Toon posts:

Speedlinq verbinding wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi lezer,

Onlangs heb ik mijn ouders speedlinq xtra 256 kado gegeven. Midden december kwam het spul binnen en heb ik alles aangesloten. We kregen een oranje modem van een onbekend merk met BBNet erop.

Na aansluiten gingen de lampjes voor Ethernet en ADSL netjes branden. We kregen alleen geen verbinding. De volgende dag waren de lampjes voor Ethernet en ADSL weer uit.
Twee dagen erna begonnen de lampjes weer te branden en konden we een uurtje internetten, vervolgens gaan de lampjes weer uit en sindsdien hebben we geen internet verbinding meer.

Ik heb inmiddels drie keer gebeld met het helpdesk van speedlinq, zonder succes. Ze zouden het doorgegeven aan BBNet, maar er veranderd niks en ik hoor ook niks meer van ze. Vragen via het het helpdesk per mail worden pas na 7 dagen beantwoord en met het antwoord valt niks te beginnen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan gaan oplossen? Ik heb nog een ander modem liggen dat ik zou kunnen gebruiken om te controleren dat het modem niet kapot is (een e-tech router rtbr03).
Ik heb alleen geen idee hoe ik dit modem zou moeten instellen zodat het gaat werken voor de speedlinq verbinding. Weet iemand hoe ik op de interface van het oranje bbnet kastje kan komen zodat ik de instellingen kan zien en kan overnemen op het e-tech modem?

En nog even voor de duidelijkheid, kabels zijn goed (heb ik doorgemeten), netwerk kaart is goed, instellingen op computer zijn ook goed, daar kan het niet aan liggen. Lengte telefoonkabel van splitter naar modem is 10 meter.

Alvast bedankt voor je reactie!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:27:
<knip>
Lengte telefoonkabel van splitter naar modem is 10 meter.
Dit is behoorlijk lang, probeer dat indien enigszins mogelijk korter te maken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Het is lang, maar kan dat verklaren dat ook het Ethernet lampje niet brand?

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:40:
Het is lang, maar kan dat verklaren dat ook het Ethernet lampje niet brand?
Niet echt.

Verder heb ik net even de Search gebruikt en het blijkt dat de afstand bij jou geen probleem mag zijn zolang je een redelijke kwaliteit (of beter) kabels gebruikt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:15

The Legend

*Plop*

Brand het ethernet lampje niet of het line sync lampje? Ethernet lampje wil zeggen dat er iets mis is met de netwerkaansluiting, line sync uit -> er is iets mis met het signaal of je splitter is kapot. Probeer het eens zonder splitter?

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

BabyXL (tegenwoordig Tiscali):
Encapsulation = 1483 Bridged LLC
VPI = 0
VCI = 34

aub succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
Zo denk ik er ook over. Ik heb het ook bij mijn buurman aangesloten met een nog wat langere telefoonkabel en daar werkt het prima.
Bij mijzelf heb ik het modem in de meterkast vlak bij de telefoon en gebruik ik een lange utp kabel, dat is denk ik het beste ivm snelheid en storingsgevoeligheid.

Blijven dus mijn belangrijkste vragen open staan:

wie weet wat de oorzaak kan zijn dat zowel ADSL lampje als Ethernet lamp op het modem niet branden. Is dat per definitie een probleem bij de provider?

wie weet hoe ik op de interface kan komen van het oranje modem kastje van BBNet? Ik weet dus niet wat voor type het is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:27:
Hoi lezer,

.. We kregen een oranje modem van een onbekend merk met BBNet erop ..
waarschijnlijk is het dit modem: ftp://ftp.allieddata.nl/p...xDSL/copperjet_816-2P.htm? Dat is een copperjet 816-2p; als het goed is kun je voldoende info op die pagina vinden om het apparaat te benaderen en te configureren.
Ding zelf is best geavanceerd, maar niet moeilijk te configgen. Routermode is het enige wat een beetje raar werkt, kortgezegd moet je een RFC1483-bridge aan de router 'attachen', en zorgen dat je 'nat' enabled.

standaard ip voor webconfig is: http://172.19.3.1/ (als je in bridge-mode zit, moet je óf een tweede ip aan je nic toewijzen óf je pc een ip uit die range geven).

met speedlinq kan ik je helaas niet helpen :/

Verwijderd

Topicstarter
The Legend schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:55:
Brand het ethernet lampje niet of het line sync lampje? Ethernet lampje wil zeggen dat er iets mis is met de netwerkaansluiting, line sync uit -> er is iets mis met het signaal of je splitter is kapot. Probeer het eens zonder splitter?
Splitter is prima, het heeft immers twee keer goed gewerkt. Ik heb geen line sync lampje, wel een DSL lampje. Zowel het Ethernet lampje als het DSL lampje branden niet (alleen power lampje is aan).

