Op zich lijkt het mij logisch dat een serienummer (zoals bij elk produkt van elke fabrikant) wordt gebruikt voor:
-de identiteit van het produkt. (reeksen met produktiefouten oid worden teruggehaald, de fabrikant weet welke produkten niet goed zijn aan de hand van de serienummers)
-de garantie op je iPod. (de serienummers worden geregistreerd bij verkoop. Zo kan Apple zien waar en wanneer de betreffende iPod is verkocht, niet aan wie natuurlijk omdat je bij de koop je naam niet op hoeft te geven, dit doe je alleen als je moet registeren)
-het achterhalen van het model (Apple heeft een database waarin ze precies kunnen zien welke delen in welke iPod zijn gegaan, zo kunnen ze bijvoorbeeld aan je serienummer zien welke accu of printplaat ze in welke iPod hebben gezet. Als ie gemaakt moet worden dan zetten ze niet per ongeluk een 2e generatie printplaat in een 3e generatie iPod)
Zo weet je dat ook weer
Enne, ik zou eigenlijk zelf ook wel willen weten of er een prog is waarmee je equalizer settings kunt instellen, want dat lijkt mij ook wel handig.