Toon posts:

Ronding in frame maken

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe maak ik op mijn site in de linkerbovenhoek van het frame een mooie ronding.
Ik heb al wat gepuzzeld maar kom er niet uit.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Simpel kan niet... Enige wat je kan doen is met een plaatje simuleren alsof je frame afgerond is :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Al eens gezocht op google naar CSS rounded corner? Je kan her namelijk legio voorbeelden vinden hoe je zoiets kan oplossen. Overigens meen ik mij te herinneren dat er ook een artikel op A List Apart heeft gestaan over 'rounded corners'.

Verder vraag ik mij af (anderen wellicht met mij) waarom je Frames wilt gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Stja ik ben een newbie die geen flauw benul van een site bouwen heeft.
Dit is wat ik er in een middagje van gebrouwen heb.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Woudloper schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:00:
Al eens gezocht op google naar CSS rounded corner? Je kan her namelijk legio voorbeelden vinden hoe je zoiets kan oplossen. Overigens meen ik mij te herinneren dat er ook een artikel op A List Apart heeft gestaan over 'rounded corners'.
Als ik goed heb, werkt het alleen in Firefox. Andere browsers krijgen deze CSS mogelijkheid niet te zien... het wordt dan weer vierkante hoek.
Dus voor alle browsers: zelf maken met images.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd er een figuur in te plaatsen maar ik krijg hem niet helemaal tegen het frame opgeplaatst, er blijft een ruimte over tussen de 2 frames en dat ziet er niet uit natuurlijk, het figuur er tegenaan schuiven werkt ook niet.

Ik denk niet dat het mogelijk is.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:24:
Ik heb geprobeerd er een figuur in te plaatsen maar ik krijg hem niet helemaal tegen het frame opgeplaatst, er blijft een ruimte over tussen de 2 frames en dat ziet er niet uit natuurlijk, het figuur er tegenaan schuiven werkt ook niet.
Ik denk niet dat het mogelijk is.
In de page moet je alle margins ff op nul zetten! Zowel hoogte als breedte.
Frame pixels exact instellen, scrolling uitzetten. Dan kun je nog zekerder afbeeldingen plaatsen en komen dan ook precies tegen elkaar, wat ik ook altijd doe bij mijn websites.
Anders wordt het inderdaad lastige werk.

En als je tabellen gebruikt, border op nul zetten, ruimte tussen cellen op nul zetten, opvul ruimte ook op nul zetten.... Echt, het moet allemaal op nul zetten wil je precies tegen elkaar plaatsen.
Tabel breedte op pixels zetten, precies zelfde als de afbeelding zelf. Niet in procenten!
Frame border ook uitzetten! Dus niets zichtbaar maken.

Voor precies passen moet de pixels ook goed overeen komen.

[ Voor 12% gewijzigd door MrDummy op 03-01-2005 23:35 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

MrDummy schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:07:
Als ik goed heb, werkt het alleen in Firefox. Andere browsers krijgen deze CSS mogelijkheid niet te zien... het wordt dan weer vierkante hoek.
Dus voor alle browsers: zelf maken met images.....
Hoe bedoel je, dat het alleen werkt in Firefox :? Ik verwijs naar Google met de zoekopdracht 'CSS Rounded corners'. Als je daar op zoekt vindt je legio crossbrowser CSS oplossingen met betrekking tot rounded corners.

Ik vermoed dat jij heb het over de 'The Border Properties' die vanaf CSS3 beschikbaar zijn...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:06

Pelle

🚴‍♂️

Rondingen in frames kunnen niet; je zult creatief moeten zijn met backgrounds of layers.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.