Toon posts:

[MS Office] documenten onleesbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: bestand, blokjes, leeg, word
Wanneer ik mijn MS Office documenten open (Word, Excel) in Office 2003 dan zie ik bij Word allemaal blokjes. En bij Excel krijg ik de melding dat het geen excel bestand is. Ik kan dan op OK drukken om toch te openen en dan opent er een leeg document.

Het Word document bevat alleen maar blokjes (Arial) en is toch ongeveer de grootte als het zou moeten zijn. Ik heb dit voor bij een kleine 40 documenten en snap er helemaal niks van. Kan iemand me hiermee helpen?

Ik heb de .doc bestanden al geprobeert te openen met wordpad helaas werkt dit ook niet...wederom blokjes.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Geen matches
Lijkt erop alsof je lettertypes stuk zijn ?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Helaas..; ik heb het even geopend op twee andere machines. Zelfde probleem. Mijn God, heb die documenten altijd gebackupped en nu zijn de backups niet goed :-(

Ik heb mijn schijf geformateerd en opnieuw geinstalleerd... kan ik in het allerslechtste geval met een tool proberen er nog iets op te vinden? Of is dat verleden tijd?

Zijn er tools om deze documenten te reparen? Dit is nl echt een vaag probleem.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geen matches
In welke versie van office zijn de documenten gemaakt, en in welke versie van Outlook probeer je ze te openen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Matched: bestand
Komen die bestanden die je nu gebruikt uit een backup? Hoe zijn ze gebackupped?

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Matched: word
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 21:43:
Zijn er tools om deze documenten te reparen? Dit is nl echt een vaag probleem.
D'r zijn er meerdere zoals http://www.officerecovery.com/. OpenOffice is trouwens ook best coulant met corrupte Word/Excel files, vooral de 2.0 beta. Dan kan je vaak nog wel de tekst redden, de opmaak is wel bijna altijd verkloot, dat is tenminste mijn ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door JoetjeF op 03-01-2005 21:59 . Reden: min or mijn, who cares? well, I do! ]

Verwijderd

Topicstarter
Matched: bestand, blokjes, word
Ze komen uit verschillende versies van Office denk ik. Maar ze zijn allemaal een keer geopend geweest in Office 2003... meerdere keren zelfs. En nu ineens zie ik dus allemaal blokjes binnen WORD documenten en bij de Excel documenten geeft ie aan dat ze geen Excel formaat zijn.

Ze komen inderdaad van een backup en ze zijn gebackupped met Karen's Replicator (freeware) het enige wat die tool doet is een copy maken van de bestanden en die evt in sync houden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 21:54 ]

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Matched: bestand, word
• Zijn die 40 documenten alle documenten die je hebt, of gaat het bij andere bestanden wel goed?
• OpenOffice.org al geprobeerd? Die heeft mij meer dan eens gered bij een corrupt Word-bestand...
• Vind je wel flarden text terug als je de bestanden opent in iets als PFE of een andere teksteditor?
• Zijn de bestanden door een fout commando bij de backup wellicht gezipped maar met een verkeerde extensie opgeslagen?
• Mocht je de bescikking hebben over bv. een Linux-machine:wat zeg "file bestandsnaam?

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er enkele die wel kunnen geopend worden. Dit zijn dan Excel bestanden. OpenOffice heb ik nog niet geprobeerd. Ben ik aan het downloaden.

De tool voor Word docs te recoveren van http://www.officerecovery.com heb ik ook geprobeerd. Die recovered mooi en dan zie ik twee regels tekst met een onleesbare link. Helaas pindakaas.

Heb hier helaas geen unix machine.

Zijn er nog meer sites met tools voor office recovery?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 22:02 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Geen matches
Open Office 2.0 Beta :-) Import Filter moet toch wat kunnen redden!
http://www.openoffice.org/

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik ben het aan het installeren... wat moet ik dan doen? Ik ken het pakket nl niet zo goed.

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er naar uit dat die bestanden daarin ook niet geopend kunnen worden.
Hoe kan ik iets importeren? Op dit moment open ik ze nl.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Geen matches
Zodra je ze opent dan haal je ze door de importeer filter..als dat ook niet lukt... mmm.. dan waarschijnlijk ben je de files kwijt.

Mmm, zegt iets over het vertrouwen van backups :-p

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:16:
Het ziet er naar uit dat die bestanden daarin ook niet geopend kunnen worden.
Hoe kan ik iets importeren? Op dit moment open ik ze nl.
Zou volgens mij gewoon moeten werken. Met de 2.0 beta kan je ook de filetype aangeven (bij File-->Open), maar weet niet of dat iets helpt. Kan zijn dat OOo eerst probeert het bestand te 'herkennen' maar dat de MS Word signature corrupted is. Dan zou het wel kunnen helpen als je een filetype aangeeft.