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:59:
VPI = 0
VCI = 34

aub succes ermee
Even lezen, gaat via BBNet, niet via BabyXL.
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:59:
Zo denk ik er ook over. Ik heb het ook bij mijn buurman aangesloten met een nog wat langere telefoonkabel en daar werkt het prima.
Bij mijzelf heb ik het modem in de meterkast vlak bij de telefoon en gebruik ik een lange utp kabel, dat is denk ik het beste ivm snelheid en storingsgevoeligheid.
Zou goed moeten zijn.
Blijven dus mijn belangrijkste vragen open staan:

wie weet wat de oorzaak kan zijn dat zowel ADSL lampje als Ethernet lamp op het modem niet branden. Is dat per definitie een probleem bij de provider?
Kan ook een KPN-probleem in de wijkcentrale zijn.
wie weet hoe ik op de interface kan komen van het oranje modem kastje van BBNet? Ik weet dus niet wat voor type het is.
Geen manual :?

Met de opdracht "ipconfig /all" in een DOS-box kan je het één en ander bekijken. Een vereiste is minimaal een werkende verbinding tussen je computer en je modem.
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:02:
[...]
Splitter is prima, het heeft immers twee keer goed gewerkt.
De splitter kan ondertussen wel gesneuveld zijn hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Freee!! op 03-01-2005 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:01:
[...]

waarschijnlijk is het dit modem: ftp://ftp.allieddata.nl/p...xDSL/copperjet_816-2P.htm? Dat is een copperjet 816-2p :/
Dat is hem, bedankt!
Heb je een enig idee of het ingewikkeld kan worden om mijn e-tech router te gaan gebruiken ipv de CopperJet? Om dus te controleren of de CoperJet stuk is.

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:08:
[...]
Dat is hem, bedankt!
Heb je een enig idee of het ingewikkeld kan worden om mijn e-tech router te gaan gebruiken ipv de CopperJet? Om dus te controleren of de CoperJet stuk is.
Dat zal behoorlijk ingewikkeld worden, want je zit of met twee routers, of zonder modem.

Kijk overigens ook eens naar "Speedlinq: ervaringen!". Op zich is Speedlinq fantastisch, zolang je de (veel te dure) helpdesk maar niet nodig hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:08:
[...]
Dat is hem, bedankt!
met e-techs helaas geen ervaring, feitelijk is de config van al die adsl-modems niet zo ingewikkeld. Kwestie van de juiste vpi/vci instellen, dan werkt t in de meeste gevallen al. Daar zou ik eerst eens naar kijken. Wanneer ADSL lampje niet brandt, is er óf geen signaal óf t komt niet door. Maar een foute 'standard' (de modulatie) forceren wil ook nog wel s niet goed gaan (gewoon op 'multimode' laten staan).

Die 816-2p heeft trouwens een standaard ethernet aansluiting, als je m dus aan je pc wilt hangen dien je een cross-cable te gebruiken.

vpi/vci instellingen kun je denk wel bij de speedlinq site krijgen.

misschien kan je je config (vpi/vci etc) even posten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:16:

Die 816-2p heeft trouwens een standaard ethernet aansluiting, als je m dus aan je pc wilt hangen dien je een cross-cable te gebruiken.

misschien kan je je config (vpi/vci etc) even posten?
Cross cable gebruik ik, was meegeleverd. In de handleiding van de CopperJet lees ik:

''To connect the CopperJet to the computer, you must have installed an Ethernet
10/100Base-T card in your computer. You need to have a static IP address on your
network card that is in the same subnet as the web interface IP address of the CopperJet.''

In windows laat ik automatisch een ip adres toewijzen, is dat misschien het probleem? Helaas heb ik niks van gebruiksaanwijzing of cdrom erbij gekregen. Volgens mij staat er op de speedlinq site ook niks bruikbaars aan info hierover.

Ik ga kijken of ik die config eruit kan krijgen en hem dan posten.

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:14:
[...]

Dat zal behoorlijk ingewikkeld worden, want je zit of met twee routers, of zonder modem.

Kijk overigens ook eens naar "Speedlinq: ervaringen!". Op zich is Speedlinq fantastisch, zolang je de (veel te dure) helpdesk maar niet nodig hebt.
Wat bedoel je daarmee, ik ga de CoperJet vervangen door de E-Tech. Dit is om te testen of het probleem in de CoperJet modem zit. Ik gebruik dus nog steeds maar 1 modem.

Momenteel vind ik Speedlinq niet zo fantastisch, het veel te dure helpdesk helpt namelijk ook nog eens een keer niet. Voor 70 cent pm zou je een geweldige en adequate service verwachten en geen stotterende kwakzalvers ;-(

Verwijderd

ok was een foutje hier alle instellingen dan voor divers isp

KPN:
Encapsulation = PPPoA VCMux
VPI = 8
VCI = 48

BBNed:
VPI = 0
VCI = 35

VPI = 0
VCI = 34

Versatel:
voor nieuwe Versatel abonnementen (vanaf ongeveer maart 2003):
VPI = 0
VCI = 32

voor oude Versatel abonnementen (tot ongeveer maart 2003):
Encapsulation = PPPoA VCMux
VPI = 0
VCI = 32

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:14:
[...]

Nu begrijp ik je opmerking. Had helemaal niet goed gekeken naar dat Etech apparaat, je kan er dus geen ADSL op aanlsuiten en ik kan hem dus helemaal niet gebruiken om te testen. Dan ga ik het maar testen met een SpeedTouch 510 modem.

Ben er bijna zeker van dat het modem stuk is, maar als dat toch niet het geval blijkt te zijn moet ik 35 euro betalen aan Speedlinq en dat zou zonde zijn.
Pagina: 1