2 identieke topics? CharleyLeven

[ Voor 41% gewijzigd door Yellowneck op 03-01-2005 23:29 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
OK tnx

Laten we het dan anders zeggen,
Wat is de beste meest goedkope kaart voor nfsu 2 die 1024x768 mooi zonder schokken kan afspelen ?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Die GF4 Ti4200 koop je natuurlijk niet voor 80 euro. Die koop je tweedehands voor een bedrag ergens tussen 25 en 50 euro.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 11:39

bosaap22

Doing things I'm good at.

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:22:
OK tnx

Laten we het dan anders zeggen,
Wat is de beste meest goedkope kaart voor nfsu 2 die 1024x768 mooi zonder schokken kan afspelen ?
Ligt heel erg aan de rest van je configuratie? CPU, intern geheugen etc....

€100,- ben je zeker kwijt....

Verwijderd

Definiëer "zonder schokken". Een plastic toetsenbord waar géén cola in heeft gelegen, zonder hoogspanning d'r op wil helpen.

Die P3 800MHz inruilen voor wat d'r in m'n signature staat helpt ook.

Die onmeunige hoeveelheid spyware van je PC helpen helpt ook.

Je 128MB RAM uitbreiden naar 512MB+ helpt ENORM

NFSU:2 door een andere developer dan EA games laten maken helpt ook, zelden games gezien die zo inefficiënt zijn gemaakt. Ik weet niet meer welke het was, maar 1 van de 2 fabrikanten had op een of andere manier de neiging om steevast altijd te horten te vertonen in van die trendy EA-games (Fifa 2050 galaxy cup editie of whatsoever nú weer de nieuwste is, Need For Speed 8 sponsored by bacardi). (horten = hoge framerate, maar een keer in de * seconden een behoorlijke, voelbare, drop).

Ik vind om eerlijk te zijn alles boven de 30FPS speelbaar, hoewel Vsync vol mooier is (lukt ook wel met een kaart als de mijne) wie weet leg jij de lat hoger met 80FPS, en wil je tóch nog alle mogelijke effecten (16x AF, 8x AA) aan hebben.

Dit is écht iets wat je óf zelf moet uitzoeken door tests, en verhalen te lezen, wij kunnen niet voor je kiezen, óf naar een winkel gaan en je te laten voorlichten. Veel winkels doen het vrij goed, maar d'r zitten er tussen (ik noem geen namen, d'r is een genoemd hier...) die je oplichten waar je bij staat.

Verwijderd

Hier op GoT is het niet de bedoeling dat je 2 identieke topics opent, hier staat hij sowieso niet op de juiste plek. Aangezien je andere topic in VB staat, mag een moderator aldaar je vertellen wat er mist aan je startpost waar een goed topic aan moet voldoen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.