Toon posts:

[Counter-Strike: Source] Terug naar desktop *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HELP :(

Naar een hele tijd zelf zoeken post ik me vraag maar hier in de hoop dat iemand me verder kan helpen!!

Iedere keer als ik bij counterstrike source van map verwissel blijft me pc hangen bij het inlogscherm van de server!! dit gebeurt echt iedere keer!!

je hoort het geluid zichzelf herhalen, en naar een tijdje volgt een spontane reboot! :( :( :(

om dat probleem volkomen te verhelpen kan ik alleen maar tijdens het laadscherm terug naar windows en dan weer terug naar countertrike, als ik die handeling doe is alles goed!! maar als ik het dan weer 1 keer vergeet is het weer zover :( !!!!

wat heb ik geprobeert:

-andere chipsetdrivers
-andere videokaartdrivers
-service pack 2 erop gezet, en er ook weer afgehaald
-videokaart, en cpu NIET overgeclockt
-spel opnieuw geinstalleerd
-VOLLEDIGE NIEUWE INSTALLATIE! ( ja alleen voor dat probleem te verhelpen)

het probleem doet zich alleen voor bij source!! (halflife2, doom3 enz enz enz geen enkel probleem! me videokaart is een asus v9999ultra op een asus p4c800 mobo.

wie oooh wie kan me helpen???

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

De enige keer dat ik heb vernomen van dir soort problemen met CS, lag het aan de Netwerkkaart. Maar toen deed hij om de haverklap raar. Bij jou komt het alleen voor bij het verandere van Maps. dus ik zou het even niet durven zeggen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Als je een Netwerkkaart hebt liggen, probeer mischien die even.

• Reptile209
  • Laatst online: 11:26

Reptile209

- gers -

Wat voor BSOD krijg je als 'ie niet reboot? (Deze computer > Eigenschappen > Geavanceerd > "Startup and recovery" even reboot uitzetten). Geluidskaart al eens geupdate en je geheugen met www.memtest86.com gechecked?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
die foutmelding kijk ik dadelijk wel ff voor je naar!!

memtest geeft aan dat bij me geheugen alles ok is, maarja dat had ik al verwacht, omdat alle geheugenintensievere spellen zoals doom3 het wel goed doen!!!

netwerkkaart hebik niet zo 123 bij de hand!! wil ik wel eensproberen al lijkt het me sterk dat het daar aan ligt, omdat naar een alt-tabje alles goed is!

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd om je CS directory te refreshen? Door je .\Steam\<acountname>\Counter-Strike directory helemaal weg te gooien en daarna opnieuw op te starten kopiëert Steam alle bestanden opnieuw uit de gcf.

Hoop dat dat helpt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren gewoon ff het hele spel opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds..... :'(

is er dan niemand die me hiermee kan helpen????? :?

• Reptile209
  • Laatst online: 11:26

Reptile209

- gers -

Heb je al eens geprobeerd om je geluidskaart opnieuw te installeren (met de juiste driver... :)) zoals ik eerder vroeg? Vooral dat haperende geluid zou in die richting kunnen wijzen.

En ik heb nog steeds geen BSOD-codes gezien (of anders de info die je na een crash in Start > Uitvoeren > eventvwr vind bij de tekst "De computer is hersteld van een onverwacht probleem. De foutcode is..." of iets van die strekking).

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
ohja, sorry vergeten te vertellen

ik had nog geen geluidskaartdrivers geinstalleerd, ik gebruikte de standaard winxp drivers, nu heb ik nieuwste soundblaster live drivers geinstalleerd, maar het probleem blijft,!!

tja, en die foutmelding..... normaal krijg je bij dat venster waar je microsoft kunt vragen of je het wilt verzenden of niet, en normaal als er een rede is voor dat venster om op te komen, bijvoorbeeld als een programma gecrashed is! en dan kun je de foutmelding ook zien, en het venster krijg ik in deze situatie ook, alleen kan ik nergens op klikken, want........ HIJ REAGEERT NIET!! daar wordt ik helemaal crimineel van!! :(

maarja, nu weet je waarom ik die foutcodes niet had gegeven :Y)

schiet me net ff te binnen... kan ik niet ergens anders die codes terugvinden??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 19:08 ]

Verwijderd

heb je de temperatuur van de cpu al gecheckt?
Volgens mijn computerboer word mijn cpu te warm door slechte koeling. Doordat de geheugenmodules in mjin pc vlak bij de processor zitten worden ze gloeiend heet. En daardoor krijg ik grappen als in standbymode springen of spontane reboot.

Je zou ook eens kunnen kijken of je voldoende watt krijgt van je voeding. Op de volgende site kan je dat uitrekenen.
http://www.jscustompcs.com/power_supply/

Tja en verder: heb je al op het forum van steampowered.com gezocht. Dit soort problemen komen veel voor. Zelf heb ik ook voortdurend ellende. Nou succes er mee.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:17
Ik heb dit probleem ook wel eens gehad, maar dat is vooral op overvolle 64 speler servers, als je dan van map verwisselt kan de engine het schijnbaar niet aan en crasht bij vele mensen de pc. Probeer het eens op een iets rustigere 20 speler server anders.

