[MSI K8N NEO 2] Videokaart + geheugen probs

Pagina: 1
Acties:

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 09:00
Het volgende:

Ik heb vorige week dit moederbord gekocht inclusief een AMD64 3000+ en 2x512 MB GEiL pc3200 Value Select.

Nu geeft dit mobo telkens een error-beep wanneer ik het geheugen er allebei in doe of wanneer ik bankje B er solo in doe. Als ik bankje A er solo inzet is er niets aan de hand en start het systeem gewoon op.

Beide bankjes ook geprobeerd op 2 andere systemen, 1 x met asus mobo, 1x met Gigabyte mobo, beide keren werkte het geheugen feilloos in alle opstellingen.

Bios updates geprobeerd, Agressive timing uit gezet, CMOS gecleared.

Niks bracht uitkomst.

Tevens heb ik een probleem met mijn XFX Gefroce 6800LE

Telkens wanneer ik deze er in zet, blijft het beeld zwart bij het opstarten.
Zet in nu een oude Geforce 2mx er in, dan is er niets aan de hand. Ik heb nog geen andere voeding geprobeerd. Wat ik wel heb geprobeerd is, dezelfde voeding op een AMD Athlong 1400 + 2x 512 MB GEiL geheugen (dezelfde als hiervoor) GIGABYTE GA-7VTX mobo en toen werkte deze wel.

Wie kan hier een uitkomst bieden?

Specs:

AMD64 3000+ Winchester
MSI K8N NEO 2 Plat. mobo @ stock
2x 512 MB GEiL Pc3200 @ stock
Chieftec 340 Watt voeding (geleverd bij case)
Nec 3500a DVD-Writer

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01
Is die Geforce AGP of PCI misschien?

• ManiacScum
stefijn schreef op maandag 03 januari 2005 @ 20:57:
Is die Geforce AGP of PCI misschien?
AGP, maar dat lijkt me vrij logisch, aangezien ik geen AMD Athlon ken met PCI :P

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Rekkie schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:02:
[...]

AGP, maar dat lijkt me vrij logisch, aangezien ik geen AMD Athlon ken met PCI :P
Je kunt wel een PCI videokaart gebruiken in een Athlon64 systeem hoor. Voor bijvoorbeeld als je AGP slot/videokaart kapot is of gewoon een dual monitor setup.

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 03-01-2005 23:08 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• ManiacScum
Prutz0r schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:08:
[...]

Je kunt wel een PCI videokaart gebruiken in een Athlon64 systeem hoor. Voor bijvoorbeeld als je AGP slot/videokaart kapot is of gewoon een dual monitor setup.
8)7 ik dacht dat je het over de 6800 LE had!
Excuses, ik had je verkeerd begrepen,

Maar de geforce 2mx is ook gewoon AGP.

• ManiacScum
Mbt het geheugen kan ik het volgende melden:

Ik heb beide bankjes in 3 andere systemen geprobeerd en daar werkten ze alle 3 keer feilloos.
Het geheugen werd direct herkend, geen probleem.

Alle 3 andere systemen ook AMD Systemen, echter geen dual-channel.

Wat ik dan zo erg raar vind is dat de MSI K8N NEO2, wel bankje a in slot 1 pikt, maar niet bankje b in slot 1.

Wat moet ik hier nu van denken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Duid PCI-Express aub als zodanig aan of minimaal als "PCIe". Voorkomt verwarringen als deze ;)

• ManiacScum
BalusC schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:47:
Duid PCI-Express aub als zodanig aan of minimaal als "PCIe". Voorkomt verwarringen als deze ;)
:? Volgens mij gaat het hier nergens over PCI Express hoor, bij mij is het AGP wat de klok slaat en volgens mij werd er eerder gepraat over de "good old" PCI kaarten

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Steffijn had ook wel de exacte type aanduiding van die GeForce mogen opnoemen 8)7

En hier heb je het over PCI ipv PCIe:
Rekkie schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:02:
Terugkomend op het probleem: de 6800LE heeft een aparte molex nodig om daarvan extra juice te onttrekken. Heb je deze er wel in geprikt?

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 04-01-2005 13:00 ]

• ManiacScum
BalusC schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:57:
Steffijn had ook wel de exacte type aanduiding van die GeForce mogen opnoemen 8)7

En hier heb je het over PCI ipv PCIe:
[...]