Ik weet dat Novell de import/export filters van MS Office verbeterd heeft (voor NLD9), maar of die ook al in de huidige OOo versies zitten zou ik niet weten. Dat zou ik eventueel wel voor je kunnen proberen als ik morgen weer aan het werk ben.

Maar het blijft overigens een raar verhaal dat zoveel bestanden corrupt zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door JoetjeF op 03-01-2005 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
OP zich heb ik lang geleden bepaalde bestanden bewaard op een diskette (oef) die heb ik dus nog allemaal. Alleen zijn deze wel verouderd. Maar daar kan ik wel overkomen.

Iemand nog een tip hoe ik dit zou kunnen oplossen. De .xls files zijn het belangrijkst.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik heb de belangrijkste file even opgeladen op een site. Zouden jullie eens willen zien of hiermee nog iets is aan te vangen?

De file vind je hier

Bedankt alvast. Ik heb trouwens gezocht op virusen... niets. Zou een defrag tool dit kunnen doen? Ik draai hier thuis Diskeeper, wat we op mijn werk ook overal draaien (servers, workstations).

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 23:40 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Geen matches
Wazig, zelfs kladblok ziet _niks_, terwijl je normaal op ze minst wat regeltjes tekst moet zien die aangeven wat voor document het is, of desnoods wat onzinnige zooi :P.

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:34
Matched: bestand, leeg, word
Bij mij opent hij ook een leeg scherm. Ik heb het bestandje in kladblok geopend, en daar wordt ook niets in weergegeven. Alleen spaties. maw, het document is in feite dus leeg... afaik
edit:

zie ook icey

[ Voor 8% gewijzigd door w0ndersp00n op 03-01-2005 23:44 ]

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
virus? K*T defrag? Kan dat?
Mijn virusscanner zegt niks.. heb al een full scan gedaan :( :r |:(

• Zondagskindje
  • Laatst online: 21-08 12:08

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Matched: blokjes
Ik krijg allemaal blokjes te zien.
Ik heb dan wel de extensie .xls veranderd naar .rtf, maar daar schiet je ook niets mee op.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46

NoUser

For Real ?

Met UltraEdit in de hex stand is jou bestand gevuld met nulletjes

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

Verwijderd

Topicstarter
Matched: bestand, blokjes, word
Dat zijn dus dezelfde blokjes als ik zie wanneer ik een .doc open. Oké dat het niet te repareren... shit maar een lekker begin van het jaar.. maar kan iemand vertellen hoe dit kan. Die bestanden zijn allemaal fucked up gewoon.

Alle bitjes zijn 0 geworden 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 00:02 ]

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

^^ Met stom :)

Het bestandje bestaat compleet uit 0x00 bytes. Zelfs een glazen bol kan hier niets meer mee doen.

Sorry 925013.

edit:
Damn, al de derde keer het spuit11 verhaal vandaag.

[ Voor 21% gewijzigd door JoetjeF op 04-01-2005 00:04 ]

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:54
Hen je toevallig nog een oudere versie van dit bestand liggen? Als je het op een cd f dvd gefikt hebt kan het zijn dat het door warmte oid ontstaan is .

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Topicstarter
Cybersijp schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 00:05:
Hen je toevallig nog een oudere versie van dit bestand liggen? Als je het op een cd f dvd gefikt hebt kan het zijn dat het door warmte oid ontstaan is .
Helaas. Tegenwoordig Sync ik folders over disken. Vroeger kopieerde ik elke dag de bestanden in een apart mapje en kon ik dus wel terug in de tijd. Die optie is er dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
JoetjeF schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 00:03:
^^ Met stom :)

Het bestandje bestaat compleet uit 0x00 bytes. Zelfs een glazen bol kan hier niets meer mee doen.

Sorry 925013.

edit:
Damn, al de derde keer het spuit11 verhaal vandaag.
Bedoel je hiermee dat het bestand bij jou 0KB is? Mij bij is het 30 KB nl

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Geen matches
Ook een 0 neemt ruimte in, het is 30kb aan 0x00.

Zie je dit met de andere bestadenn ook? <-- open een ander met kladblok. Als ze dat allemaal zo hebben zou ik toch aan een virus gaan denken. Of dat backuptool moet heel erg fout bezig zijn geweest maar dat zou vreemd zijn, het hoefde niets anders te doen dan kopieren. Een hele brakke defrag tool zou vast kunnen maar dan alles 0 is wel heel toevallig.

