[iMac] Spyware

Pagina: 1
Acties:

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
Ik zit momenteel achter een iMac PowerPC G3 400 Mhz waar MacOS 9.2.2 op draait en IE 5.5. Op dit moment is er flink veel overlast van pop-ups die spontaan overal vandaan lijken te komen. Veel voorkomende links zijn Casalemedia.com en qsrch.com.

Nu heb ik Google en GoT al aardig omgeploegd, maar weinig over Macs icm Spyware kunnen vinden. Ik heb 1 programma genaamd MacScan kunnen vinden, maar er is alleen een beta te downloaden welke al niet meer werkt (houdbaar tot 2002). Wie o wie kan mij een voorzet geven om dit probleem te verhelpen? Ik ben helaas geen Mac-held maar meer een pc-man, de normale gebruiker heeft echter nog minder kennis van zaken....

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 11:47

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Waarom gebruik je uberhaupt IE 5.5 op de Mac als je Safari (of Firefox oid) tot je beschikking hebt? :?

Anyway, probeer IE eens opnieuw te installeren?

Verwijderd

Ik wist niet eens dat er spyware voor de mac was. :/

Verwijderd

@R4NCOR Omdat er voor OS 9 geen Safari of Firefox beschikbaar is misschien.

Het lijkt mij ook erg stug dat je last hebt van spyware. Overigens kan het ook niet dat je IE 5.5 hebt draaien aangezien die voor OS 9 nooit is uitgebracht en dit ook nooit zal gebeuren. 5.1.7 is de laatste IE versie voor Mac OS 9.
Wanneer heb je last van die popups. Bij het bezoeken van bepaalde site of al bij het starten van de browser. Misschien dat het heel simpel is dat bepaalde sites nu popups gebruiken die dat eerder niet deden. Andere mogelijkheid is dat je nog een venster heb openstaan waardoor de popups worden geopend.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Spyware voor de Mac is nieuw voor mij...

Gebeurt het alleen bij IE? En alleen als IE ook echt draait?

Staan er geen vreemde plugins geinstalleerd, zijn het echt schermen van IE, zijn het geen vage sites die men tegelijk bezoekt?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:34
Volgens mij bestaat er helemaal geen spyware voor OS9; sowieso omdat het niet interessant is omdat de mensen die OS9 nog gebruiken om te internetten bijna op 2 handen te tellen zijn (overdreven ik weet).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 15:25
Er is een mozilla voor mac os 9
http://www.t3.rim.or.jp/~harunaga/mozilla-macos9/
Met email en newsgroupreader er in, werkt prima.
Is volgens mij ook de enige manier om aan een spamfilter voor email te komen onder os 9
Pagina: 1