Ik was even bezig met een jumpmenu zodat het na kiezen meteen uitgevoerd wordt. Dat werkt met Javascript. Men moet naar andere pagina's kunnen springen, die door PHP script wordt gebouwd. Denk maar aan artikelpagina's.
Maar stel eens voor dat in dezelfde form gedeelte ook aantal hidden fields staan welke gegevens mee moeten nemen samen met de gekozen pagina jump.
Na wat prutsen blijkt het wel lastig te zijn met standaard script van de jumpmenu.
Dit is zo'n script hiervoor:
En voor jumpmenu dus, met hidden fields:
Ik probeerde zelfs met standaard
<form name="form" method="post" action="view.php">
maar dat helpt niet veel. Het geeft foutmelding omdat de pagina natuurlijk niet bestaat.
Veel sites tonen geen antwoord op mijn bijzondere geval. Of het is lastig zoeken want meeste hebben alleen over springen/linken naar andere pages. Maar hier moet het intern blijven circuleren en de extra data in hidden fields moeten meegaan. Zonder extra submit button, direct uit te voeren uit de jumpmenu.
Hoe kan ik het oplossen? Elke tip is welkom.
(Ik heb al kunnen oplossen met submit button, dus op normale manier zonder javascript, maar ik wil toch stapje hoger met dit probleem van jumpmenu. Dit is dus volgende probleem.)
Maar stel eens voor dat in dezelfde form gedeelte ook aantal hidden fields staan welke gegevens mee moeten nemen samen met de gekozen pagina jump.
Na wat prutsen blijkt het wel lastig te zijn met standaard script van de jumpmenu.
Dit is zo'n script hiervoor:
code:
1
2
3
4
5
6
| function dvJumpMenu(obj)
{
/* can be replaced by if (obj.selectedIndex>1) ... */
if (obj.options[obj.selectedIndex].value!="#")
eval("window.location='" + obj.options[obj.selectedIndex].value + "'");
} |
En voor jumpmenu dus, met hidden fields:
code:
Probleem is dat het meteen daarheen springt volgens opgegeven url uit de value field in de javascript fuction. Die is er niet eens aanwezig.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <form name="form"> <input name="groep" type="hidden" value="<?=$groep;?>"> <input name="action" type="hidden" value="<?=$action;?>"> <input name="sleutel" type="hidden" value="<?=$sleutel;?>"> <select name="page" onChange="dvJumpMenu(this)"> <option value="#" selected>kies pagina</option> <option value="#"></option> <option value="1">page 1</option> <option value="2">page 2</option> </select> </form> |
Ik probeerde zelfs met standaard
<form name="form" method="post" action="view.php">
maar dat helpt niet veel. Het geeft foutmelding omdat de pagina natuurlijk niet bestaat.
Veel sites tonen geen antwoord op mijn bijzondere geval. Of het is lastig zoeken want meeste hebben alleen over springen/linken naar andere pages. Maar hier moet het intern blijven circuleren en de extra data in hidden fields moeten meegaan. Zonder extra submit button, direct uit te voeren uit de jumpmenu.
Hoe kan ik het oplossen? Elke tip is welkom.
(Ik heb al kunnen oplossen met submit button, dus op normale manier zonder javascript, maar ik wil toch stapje hoger met dit probleem van jumpmenu. Dit is dus volgende probleem.)