[Refreshrate] IIyama Vision Master Pro 500 (MT-9221)

Pagina: 1
Acties:

• immad
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-01 21:25
Sinds een poosje heb ik de bovenstaande monitor, een mooie 21"-er. Nu zei een kennis dat, omdat er op 1600*1200 @ 85 hz een streep links in het beeld komt. (zo'n streep die je op oude 14"-ers ook krijgt als je de refreshrate te hoog zet, zo'n dubbelscan iets), dat ik hem op 70 hz moest houden, omdat de oude iiyama's niet beveiligd waren tegen een te hoge refreshrate. Het vreemde is alleen dat het gebied niet meeveranderd als je het beeld verschuift, wat bij de oude 14"-ers wel altijd gebeurde.

Bij 85 hz is het zo, bij 75 hz is het zo, bij 70 hz springt het beeld over (klikkend geluid) en is het weg (evenals mijn gecorrigeerde beeldverhoudingen :P)

Deze monitor zal 6 a 7 jaar oud zijn, hij is nog best heel mooi O+, dus het liefst draai ik gewoon 1600*1200 @ 85 hz. Dit is overigens ook de limiet die windows aangeeft (hij herkent de monitor als zodanig).

Op inet kan ik verder geen drivers vinden voor winxp, de kaart hangt btw aan een dell radeon tx, geflashed naar pro, maar gewoon @ tx speeds.

Hoe denken jullie erover, mag die monitor hoger, of overlijdt hij op >70hz??

Edit: ook verandering in plug & play monitor helpt niets, hij blijft 85 hz als max geven. Dat moet dan toch ook kunnen?

[ Voor 8% gewijzigd door immad op 03-01-2005 20:40 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Moet gewoon kunnen lijkt me, zolang die streep niet hinderlijk is.

Als je de resolutie bijvoorbeeld verlaagd naar 800x600, kan de refresh rate dan omhoog naar 100Hz bijvoorbeeld? Dan lijkt het mij ook dat de monitor veilig op 85Hz kan draaien bij 1600x1200?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• immad
op 800*600 gaat 120 hz prima, meer geeft de driver niet aan. Zonder streepjes :)

Blijft natuurlijk m'n vraag, kan het ook op 1600*1200? Is die kennis gek of niet?

[ Voor 35% gewijzigd door immad op 03-01-2005 22:08 . Reden: Verduidelijking..... ]

• immad
*KicK*

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
www.iiyama.nl heeft de specs van die modellen toch nog gewoon op z'n site staan? Onder "archief" of zo. Drop ze anders effe een mailtje, dan sturen ze je de pdf met de specs vast zo toe.

Verwijderd

Iiyama monitoren gaan maar max 6-7 jaar mee gemiddeld. Ik zou hem niet teveel pushen en gewoon verder draaien op 70 hertz op die resolutie. Kweet niet hoe vaak je hem gebruikt maar de fosfor laag zal al aardig versleten zijn. Hang er maar eens een nieuwe monitor naast. Verpset je ogen niet met een oud schermpje, die kan je helaas niet vervangen, een monitor wel ;)

• immad
De mensen van iiyama zijn al gemaild, ben vergeten dit in de startpost te zetten. Op de site is niks te vinden.

Deze monitor heeft vooral niks staan doen, is door mijn vader gekocht als cadmonitor, maar daar kwam nooit zoveel van ;)

Als deze monitor toch al op z'n laatste benen loopt, waarom zou ie dan nog niet ff een eindsprintje kunnen trekken ipv 70 hz? :?

krijg koppijn zo, maar wil niet het verwijt krijgen straks dat ik dit ding om zeep geholpen heb :S

• immad
Ok, dank je wel.

Kan ik met een gerust hard m'n monitor volledig benutten :)
Pagina: 1