Sinds een poosje heb ik de bovenstaande monitor, een mooie 21"-er. Nu zei een kennis dat, omdat er op 1600*1200 @ 85 hz een streep links in het beeld komt. (zo'n streep die je op oude 14"-ers ook krijgt als je de refreshrate te hoog zet, zo'n dubbelscan iets), dat ik hem op 70 hz moest houden, omdat de oude iiyama's niet beveiligd waren tegen een te hoge refreshrate. Het vreemde is alleen dat het gebied niet meeveranderd als je het beeld verschuift, wat bij de oude 14"-ers wel altijd gebeurde.
Bij 85 hz is het zo, bij 75 hz is het zo, bij 70 hz springt het beeld over (klikkend geluid) en is het weg (evenals mijn gecorrigeerde beeldverhoudingen
)
Deze monitor zal 6 a 7 jaar oud zijn, hij is nog best heel mooi
, dus het liefst draai ik gewoon 1600*1200 @ 85 hz. Dit is overigens ook de limiet die windows aangeeft (hij herkent de monitor als zodanig).
Op inet kan ik verder geen drivers vinden voor winxp, de kaart hangt btw aan een dell radeon tx, geflashed naar pro, maar gewoon @ tx speeds.
Hoe denken jullie erover, mag die monitor hoger, of overlijdt hij op >70hz??
Edit: ook verandering in plug & play monitor helpt niets, hij blijft 85 hz als max geven. Dat moet dan toch ook kunnen?
Bij 85 hz is het zo, bij 75 hz is het zo, bij 70 hz springt het beeld over (klikkend geluid) en is het weg (evenals mijn gecorrigeerde beeldverhoudingen
Deze monitor zal 6 a 7 jaar oud zijn, hij is nog best heel mooi
Op inet kan ik verder geen drivers vinden voor winxp, de kaart hangt btw aan een dell radeon tx, geflashed naar pro, maar gewoon @ tx speeds.
Hoe denken jullie erover, mag die monitor hoger, of overlijdt hij op >70hz??
Edit: ook verandering in plug & play monitor helpt niets, hij blijft 85 hz als max geven. Dat moet dan toch ook kunnen?
[ Voor 8% gewijzigd door immad op 03-01-2005 20:40 ]