Terugkomend op het probleem: de 6800LE heeft een aparte molex nodig om daarvan extra juice te onttrekken. Heb je deze er wel in geprikt?
Schokkend! Maar wel terrecht _O_

Maar geen oplossing voor mijn probleem :P

Ja is ingeplugd....

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat ik wel heb geprobeerd is, dezelfde voeding op een AMD Athlong 1400 + 2x 512 MB GEiL geheugen (dezelfde als hiervoor) GIGABYTE GA-7VTX mobo en toen werkte deze wel.
Heb je daar ook die 6800LE werkend gekregen? Zo ja, dan mag je het mobo wel omruilen. Zo nee, dan mag je wellicht het mobo ook omruilen :P

• ManiacScum
BalusC schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:04:
[...]
Heb je daar ook die 6800LE werkend gekregen? Zo ja, dan mag je het mobo wel omruilen. Zo nee, dan mag je wellicht het mobo ook omruilen :P
Ik heb de geforce 6800 LE + de 2 x 512 GEiL geheugen werkend gehad op 3 andere systemen.

1x op een AMD XP 2400+ (mobo Asus)
1x op een AMD Athlon 1400 (mobo Gigabyte GA-7VTX)
1x op een AMD Duron 1000Mhz (mobo msi)

Maar ja vind de shop ook dat ik hem mag ruilen :X

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geef gewoon aan dat de videokaart + geheugen er niet op werken, terwijl deze allemaal op 3 andere bordjes uitstekend werken (al dan niet icm diezelfde voeding) :)

Wellicht is het mobo DOA of een maandagochtendexemplaar.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 21:18
Dit geheugen probleem komt me bekend voor.

Zodra ik bankje in gebruik heb werkt alles perfect. Zet ik het 2de reepjes in bankje 2 dan boot het systeem niet en krijg ik ook die error-beep. Zet ik nou het 2de reepje in bank 3 dan boot het systeem met 1024MB aan DDR333 en geen dual channel.

Ligt het aan het moederbord? Geen idee, heb deze nieuw sinds vanochtend nadat de 1ste al gaar was. Daar werd het systeem gewoon instabiel.

BIOS 1.4 hier by the way.

Ik zit bijna aan 2 weken met problemen, althans, het werkt wel, maar niet optimaal. Ik zit er over te denken om maar gewoon dit te verkopen en terug te gaan naar A7N8X met een XP3200 ofzo en daar dan die 1GB PC3200 op te gooien.

• ManiacScum
Kaap schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:48:
Zet ik nou het 2de reepje in bank 3 dan boot het systeem met 1024MB aan DDR333 en geen dual channel.
Zelfs dat werkt bij mij niet.

1 geheugenbankje wordt bij gewoon definitief geweerd. Ik ga vanavond 2 'oude' geheugenbankjes proberen.

• ManiacScum
Rekkie schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:44:
[...]

Zelfs dat werkt bij mij niet.

1 geheugenbankje wordt bij gewoon definitief geweerd. Ik ga vanavond 2 'oude' geheugenbankjes proberen.
Deze worden wel normaal "gepakt" ik denk dat de combinatie GEiL pc3200 Value Select en het mobo, geen gelukkige combinatie is.

• ManiacScum
UPDATE

Mobo is inmiddels omgeruild voor een Asus A8V Deluxe.

Maarrrrr: video kaart is inmiddels ook verkocht en een Leadtek voor weer gekocht en geheugen is ook verkocht en Corsair voor weer gekocht.

Alles werkt nu perfect.

Wat er aan de hand was (in het kort)

Mobo bleek inderdaad DOA, heeft bij het opstarten waarschijnlijk het geheugen dusdaning aangetast dat deze niet meer DC wilde. SC geen probleem (op een andere pc).
1 geheugenbankje werkte overigens helemaal niet meer op deze pc!

De videokaart werkte ook niet op het Asus mobo en heb besloten deze te verkopen.
Heb hier een Leadtek voor weer gekocht @ 16x1,6….

Al met al heeft me dit wel iets extra geld gekost, maar heb nu ook een zeer stabiel draaiend systeem…
Pagina: 1