Toon posts:

[iPod] waar wordt de serial voor gebruikt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg me zo eens af waarvoor ipod die serial gebruikt? En ik vroeg me af of het mogelijk is ( bijv. d.m.v. een programma ) of je zelf ook EQ`s kunt aanmaken ( dat zijn die voorgeprogameerde geluidwaardes ( hoge bass, lage bass, enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Wat is "die serial"?

En lees voortaan eens goed wat er staat - we schrijven het hier als ipod of iPod, niet anders. Ik heb je titel aangepast.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ohw sorry, had ik er niet Ipod staan 8)7 maar ik bedoel de serial nummer die achterop je Ipod staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 16:14

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Kijk eens wat er staat als je een berichtje schrijft:
Spel de productnamen zoals het hoort: het is iPod, Mac, Mac OS X, iPhoto etc. en niet Ipod, IPOD MAC e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, sorry iPod. Maar je weet veel zo te zien, weet jij toevallig ook het antwoord op mijn vraag?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 17:25
Op zich lijkt het mij logisch dat een serienummer (zoals bij elk produkt van elke fabrikant) wordt gebruikt voor:
-de identiteit van het produkt. (reeksen met produktiefouten oid worden teruggehaald, de fabrikant weet welke produkten niet goed zijn aan de hand van de serienummers)
-de garantie op je iPod. (de serienummers worden geregistreerd bij verkoop. Zo kan Apple zien waar en wanneer de betreffende iPod is verkocht, niet aan wie natuurlijk omdat je bij de koop je naam niet op hoeft te geven, dit doe je alleen als je moet registeren)
-het achterhalen van het model (Apple heeft een database waarin ze precies kunnen zien welke delen in welke iPod zijn gegaan, zo kunnen ze bijvoorbeeld aan je serienummer zien welke accu of printplaat ze in welke iPod hebben gezet. Als ie gemaakt moet worden dan zetten ze niet per ongeluk een 2e generatie printplaat in een 3e generatie iPod)

Zo weet je dat ook weer ;)

Enne, ik zou eigenlijk zelf ook wel willen weten of er een prog is waarmee je equalizer settings kunt instellen, want dat lijkt mij ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je wilt weten waar je iPod of een ander Apple product is gefabriceerd dan moet je op deze site kijken.

De equalizer setting kun je gewoon in iTunes instellen (Venster>Equalizer). Als het goed is neemt je iPod de instellingen over van iTunes wanneer je equalizer op je iPod is uitgeschakeld. Wanneer je de equalizer op je iPod aanzet dan wordt die equalizer gebruikt ipv de instellingen van iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Serienummer kan je ook bewaren voor het geval je iPod (of iMac/PowerMac/etc...) ooit wordt gestolen.

Op de site http://www.tweedehandsmac.nl kun je zien welke apparatuur zoal gestolen is, ook kun je als je een tweedehands Mac/iPod koopt nagaan of het om een gestolen model gaat (dit kun je dan natuurlijk ook aangeven bij de politie).

Zie de gestolen hardware registratie: http://www.tweedehandsmac.nl/shr/index.html

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens zo dat Apple enkel het serienummer gebruikt voor de garantie? Of moet je als je AppleCare belt ook een bonnetje kunnen overleggen? Ik wil nl. een iPod uit de VS halen en vroeg me af of je dan het (Amerikaanse) bonnetje moet overleggen en of het uitmaakt dat je hem bij een gewone winkel haalt of bij een geautoriseerde Apple dealer. Dit probleem bestaat namelijk niet als Apple alleen het serienummer gebruikt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 17:25
No problems, ze zien nl. al (via serienr.) dat jij dat ding uit de VS hebt gehaald. Maar ze geven toch wereldwijde garantie. Ik heb de mijners ook uit Boston ;) en heb al gebruik moeten maken van de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Alle Apples hebben een serial number. Wellicht is deze bij de iPod wat duidelijker zichtbaar aanwezig, maar andere produkten hebben dat ook. Wordt gebruikt voor garantie en kan van pas komen als je iPod is gestolen.

Op http://www.tweedehandsmac.nl kun je de gegevens van gestolen apparatuur invoeren of raadplegen. Handig als je 2e hands iets wil kopen, maar het niet helemaal vertrouwt (adapter kwijt, geen boekjes, vaag over de afkomst, alleen op willen sturen, etc..). -> iemand was mij hierboven al voor.

Intern kan de serial door de software gebruikt worden voor hun DRM-systeem. De serial kan van pas komen bij het achterhalen van de echte eigenaar bij het vinden van gestolen spullen, maar ook voor minder nobele doelen zoals bepalen wat jij wel en niet mag met iPod X en liedje Y.

[ Voor 3% gewijzigd door SvMp op 28-01-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je bij het aanvragen van garantie nou alleen het serienummer nodig of ook de aankoopbon?
svdmeer schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:25:
Alle Apples hebben een serial number. Wellicht is deze bij de iPod wat duidelijker zichtbaar aanwezig, maar andere produkten hebben dat ook. Wordt gebruikt voor garantie en kan van pas komen als je iPod is gestolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kijk eens op apple.nl ;) Daar staat precies hoe je een RMA kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Leon

Rise Of The Robots

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:52:
Heb je bij het aanvragen van garantie nou alleen het serienummer nodig of ook de aankoopbon?

[...]
Een collega van me had wel een aankoopbon nodig.

Volgens apple was zijn iPod buiten garantie met een paar dagen, ze kunnen blijkbaar de datum uit het serienummer halen.
Maar omdat hij een bon had van de BCC met de echte verkoopdatum, kon hij de datum waarop de garantie in ging laten wijzigen en alsnog garantie claimen.

Maar ik neem aan dat ze normaalgesproken genoeg hebben aan het serienummer. :)

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 12:51
coconutIdentitycard is ook een leuk programma dat aan de hand van het serienummer allerlei data over je apple producten kan uitlezen.

Afbeeldingslocatie: http://www.coconut-flavour.com/coconutidentitycard/files/page5_1.png
Pagina: 1