Wireless netwerk traag & onstabiel

Pagina: 1
Acties:

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:28

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Situatie: een zeer goed lopend 100mbit UTP netwerk met een Linux server, 8poorts switch en enkele client pc's. Op de switch zit een 54mbit Canyon router/accesspoint die ik dus puur als accesspoint gebruik voor mijn pas aangeschafte netwerk.

Probleem: Het draadloze netwerk hapert verschrikkelijk. De snelheid valt vaak terug naar 48, 36 of 24mbit, of nog lager. En zelfs als windows zegt dat het signaal uitstekend is, haperen m'n mp3tjes en soms vallen verbindingen weg.

Sinds ik de "Preamble" op "short" heb gezet, is de verbinding al een stuk stabieler, maar nog steeds niet ideaal :| Als ik beneden ga zitten val ik vaak terug naar 2 of 1 mbit. Ik heb dit bij sommige accesspoints ook (sweex ding bij m'n vriendin), maar op m'n stage (levelone spul) heb ik hier dan weer totaal geen last meer van. Mijn laptop kaartje is dan dus ook OK, lijkt mij? (Intel 2200BG Wireless LAN MiniPCI kaart)

Ik heb in mijn accesspoint zo ongeveer alles al geprobeerd, WEP uit, 64bit, 128bit, kanalen switchen, etc etc... Heeft iemand nog een idee? Of zuigt wireless gewoon? 8)7

54mbit wireless moet toch wel een simpel MP3tje vlekkeloos kunnen streamen zeker? Zelfs DivX zou dat kreng moeten trekken |:(

Hier stond een dode link.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 13:10
Streamen hangt ook af van de configuraties van de computers/servers.

Post hier dat ook aub.

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Server (doet ook fileserven enzo):

PII 266mhz
driehonderdzoveel MB RAM
3com 3c905TX voor LAN
Draait clarkconnect.

Via het 100mbit netwerk haal ik gewoon de volle 100mbit met vrij lage CPU usage op die server. Ik kan er volop naar kopieren en vanaf streamen, geen enkel probleem. Mijn 100mbit clients hebben allen Intel NIC's. Alleen het wireless gedeelte hapert dus. Aan de kant van de server is geen wazige CPU load o.i.d. te ontdekken ofzo.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:52
Heb je de drivers van het netwerkkaartje geupdate. Ik had hier ook eerst last van, maar toen heb ik de drivers geinstalleerd van mijn linksys kaartje en toen werkte alles perfect.

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik had eerst 8.x.x.x versies geprobeerd (meegeleverd met laptop) en het was prut, daarna 9.x.x.x drivers en het was wel iets beter (en op sommige accesspoints haal ik ook gewoon respectabele snelheden), maar het blijft niet echt ideaal, haperende mp3's :S

De drivers zijn nu dus de nieuwste van Intel.com.

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Schopje... Iemand nog ideeen?

Pagina: 1