Terughalen na format+reinstall: weinig kans maar check toch de tips/tools in SA FAQ: overig

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32

St@m

@ Your Service

OMG, ik kom thuis net, (nouja net :P paar uur terug) al haar word documenten bestaan uit rare tekens. Ik heb alles geprobeerd volgens mij, vandaar dat ik nu nog niet slaap.
Ik heb ook gechecked op virussen, maar niets gevonden. Zou het een nieuw virus kunnen zijn?
Hoop het niet.
(Ze had natuurlijk niets gebackuped, half jaar werk naar de tering)

een voorbeeld bestand is trouwens hier te vinden:
http://members.home.nl/chrisjon/Knutsel activiteit.doc

[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 05-01-2005 03:37 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Topicstarter
St@m schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 03:33:
OMG, ik kom thuis net, (nouja net :P paar uur terug) al haar word documenten bestaan uit rare tekens. Ik heb alles geprobeerd volgens mij, vandaar dat ik nu nog niet slaap.
Ik heb ook gechecked op virussen, maar niets gevonden. Zou het een nieuw virus kunnen zijn?
Hoop het niet.
(Ze had natuurlijk niets gebackuped, half jaar werk naar de tering)

een voorbeeld bestand is trouwens hier te vinden:
http://members.home.nl/chrisjon/Knutsel activiteit.doc
Mmm dat is toch nog iets anders als ik voor heb.. Misschien helpen de tips in dit topic wel voor jou?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Helaas kan OpenOffice er niets mee St@m

Mmm, vraag me toch dan af om welke reden de doc bestanden zo naar de klote gaan... gaan alleen doc bestanden naar de klote? Gaan Alleen Office Bestanden naar de klote... of gaat meer naar de klote. Dat is de vraag!

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:04:

Mmm, vraag me toch dan af om welke reden de doc bestanden zo naar de klote gaan... gaan alleen doc bestanden naar de klote? Gaan Alleen Office Bestanden naar de klote... of gaat meer naar de klote. Dat is de vraag!
Bij mij was het Word en Excel; ik gebruikte ook niets anders. Dus ik kan het niet met zekerheid zeggen... t'is triest iig.
Mijn backuptool werkte dus perfect... de bestanden waren al verrot en hij syncte die netjes. B)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:55:
[...]

Bij mij was het Word en Excel; ik gebruikte ook niets anders. Dus ik kan het niet met zekerheid zeggen... t'is triest iig.
Mijn backuptool werkte dus perfect... de bestanden waren al verrot en hij syncte die netjes. B)
LOLZ, ach ja Revisie Backup methoden zijn...ruimte zuipend ( Elke revisie krijgt zijn eigen copy )

Als alles perfect zou blijven werken in de IT... wie had dan een helpdesk nodig. En soms is echt iets kapot!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32

St@m

@ Your Service

swampy schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:04:

Nee, ik heb OpenOffice ook al geprobeerd, en een heeeeleboel wordfix progjes, maar niets hielp. Ik heb de hoop maar opgegeven.
Het zijn trouwens alleen Word documenten (voor zover ik weet, heb nog geen klachten gehoord van mijn zusjes over andere bestanden)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 01:15

VIPER2001

[GOT]The Source

Tegenwoordig Sync ik folders over disken

wat bedoel je daarmee dat er elke keer er weer wat naar de zelfde disk word geschreven (gewone of rw) of in verschillende sessies ??
als het sessies zijn kun je met win 98 die nog selecteren als je nero erop hebt staan.

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Verwijderd

Topicstarter
VIPER2001 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:55:
Tegenwoordig Sync ik folders over disken

wat bedoel je daarmee dat er elke keer er weer wat naar de zelfde disk word geschreven (gewone of rw) of in verschillende sessies ??
als het sessies zijn kun je met win 98 die nog selecteren als je nero erop hebt staan.
Ik sync een folder met een folder op een andere disk en ik sync die folder met een disk op een andere schijf.

Klein vraagje.. welke tool kan ik het beste gebruiken als ik voortaan backups wil maken naar een andere disk zodat die backup iedere keer in een ander mapje komt te staan met een soort van timestamp of zo? Zodat ik wel terug kan gaan naar de laatste werkende kopie?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 09:50:
Klein vraagje.. welke tool kan ik het beste gebruiken als ik voortaan backups wil maken naar een andere disk zodat die backup iedere keer in een ander mapje komt te staan met een soort van timestamp of zo? Zodat ik wel terug kan gaan naar de laatste werkende kopie?
Ik heb toevallig net zitten spelen met wpbackup. Command-line, kan precies wat je wilt doen. Moest wel even experimenteren met de bijgeleverde batchfiles.
NONAGS Backup Software - Freeware
Hotkey manager, Desktop manager, LAN messenger for free - WiredPlane Labs

Zoef

Pagina: 1