Haperende Films

Pagina: 1
Acties:

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb hier naggal een storend probleem ik ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Probleem

Het lijkt wel alsof ik gewoon niet normaal DVD's & SKVCD's VCD's etc gewoon niet normaal kan branden of afspelen. Met branden ervan geen fout melding of wattan ook. Dit lijkt gewoon goed te gaan. Echter als ik de DVD of SKVCD VCD probeer af te spelen krijg ik telkens van die zeer storende haperingen/pauzes. En dat is natuurlijk geen film kijken zo.
Zo heb ik hier een origineel exemplaar liggen van Bruce Almighty, deze werkt op de DVD speler in computer gewoon goed en ook op de gewone DVD speler (je weet wel, gewoon voor TV) beneden ook perfect. Dus ik me nieuwe nieuwe Lite-on DVDRW SOHW-812S eens testen. Geript en gebrand. en vervolgens dat verhaal van het haperen. Dus ik laat een vriend van mij het testen met mijn DVD. Hij ript hem, en brand hem, en die doet het vervolgens perfect op beide DVD spelers hier in huis (In pc en op de tv). Ook toen ik dit copie van hem probeerde te copieren, zelfde verhaal Toen ben ik verder gaan testen met andere DVD's en SVCD en dergelijken, wederom precies hetzelfde verhaal.

Wat heb ik zelf gedaan gezocht

Ik heb zelf al de Faq hier gelezen en daar kon ik helaas nikls concreets over dit probleem vinden. Tevens heb ik de zoekfunctie gebruikt, meer mensen gevonden met een probleem dat een beetje verwant is maar geen oplissingen voor mijzelf kunnen vinden.
Ik heb de laatste firmware geinstalleerd. Het copieren van DVD's heb ik ook geprobeerd met verschillende proggies, zoals; Nero 6, Clone CD en DVD Shrink. Zelfde problemen. Zo doet soms een DVD of VCD en dergelijken het wel maar meestal weer niet. Ook het gebruiken van andere brandbare DVD's heeft geen zin gehad.

PC Specs

AMD Athlon 2800+
1024 MB ddr ram pc3200
Lite-on DVDRW SOHW-812S
Writebles: Phillips DVD-R Single Sided 24x

NB

Wel heb ik tijdens het branden vaak muziek en/msn aan. Ik maak dan dus wel een beetje gebruik van Windows, al is het niet veel. Morgen zal ik nog een poging wagen en alle overbodige aplicaties uitzetten en me PC met rust laten. (Al kan ik me vaag heugen dat ik dit al eens geprobeerd heb en het geen/weinig verschil maakte) Toch zal ik het nog eens proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Fiddle op 03-01-2005 21:58 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• pdkoning
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 15:35
Misschien ligt het aan het ripprogramma, maar het kan inderdaad ook liggen aan het feit dat de CPU tijdens het rippen het druk heeft met andere dingen.

Zo heb ik wel eens een cd met haperende mp3's gehad, (zelf geript) omdat ik tijdens het rippen van alles aan het doen was. Maar ook branden kan wel eens minder goed lukken (hoewel een brandprogramma geen foutmelingen geeft) als je van alles aan het doen bent.

Mijn aanpak: tijdens het branden en rippen verder niets doen met je PC (maar wel zorgen dat ie niet op standby wil vliegen oid). Bij mij maakt dat nogal verschil, en dan heb ik geen langzame CPU of te weinig geheugen.

[ Voor 2% gewijzigd door pdkoning op 03-01-2005 22:06 . Reden: woordje vergeten ;) ]

• Fiddle
  • Niet online
Mmmh, ik zal dit morgen uitproberen zoals ik zei :) In ieder geval alvast bedankt...

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 16:44
Heb je de nieuwste firmware in je brander geladen?
http://www.tweakers.net/meuktracker/cat/81

• Fiddle
  • Niet online
Jup, staat in de startpost ;)

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-03 20:50
Is het probleem niet dat je brander gewoon slechte CDz maakt. Dus slecht weer te lezen?
Is je er een ISO van maakt na het rippen probeer m dan eens te mounten met Daemon tools ofzo.
Zie je dan geen happeringen dan ligt het aan je brander / gebruikte DVDz....

Verwijderd

Is je dvd speler in je huiskamer wel geschikt voor DVD-r moet dus niet DVD+r disk hebben. Bij mijn broer was hetzelfde aan de hand maar dan andersom had dus eert +r gemaakt> De DVD speler las ze wel maar haperde flink. Later dus mijn -r geprobeerd en deed het dus perfect.

• Fiddle
  • Niet online
Hey daar heb je wel een heel goed punt....
dat moet ik ff testen dus... okay ik wil niet heel erg nooby klinken maar wat is het verschil tussen dvd+r en dvd-r? |:( Ik weet best aardig wat van computers maar ik ben een beetje leek op het gebied van Branden enzo :/

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Kep niet alles gelezen want daar heb ik niet echt zin in. Maar is het gween codec probleem?

Verwijder alle codecs van je pc en installeer ffdshow met windows player classic voor avi en andere media files en DVDs met PowerDVD.
Pagina: 1