Verwijderd

Topicstarter
reactie op de bovenste 2 posts:

niet alleen op servers van 64 spelers krijg ik dit maar ook op servers waar maar 8 personen op zijn, mijn cpu en mobo, worden ECHT niet te warm trust me :+ !!!

ja en over dat voeding verhaal.... als hij bij benchmarken, doom3, halflife2, enz enz enz NOOOIT crashed dat zal het waarschijnlijk (zeker weten) nix met de voeding te maken te hebben!!

me pc heeft zowieso nooit stabieliteit problemen gehad! me pc heeft alleen probs als counterstrike een map changed.

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 15:31

Macabre

Euhh...

Hallo,

ik heb een soortgelijk probleem met CS:S.
Alleen bij mij springt het geluid in een loop en 10 seconden later crasht ie naar de desktop en niet alleen bij een mapchange maar gewoon onder het spelen

Ik heb ook alle bovengenoemde oplossingen geprobeerd maar niet helpt.
- schone windows install met laatste drivers van alles
- bios update en met alle instellingen gepield.
- radeon 9800xt 256mb gekocht !!!
- memtest geeft geen errors (geheugen voltage omhoog gezet, timing losser gezet ook geen resultaat)
- forum doorgespit van steam en ook daar een aantal dingen geprobeerd.
- steam geherinstalleerd.
- had onboard geluidschip van nforce2, deze uitgezet en een sb audigy gekocht (laatste drivers)
- hardware acceleratie lager/uitgezet van me geluidskaart.

Dus ik weet niet of iemand een oplossing heeft voor dit probleem maar het is zwaar irritant.
Ik denk zelf dat het een combinatie is van hardware, steam en valve zelf hebbe ook geen oplossingen.
Verder had ik dit probleem zelfs met CS 1.6

Hoop voor een aantal oplossingen

..:: Specs ::..

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 14:51
wat je mss is zou kunnen proberen is om een reepje geheugen er uit tehalen zo is kijken wat tie dan doet. ff allebei zo testen.

heb dit een keer bij een oude buurman gehad van me, die had ook steeds problemen dat cs er meej kapte. memtest gedraaid en die gaf geen enkel error aan, maar na het testen met geheugen bleek dat het wel daar aan lag.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:34
Hmm Macabre, jouw probleem lijkt heel erg veel op de mijne, die inmiddels gelukkig opgelost is.

Ik zie dat je een nforce 2 chipset hebt (ik heb een Via chipset, die niet compatible was met mijn 9800pro, maar misschien dat de XT probs geeft icm jouw chipset), maar misschien kan je eens proberen om je videokaart op agp 4x te laten draaien ipv 8x (in je bios kan je dit veranderen). Voor de snelheid maakt dit totaal niet uit, bij mij was het probleem daarmee opgelost. Ik hoop voor jou ook.

Succes ermee :)

[ Voor 20% gewijzigd door spokje op 26-07-2005 21:55 . Reden: Typo ]

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 15:31

Macabre

Euhh...

mrboomblaster schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:13:
wat je mss is zou kunnen proberen is om een reepje geheugen er uit tehalen zo is kijken wat tie dan doet. ff allebei zo testen.

heb dit een keer bij een oude buurman gehad van me, die had ook steeds problemen dat cs er meej kapte. memtest gedraaid en die gaf geen enkel error aan, maar na het testen met geheugen bleek dat het wel daar aan lag.
Het is opgelost!!! Helemaal geweldig !!!!
Eerst een memtest gedraaid met beide sticks (Kingston HyperX PC3500) en geen errors.
Toen beide apart en ook dan geen errors, heel vreemd

Daarna het reepje uit slot 3 gehaald en CS gedraaid en ik kon het gewoon 3 uur lang spelen (langer niet getest) zonder een crash.

Het loopt nu wel niet zo soepel maar dat boeit niet.

Nu maar eens kijken of het ligt aan de memory of dat me mobo problemen heeft met dual channel of dat misschien slot 3 niet lekker meer werkt.

In ieder geval bedankt voor deze oplossing !!!

..:: Specs ::..

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 11:20

edwardVdV

I shall say this only once!

Bij voorbaat excuus voor de kick, ik wil even het volgende toevoegen voor de archieven.

Specs: Asus A8N-SLI Premium, 2GB (2x1GB dualchannel setup, memtest86 stabiel) DRAM, AMD64X2 4200+ processor (@stock speed), Gainward 7800GTX (@stock speed), 81.98WHQL drivers, DX9.0c, Windows XP Pro SP2 (alle patches).

Ik heb twee dagen geworsteld met Counter-Strike: Source die na een aantal rondes naar de desktop terugknalde met een Visual C++ runtime error. Na ettelijke fora te hebben doorgespit (waaronder het niet bijzonder behulpzame van Steam) kwam ik op dit topic terecht.

Net als Macabre heb ik door één reepje te verwijderen het probleem geëlimineerd. 4 uur achter elkaar CS:S-en zonder crash, toen gestopt voor een plasje ;)

Thanks.
Macabre schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 08:15:
[...]
Het is opgelost!!! Helemaal geweldig !!!!
Eerst een memtest gedraaid met beide sticks (Kingston HyperX PC3500) en geen errors.
Toen beide apart en ook dan geen errors, heel vreemd

Daarna het reepje uit slot 3 gehaald en CS gedraaid en ik kon het gewoon 3 uur lang spelen (langer niet getest) zonder een crash.

Het loopt nu wel niet zo soepel maar dat boeit niet.

Nu maar eens kijken of het ligt aan de memory of dat me mobo problemen heeft met dual channel of dat misschien slot 3 niet lekker meer werkt.

In ieder geval bedankt voor deze oplossing !!!

Knockwurst.

Pagina: 1